آیدانیتو > ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 98
آزمون دکتری وزارت بهداشت

ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 98

ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 98

ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 98

در آزمون دکتری وزارت بهداشت که در روزهای بیستم و بیست و یکم اردیبهشت برگزار شد، متقاضیان به منظور رقابت و ورود به دانشگاه های مورد نظر در جلسه آزمون حضور یافتند. معمولاً در پذیرش داوطلبان، ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 98، یک عامل مؤثر است، چرا که هر چقدر ظرفیت های ورودی بیشتر باشد، داوطلبان بیشتری امکان ورود به دانشگاه را خواهند داشت. در ادامه مطلب به ظرفیت پذیرش دکتري وزارت بهداشت 98 بیشتر می پردازیم.

ظرفیت پذیرش دکترا وزارت بهداشت 98

ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 97 بر طبق گفته های رئیس سازمان سنجش 2400-2000 هزار نفر برآورد شده است که پذیرفته شدگان در آزمون آن در دانشگاه های سراسری و آزاد پذیرش شدند. پیشبینی می شود که ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 98 نیز به همین میزان باشد.

سهمیه ها در ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 98

در ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 98 دو نوع سهمیه وجود دارد: 1- سهمیه آزاد و 2- سهمیه رزمندگان در سهمیه آزاد که دارای سهم 70 درصدی است، تمامی متقاضیانی که حد نصاب لازم را به دست آورند، می توانند از آن استفاده کنند. سهمیه آزاد در واقع مخصوص همه داوطلبان آزادی است که در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت می کنند و براساس نتایج به دست آمده و تلاش خود برای انتخاب رشته و مرحله دوم دعوت می شوند. در سهمیه رزمندگان که مطابق قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران  در نتایج داوطلبان اعمال می شود، 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهیدان و مفقود الاثران و نیز آزادگان و همسر و فرزندان آنها و جانبازان 25 درصد بالاتر و همسر و فرزندان آنها تعلق دارد. 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل نیز به جانبازان 25 درصد و همسر و فرزندان آنها و رزمندگان دارای حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد. رزمندگان بسیجی، جهادگران جهاد کشاورزی و رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح که 6 ماه متوالی یا متناوب در مناطق عملیاتی حضور داشته اند، می بایست به سازمان های ناجا، سپاه ،آ جا، رجا و سازمان بسیج مستعضفین صرفاً برای نیرو های رزمنده بسیجی مراجعه کنند و کد رهگیری 12 رقمی خود را دریافت نمایند.
بر این اساس در ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 98 ، مجموعا 30 درصد از ظرفیت ها به سهمیه ایثارگران و رزمندگان اختصاص دارد. داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در آزمون دکتری تخصصی قبول شده اند، اجازه استفاده دوباره از آن را نخواهند داشت. متقاضیانی نیز که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند، در صورتی که دارای حداقل 24 ماه حضور در جبهه باشند، می توانند در ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 98 دوباره از سهمیه رزمندگان استفاده کنند. با توجه به این سهمیه ها و تعداد ظرفیت های ورودی، داوطلبان در کنکور دکتری وزارت بهداشت  بر طبق دو شیوه دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی پذیرش خواهند شد و در دکتری وزارت بهداشت ادامه تحصیل خواهند داد.
در نهایت پیشنهاد می کنیم که مقاله دکتری وزارت بهداشت 98 را هم از دست ندهید.

اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

4 دیدگاه در “ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت 98

  1. علی گفت:

    با سلام
    این ظرفیتی که به ان اشاره نمودید برای وزارت علوم می باشد نه وزارت بهداشت
    پذیرش وزارت بهداشت نهایتا 2هزار نفر می باشد.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      دقیقا همین طور است ، ظرفیت وزارت بهداشت بسیار کم است که اگر به طور تخمین هر رشته را 18 نفر در نظر بگیریم و تعداد رشته ها را 100 حدودا 1800 تا 2000 نفر پذیرش خواهند داشت که ما بازه ی 2000 به بالا را در نظر می گیریم چون شرایط در هر سال با سال گذشته متفاوت است.

  2. وحيد گفت:

    از كجا ميشه فهميد ظرفيت رشته هاي مختلف رو ؟ برا ٩٧ منظورمه

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      با توجه به کارنامه و ظرفیت پذیرش در سال های گذشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *