آیدانیتو > شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98
بدون کنکور, شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد, شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پردیس, شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور, شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور سراسری, شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور شبانه, شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی, شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور مجازی, کارشناسی بدون کنکور آزاد, کارشناسی بدون کنکور پردیس, کارشناسی بدون کنکور پیام نور, کارشناسی بدون کنکور سراسری, کارشناسی بدون کنکور شبانه, کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی, کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی, مجازی

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98





شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98

رشته مهندسی مکانیک در ردیف جالب ترین و پرمخاطب ترین رشته های گروه علوم ریاضی و فنی قرار دارد. محوبیت این رشته تا آنجایی است که عده کثیری از داوطلبان در پی پذیرش در یکی از دانشگاه های پذیرنده رشته مکانیک هستند. در این مبحث توضیحاتی ضروری در رابطه با شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98 را بیان می داریم. در کنار مطرح کردن موضوع شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98 گنجاندن مطالبی مانند آشنایی کامل با رشته مهندسی مکانیک، بازار کار، درآمد و آینده شغلی این رشته دانشگاهی، مهارت های مهم جهت اشتغال به کار و کسب درآمد در کنار سایر شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98 کاملاً ضروری به نظر می رسد.

رشته محبوب مهندسی مکانیک

رشته مهندسی مکانیک، ارتباط مستقیمی با رشته فیزیک داشته و در واقع این دو هرگز از هم جدا نمی شوند. در حقیقت، مهندسی مکانیک نیروهای وارد شده اجسام مختلف را مورد بررسی قرار داده و به انجام تحقیق در مورد چگونگی حرکت در آن ها می پردازد. در پایان به ارائه ی طرحی جدید در حیطه ی صنعت و فن شناسی به کمک نتایج بدست آمده از تحلیل های خود اقدام می کند. می توان گفت که رشته مهندسی مکانیک به عنوان رشته طراحی و تحلیل مکانیک در مقطع کارشناسی به سه گرایش طراحی سیستم های استاتیکی و دینامیکی در دنیا شناخته می شود. باید بدانید که رشته مهندسی مکانیک در ساخت و تولید، مکانیک در حرارت و سیالات و مکانیک در طراحی جامدات را در بر می گیرد. البته دانشگاه صنعتی شریف در تهران شاخه مهندسی دریا را نیز ارائه می کند. در ادامه به شرح توضیحاتی هر چند مختصر در مورد هر یک از این گرایش های می پردازیم:

شاخه مهندسی مکانیک در ساخت و تولید رشته مهندسی مکانیک

باید بگوییم که تربیت افرادی متخصص و کاردان در حیطه تولید ماشین آلات و دستگاه های مورد استافده در صنایعی همچون ماشین سازی، خودروسازی، نظامی و کشاورزی هدف اصلی ایجاد این گرایش در رشته مهندسی مکانیک است. تمامی این ابزارها و لوازم با استفاده از تکنولوژی مرتبط با جوشکاری، ابزارسازی، فرم دهی فلزات و ریخته گری ساخته می شوند. کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در گرایش ساخت و تولید باید دانش و آگاهی لازم و کافی را در درس هایی همچون مکانیک فیزیک و ریاضی داشته باشند. همچنین، داشتن استعداد و توانایی در امور  فنی و برخورداری از سلامت جسمانی از دیگر موارد نیاز برای اخذ شغلی در حیطه این گرایش است.

شاخه مکانیک در حرارت و سیالات رشته مهندسی مکانیک

دانشجویان این گرایش تحصیلی از رشته مکانیک پس از  فراغت از تحصیل توانایی های لازم را در محاسبه و طراحی صنعت خودروسازیو صنایع ذوب فلزات، نفت و صنایع غذایی به دست می آورند. خبر خوش این که امکان ادامه تحصیل افراد تا دوره های فوق لیسانس و دکتری چه در کشور و چه در خارج از ایران برای علاقه مندان فراهم شده است. آشنایی کامل با یک زبان خارجی و دروسی همچون فیزیک و ریاضی برای کلیه داوطلبان مشتاق به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک از ضروریات است.

شاخه مکانیک در طراحی جامدات رشته مهندسی مکانیک

شاخه طراحی جامدات رشته مهندسی مکانیک با هدف آموزش افراد جهت طراحی ماشین آلات در کارخانه ها و مراکز تولید به لیست گرایش های مهندسی مکانیک افزوده شد. دانشجویان این رشته باید اطلاعات کامل و خوبی در درس هایی مانند فیزیک، جبر و مثلثات، مکانیک و هندسه داشته و در یکی از زبان های خارجی از مهارت و تسلط کافی برخوردار باشند.

شاخه مهندسی دریا رشته مهندسی مکانیک

این گرایش از مهندسی مکانیک تنها در دانشگاه صنعتی شریف قابل  ارائه بوده و به مطالعه سیستم های پیشوانه، طراحی بدنه کشتی، مقاومت و پایداری کشتی در برابر موج های جانبی، استحکام بدنه کشتی و غیره را مورد مطالعه قرار می دهد.

آینده شغلی، درآمد و بازار کار رشته مهندسی مکانیک

کلیه دانشجوهای رشته مهندسی مکانیک به راحتی جذب مراکزی همچون کارخانه های نمک، کنسانتره، قند و سیمان شده و نباید نگرانی چندانی برای یافتن شغل مورد علاقه به خود راه دهند. پیشرفت روز به روز تکنولوژی تولید تجهیزات در کشور خود مهر تأییدی بر این گفتار است. علاوه بر این ها، درست کردن بازوهای مکانیکی، طراحی و تولید وسایل و تجهیزات مربوط به حمل و نقل زمینی از دیگر زمینه های شغلی مهندسان مکانیک محسوب می شود.

نحوه و شروط ضروری جهت ثبت نام بدون آزمون در گرایش های مختلف مهندسی مکانیک

شما داوطلبان گرامی باید بدانید که گزینش داوطلبان در رشته مکانیک بدون آزمون بر طبق معدل سوم دبیرستان آن ها خواهد بود. توجه داشته باشید که بدون داشتن مدارک پیش دانشگاهی و دیپلم یکی از شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98 محسوب می شود. 


1 دیدگاه در “شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *