آیدانیتو > ظرفیت دانشگاه فرهنگیان
مشاوره تحصیلی

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان





 
ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان یا همان ترتیب معلم سابق از جمله دانشگاه های تحت نظر وزارتخانه آموزش و پرورش به شمار می رود که به وسیله جذب و پذیرش دانشجویان دبیرانی را برای به کارگیری و استخدام در آموزش و پرورش تربیت می کند. مواردی همچون ضمانت شغل آینده فرد در مدارس و اداره های آموزش و پررش، پرداخت حقوق مناسبی به دانشجو به صورت ماهیانه و به کارگیری و استخدام از همان آغاز تحصیل موجب استقبال زیاد و گسترده افراد و متقاضیان از تحصیل در دانشگاه فرهنگیان شده است. اما هر داوطلب پیش از اقدام به انتخاب رشته در این دانشگاه باید توجه ویژه ای را به مبحث ظرفیت دانشگاه فرهنگیان معطوف دارد. بدین ترتیب و با عنایت به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در رشته های مختلف تحصیلی امکان انتخاب رشته ای دقیق تر و بهتر برای هر فرد مهیا می شود. در این مقاله، به بحث در مورد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامعی را درباره ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به دست آورید.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

در سال گذشته یعنی سال تحصیلی 97 ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان کاهش یافت. علت این امر را می توان افت و کاهش پذیرش 21 هزار نفر دانشجو در سال نسبت به سه هزار نفر دانشجو در سال قبل نسبت داد. در سال تحصیلی 1397 در دانشگاه فرهنگیان 41 هزار دانشجو پذیرش شدند که از این تعداد 17 هزار دانشجو به وسیله ماده 28 و 25 هزار نفر دانشجو از طریق کنکور سراسری جذب شدند. با توجه به نیاز موجود در کشور به معلمان دانشگاه فرهنگیان به جذب و پذیرش دانشجویان نیاز دارد. در نتیجه مسئولین مربوط به دنبال جذب دانشجویان بیشتری در این دانشگاه هستند.

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال 98

همان طور که در بالا اشاره کردیم با توجه به موضوع نیاز مبرم کشور به ترتیب و جذب تعداد بیشتری از معلمان در پایه های مختلف تحصیلی مسئولان به دنبال افزایش جذب دانشجویان در دانشگاه های فرهنگیان هستند. به طور دقیق ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال 98 به 30 هزار نفر می رسد و 30 هزار نفر دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرش می شوند. پیش بینی مسئولین به این صورت است که 15 هزار نفر دانشجو به وسیله ماده 28 و 15 هزار دانشجو از طربق آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها جذب شوند.

مزیت های تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

با توجه به اعلام افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال 98 و قطعی شدن این موضوع مسلماً این خبر می تواند برای بسیاری از افراد مشتاق ورود به این دانشگاه خوشحال کننده باشد. اما این علاقه از کجا نشأت می گیرد؟ در زیر شماری از مزایای مهم و اساسی تحصیل در این دانشگاه را خدمتتان بر می شماریم. برای اطلاع از لیست کامل مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان با مشاوران تحصیلی خبره آیدانیتو تماس بگیرید.

  • گرفتن کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه
  • استفاده از اسکان در طول تعطیلات رسمی و تعطیلات ایام نوروز
  • استفاده کردن از پژوهشگاه های مختص معلمان در مراکز مختلف استان های کشور
  • دریافت و استفاده از کارت طلایی فرهنگیان
  • امکان استفاده از کمک هزینه تحصیلی در طول دوران تحصیل در دانشگاه فرهنگیان
  • احتساب سال های تحصیل در طول دوره بازنشستگی و کم شدن دوران خدمت
 در این مقاله به تحلیل و بررسی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به شرایط تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بزنید.
اگر سؤالی درباره ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *