زندگی مشترک

صمیمیت در زندگی مشترک






 

صمیمیت در زندگی مشترک

عوامل زیاد و متنوعی موجب موفقیت یک ازدواج می شوند و صمیمیت در زندگی مشترک یکی از آن ها است. اگر چه صمیمیت وابستگی زیادی به کیفیت رابطه جنسی دارد، شامل رابطه عاطفی و معنوی میان دو نفر هم می شود.

اگر صمیمیت در زندگی مشترک از دست برود، آن زندگی تحت خطر قرار می گیرد و ممکن است منجر به طلاق عاطفی و حتی طلاق رسمی شود. بسیاری از زنان و مردان در جلسات مشاوره خانواده نگران دور شدن از همسرشان و از دست رفتن صمیمت هستند.

در این مقاله به راهکارهایی برای افزایش صمیمیت در زندگی مشترک می پردازیم:

زمانی را به حرف زدن اختصاص بدهید

وقتی در مرحله آشنایی برای ازدواج هستید، ساعت ها با هم حرف می زنید. اما در بسیاری از زندگی های مشترک، گفت و گو هر روز کمتر از قبل می شود و حتی ممکن است بعد از به دنیا آمدن فرزندان به صفر برسد.

حتماً زمانی را به صحبت کردن در مورد خودتان و رابطه تان اختصاص بدهید. این یکی از مهم ترین راهکارها برای تقویت رابطه و صمیمیت است. همیشه برای صحبت کردن در مورد فرزندان و امور منزل فرصت هست. شما نیاز به زمانی برای گفت و گو در مورد خودتان دارید.

رابطه جنسی را فراموش نکنید

کمبود رابطه جنسی یکی از اصلی ترین دلایل کاهش صمیمیت جنسی است. رابطه جنسی بخش مهمی از ازدواج است و کمبود آن تأثیری منفی بر رابطه همسران می گذارد.

یکی از بهترین روش ها برای حفظ صمیمیت در زندگی مشترک و افزایش آن برنامه ریزی برای رابطه جنسی است. وقتی رابطه جنسی را به بخشی جدایی ناپذیر از رابطه تبدیل کنید، به همدیگر نزدیک باقی می مانید.

در مورد خیال پردازی هایتان صحبت کنید

صمیمی بودن با دیگری به معنای آسیب پذیر بودن در برابر او است و بسیاری از آدم ها وقتی در مورد خیال پردازی هایشان صحبت می کنند، احساس آسیب پذیری دارند. چون می ترسند که طرد شوند.

اما سهیم شدن خیال ها و تصورات با دیگری می تواند صمیمیت عاطفی را در زندگی مشترک افزایش دهد. خیال پردازی ها لزوماً جنسی نیستند. آن ها می توانند شامل تخیلات غیر واقعی یا حتی اهدافی باشند که درگذشته نتوانستید به آن ها دست پیدا کنند.

صادق باشید

اگر چه ممکن است خجالت بکشید، اما در مورد هر مشکل فیزیکی ای که ممکن است صمیمیت شما را کاهش بدهد با همسرتان صحبت کنید. این نوع صداقت مخصوصاً به همسران سالمند کمک زیادی می کند چون با بالا رفتن سن عملکرد جنسی تغییر می کند.

در مورد گذشته صحبت کنید

از همسرتان در مورد دوران کودکی اش سوال بپرسید. همسر شما ممکن است خاطرات خوب یا بدی از گذشته داشته باشد. آن چه اهمیت دارد این است که برای صحبت های او سراپا گوش باشید و به او عشق و اطمینان بدهید.

اتفاقی که در دوران کودکی برای آدم ها می افتد، شخصیت شان را در بزرگسالی شکل می دهد. یاد گرفتن در مورد دوران کودکی همسرتان می تواند درک شما را از عادت های خاص و باورهای او افزایش دهد.

بسیاری از همسران هرگز این کار را انجام نمی دهند، مگر این که در جلسات مشاوره خانواده از فواید این کار مطلع بشوند. اما دانستن در مورد گذشته کسی که دوستش داریم ما را نسبت به شخصیت فعلی او آگاه تر می کند.

نامه های عاشقانه بنویسید

نوشتن نامه عاشقانه برای همسر یک روش فوق العاده برای جاودانه کردن عشق است. زمانی را به نوشتن نامه برای همسرتان اختصاص بدهید و در آن نامه با ذکر جزئیات به او بگویید که چرا عاشقش هستید.

برای این که این نامه خاص تر هم شود، آن را تایپ نکنید و از کاغذ و قلم استفاده کنید.

همدیگر را نوازش کنید

وقتی در نزدیکی همدیگر قرار دارید، همدیگر را نوازش کنید. دست همدیگر را بگیرید، موهای همدیگر را نوازش کنید و همسرتان را ببوسید. این یک روش عالی و ساده برای رشد احساسات و افزایش صمیمیت در زندگی مشترک است.

در ادامه مطالعه مقاله «مهم ترین مهارت های ارتباطی در زندگی مشترک» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای آگاهی از روش های افزایش صمیمیت در زندگی مشترک، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *