آیدانیتو > ظرفیت پذیرش دکتری آگروآکولوژی سراسری 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری اقتصاد کشاورزی

ظرفیت پذیرش دکتری آگروآکولوژی سراسری 98





ظرفیت پذیرش دکتری آگروآکولوژی سراسری 98

برای انتخاب رشته مناسب آگاهی راجع به بازار کار گرایش و همچنین ظرفیت پذیرش دکتری آگرواکولوژی سراسری 98 ، امری ضروری است.

شرایط نیاز به دکتری آگرواکولوژی در کشور 

همان طور که می دانید و در مقالات پیشین نیز ذکر شد، نیاز کشور به دانش کشاورزی – آگرواکولوژی در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است و این امر به علت افزایش جمعیت و افزایش نیاز اولیه (مواد غذایی سالم) است. سلامتی تولید محصولات غذایی و در عین حال حفظ محیط زیست با مصرف به جا از مواد شیمیایی مصرف گیاهان، از جمله امرهای مهم در دانش آگرواکولوژی به حساب می آید. از این رو نیاز به متخصصان واقعی به علم افزایش پیدا کرده است و در مقطع دکتری نیز به این رشته پرداخته شده است تا با جزئیات بیشتر، داوطلبان دکتری آگرواکولوژی را آماده کنند. بنابراین دانشجویان فارغ التحصیلان در مقطع دکتری نگران آینده شغلی خود نیستند.

اما ظرفیت دانشگاه های پذیرنده دکتری آگرواکولوژی به چه صورتی است؟

بسیاری از رشته های موجود در مقطع دکتری با وجود علاقه مندی و جذب دانشجو، ظرفیت های بسیار پایین برای آنها وجود داشت. اما ظرفیت پذیرش دکتری اگرواکولوژی سراسری 98 به چه صورتی است؟ در ادامه به طور دقیق با دانشگاه های سراسری پذیرنده رشته آگرو اکولوژی در مقطع دکتری و همچنین تعداد ظرفیت های پذیرفته شده آشنا خواهید شد. موارد گفته شده در این مقالات طبق دفترچه انتخاب رشته آخرین سال موجود می باشد.

دانشگاه های پذیرنده رشته بوم شناسی زراعی (آگرواکولوژی) در سال اخیر

  • دانشگاه زابل
  • دانشگاه شهید بهشتی – تهران
  • دانشگاه فردوسی مشهد
و تعداد نفرات پذیرش شده در دانشگاه سراسری 17 نفر بوده است که می توانید با مراجعه به جدول دوره و ظرفیت های هر دانشگاه را مشاهده کنید.
دورهنام دانشگاهرشتهظرفیت
روزانهدانشگاه زابلبوم شناسی زراعی (آگرواکولوژی)2
روزانهدانشگاه شهید بهشتی تهرانبوم شناسی زراعی (آگرواکولوژی)5
روزانهدانشگاه فردوسی مشهدبوم شناسی زراعی (آگرواکولوژی)3
نوبت دومدانشگاه شهید بهشتی – تهرانبوم شناسی زراعی (آگرواکولوژی)2
پردیس خودگرداندانشگاه فردوسی مشهدبوم شناسی زراعی (آگرواکولوژی)2
پردیس خودگرداندانشگاه زابلبوم شناسی زراعی (آگرواکولوژی)2
پردیس خودگرداندانشگاه فردوسی مشهدبوم شناسی زراعی (آگرواکولوژی)1
  با توجه به شاخه های متعدد در رشته کشاورزی این تعداد ظرفیت با وجود اینکه تنها 3 دانشگاه پذیرش رشته بوم شناسی زراعی (آگرواکولوژی) انجام دادند، مناسب است. اما داوطلبان باید با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه در تمام مراحل ورود به دانشگاه، از مرحله کنکور دکتری تا مصاحبه، شانس خود را برای تحصیل در این رشته در مقطع دکتری افزایش دهند. برای قبولی رشته بوم شناسی زراعی (اگرواکولوژی)، مصاحبه دکتری نقش مؤثری ایفا می کند. برای موفقیت و عبور از مرحله ی دشوار مصاحبه دکتری سراسری می توانید به مقالات مربوط مراجعه کنید. داوطلبان دکتری آگرواکولوژی، در سراسر کشور می توانند در دانشگاه های نام برده به تحصیل در رشته ی مورد علاقه ی خود – بوم شناسی زراعی (آگرو اکولوژی) بپردازند. در مقاله بعدی به بررسی  بازار کار دکتری آگرواکولوژی  خواهیم پرداخت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *