آیدانیتو > شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری 98
کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری

شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری 98





شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری 98

تحصیل علم و کسب مدارج علمی بالاتر همواره از اهداف اساسی افراد بوده است. از طرفی به علت تأثیر مدارک تحصیلی در اخذ شغل بهتر در جامعه و کسب درآمد بالاتر، اکثر قریب به اتفاق اشخاص به دنبال تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر هستند. به عنوان مثال افراد با داشتن مدرک کاردانی در رشته‌های مختلف دانشگاهی در پی ادامه تحصیل در دوره کارشناسی و دریافت این مدرک معتبر بوده و قصد شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها را دارند. خوشبختانه با ورود طرح پذیرش دانشجویان بدون برگزاری آزمون سراسری به دانشگاه‌ها امکان ورود آسان داوطلبان گرامی به دانشگاه و رشته مورد نظر فراهم شده است. بنابراین، افراد می‌توانند بدون نیاز به صرف وقت بسیار برای مطالعه درس‌های گروه آزمایشی مختلف به دانشگاه‌‌ها راه پیدا کرده و به کسب علم و دانش مشغول شوند. شاید شما هم جزء افرادی باشید که قصد ادامه تحصیل از دوران کاردانی به کارشناسی را داشته اما فرصت کمی برای مطالعه در طول روز دارید. در این نوشته، به بیان اطلاعات ضروری در مورد شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری 98 می‌پردازیم. مطمئناً با مطالعه این مقاله به شما نکات لازم در مورد شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری 98 دسترسی پیدا می‌کنید.

تاریخ و شیوه ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی سال 98

کلیه داوطلبان باید بدانند که زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی 98 از دهه سوم اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد است. باید بدانید که نتایج نهایی کاردانی به کارشناسی بدون کنکور نیز در نیمه دوم شهریورماه اعلام می گردد. علاوه بر این، پذیرش داوطلبان در این دوره مطابق با معدل دوران کاردانی آنها صورت می‌گیرد. هر داوطلب موظف به پرداخت مبلغی برابر با 27 هزار تومان برای ثبت نام اینترنتی در دوره‌های بدون آزمون کاردانی به کارشناسی هستند. اما در صورت علاقه به ادامه تحصیل در دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های غیر انتفاعی باید با پرداخت مبلغ 5500 تومان نسبت به انتخاب رشته در این دانشگاه اقدام نمایید. باید بدانید که گزینش نهایی داوطلبان متقاضی شرکت در دوره کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سال 98 به یکی از سه روش زیر صورت می‌پذیرد: 1- مورد اول روش متمرکز عادی بوده که در آن پذیرش داوطلبان مطابق با کد رشته‌های موجود در دفترچه و سوابق تحصیلی وی است. 2- سومین مورد شیوه نیمه متمرکز بوده که جهت پذیرش در این رشته‌ها فرد باید مورد معاینه و مصاحبه قرار گیرد. لازم به ذکر است که روز برگزاری مصاحبه و معاینه حتماً در کارت مخصوص شرکت در آزمون قید می‌گردد. 3- دومین مورد، روش متمرکز همراه با شرایط خاص بوده و پس از ارزیابی معدل فرد در دوره فوق دیپلم اقدام به انجام معاینات لازم و مصاحبه از وی می‌شود.

گزینش دانشجویان در دوره‌های کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 98

داوطلبان خواستار شرکت در دوره‌های کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی سال 98 باید بدانید که بدون شرکت در کنکور می‌توانند در رشته‌های ساخت پروتزهای دندانی، مهندسی بهداشت محیط و رشته‌های غیر پزشکی دانشگاه‌های آزاد با توجه به معدل دوران کاردانی خود به ادامه تحصیل بپردازند. تنها رشته‌هایی که جهت تحصیل در آن‌ها نیاز به شرکت در آزمون سراسری دارید، مامایی، بهداشت عمومی، هوشبری و تکنولوژی اتاق عمل بوده که در حقیقت در ردیف رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به حساب می‌آیند.

لیست تعدادی از رشته‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه سراسری

1- رشته مترجمی زبان انگلیسی 2- رشته زبان و ادبیات انگلیسی 3- علوم انتظامی 4- مهندسی آبیاری 5- باستان شناسی در زیر به تمامی اسامی رشته‌‌‌های کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور اشاره شده است:
مرمت و احیای بناهای تاریخیحقوق قضایی – علوم ثبتی
بهداشت مواد غذاییبهداشت مواد غذایی با منشأ دامی
گیاه شناسیتربیت معلم قرآن کریم
تولیدات دامیپرورش طیور
چوب شناسی و صنایع چوبمهندسی منابع طبیعی – محیط زیست
نقشه برداریتولید دامی
آموزش دینی و عربیجنگلداری
آموزش ریاضیمدیریت
مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کارساخت پروتزهای دندانی
زبان و ادبیات فارسیآمار
آموزش علوم تجربیمواد
صنایع چوب و کاغذ – سازه های چوبیبازیافت
مدارک پزشکیمعدن
مطالعات اجتماعیمهندسی بهداشت محیط
گیاه پزشکیروانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
علوم و صنایع غذاییعلوم اطلاعات و دانش شناسی
طراحی پوشاک
  در این مطلب، تمامی نکات لازم در زمینه شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری 98 شرح داده شد. پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله ثبت نام کاردانی بدون کنکور 98 نیز است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *