آیدانیتو > شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی 98
کارشناسی بدون کنکور

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی 98

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی 98

در سال های اخیر روند ورود به دانشگاه ها راحت تر از سال های قبل شده است. کنکور آزاد سراسری به صورت همزمان و در یک آزمون برای پذیرش رشته های کاردانی، کارشناسی و برخی رشته ها برای مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری برگزار می شود. اما کنکور تنها راه ورود به دانشگاه نیست. امروزه می توان به برخی از دانشگاه ها و رشته ها بدون شرکت در کنکور ورود پیدا کرد. به همین دلیل در اینجا می خواهیم شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی 98 را برای شما شرح دهیم تا از نحوه ثبت نام و پذیرش کارشناسی بدون کنکور مطلع شوید.

معرفی کارشناسی بدون کنکور

کارشناسی بدون کنکور در سازمان سنجش به نام پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نام گذاری شده است. زیرا با وجود عدم برگزاری آزمون، پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبین است. سوابق تحصیلی مورد بررسی معدل کتبی دیپلم و معدل دوره پیش دانشگاهی با احتساب ضریب تأثیر معدل است. در کارشناسی بدون کنکور یا همان پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، داوطلبان گرامی می توانند اقدام به انتخاب رشته در دوره های روزانه، نوبت دوم، مجازی، نیمه حضوری، مؤسسات آموزش عالی، پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی کنند.

زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور

از آنجایی که این مرحله فاقد آزمون می باشد، زمان ثبت نام و انتخاب رشته یکسان و همزمان است. ثبت نام از اسفند ماه 97 آغاز شده است و تا شهریور ماه سال جاری یعنی سال 98 ادامه دارد. این ثبت نام اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود.

چه کسانی می توانند در انتخاب رشته بدون کنکور شرکت کنند؟

کسانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را کسب کرده اند و یا حداکثر تا آخر شهریورماه دریافت می کنند، می توانند در این مرحله شرکت کنند. همچنین دارا بودن مدرک دیپلم و یا فوق دیپلم برای همه شرکت کنندگان الزامی است. داوطلبینی که دارای مدرک فنی و حرفه ای و یا کار دانش هستند، و مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ندارند، امکان انتخاب رشته در کارشناسی بدون کنکور را ندارند.   دانشجویانی که در دوره هایی به غیر از دوره روزانه مشغول به تحصیل اند، بدون انصراف از رشته تحصیلی خود می توانند اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله کنند. در ادامه شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی 98  به طور کامل توضیح می دهیم.

شرایط متقاضیان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور 98

برای ثبت نام در این مرحله آگاهی از شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی 98 برای داوطلبین واجب و ضروری است. شرایط ثبت نام در این مرحله در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آمده است که شامل شرایط عمومی و اختصاصی، شرایط پذیرش و شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دوره های مختلف تحصیلی است که در ادامه شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی 98 را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهیم.

شرایط عمومی لازم

داوطلبینی که می خواهند در این دوره شرکت کنند باید شرایط زیر را داشته باشند: 1- اعتقاد به یکی از ادیان اسلام، کلیمی، مسیحی و زرتشتی 2- نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران: توجه کنید که عناد به معنای مبارزه مسلحانه و یا وابستگی به گروه های محارب است. 3- نداشتن فساد اخلاقی: بررسی فساد اخلاقی به صورت استعلام از مراجع قانونی است. 4- دارا بودن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی 5- داشتن دیپلم چهارساله نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی: مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی باید نهایتاً تا آخر شهریورماه توسط داوطلبین کسب شده باشد. 6- داوطلبین مرد نباید از نظر نظام وظیفه منعی داشته باشند. 7- داوطلبینی که تحصیل دوره روزانه خود را به اتمام رسانده اند، می توانند در این مرحله شرکت کنند. 8- دانشگاه ها برای پذیرفته شدگان این مرحله تعهدی در قبال تأمین خوابگاه و کمک هزینه ندارند. 9- هر فرد تنها 2 بار مجاز به قبولی در آزمون سراسری است و قبولی در این مرحله به عنوان یک نوبت قبولی در نظر گرفته می شود. 10-قبولی در دوره روزانه دارای محرومیت یکساله از انتخاب رشته در دوره روزانه است.

شرایط ثبت نام اتباع خارجی

داوطلبین غیر ایرانی که مایل به ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله هستند، لازم است به نکات زیر توجه کنند: 1- تنها اتباع غیر ایرانی دارای اقامت قانونی مجاز می توانند در این مرحله ثبت نام کنند. 2- داوطلبین غیر ایرانی امکان انتخاب رشته در مناطقی که برای تردد و سکونت آنها غیر مجاز اعلام شده است را ندارند. 3- شرایط و ضوابط آموزشی تمام دانشگاه ها برای پذیرفته شدگان ایرانی و غیر ایرانی یکسان است. 4- در صورت پذیرش در دوره روزانه، پرداخت تا 80% شهریه الزامی است. 5- ارائه مدرک اقامتی معتبر الزامی است. 6- داوطلبین غیر ایرانی تنها یک بار مجاز به تحصیل در هر مقطع تحصیلی هستند. 7- داوطلبین مرد غیر ایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نیستند.

مراحل پذیرش کارشناسی بدون کنکور 98

برای پذیرش در رشته های کارشناسی بدون کنکور نیاز است مراحل زیر طی شود. در صورتی شرایط بالا را دارا هستید، می توانید اقدام به ثبت نام کنید. ثبت نام در مردادماه و از طریق سایت سنجش صورت می گیرد. بعد از ثبت نام و یا کنترل اطلاعات ثبت نام برای داوطلبینی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند، می توانید اقدام به انتخاب رشته کنید. هر داوطلب می تواند تا حداکثر 150 کد رشته محل رشته مورد علاقه خود را از یک گروه اصلی و یک یا دو گروه هنر و زبان های خارجی انتخاب کند. بررسی برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است و نتایج نهایی در دهه دوم شهریورماه اعلام می شود.

مدارک لازم جهت ثبت نام

برای ثبت نام در پذیرش بدون کنکور در صورتی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده اید، می توانید با مراجعه به سایت و تهیه کارت اعتباری با ویرایش و کنترل اطلاعات ثبت نامی خود اقدام به انتخاب رشته کنید. در صورتی که در کنکور سراسری 98 شرکت نکرده اید، نیاز است با مراجعه به سایت اقدام به خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام و انتخاب رشته اقدام به ورود اطلاعات خواسته شده و بعد از آن انتخاب رشته کنید. در این مقاله شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی 98 را مورد بررسی قرار دادیم تا شما عزیزان اطلاعات لازم و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی 98 را بدانید. در صورتی که مایل هستید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله کارشناسی بدون کنکور سراسری 98 را نیز نگاهی بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *