تمدید و تعجیل

شرایط تمدید تاریخ اعزام





شرایط تمدید تاریخ اعزام

در این مقاله شرایط تمدید تاریخ اعزام را مشاهده خواهید کرد. به مشمولین خدمت توصیه می کنیم با این مقاله همراه آیدانیتو باشند تا اطلاعات جامعی نسبت به شرایط و قوانین موجود در نظام وظیفه داشته باشند.

خدمت سربازی با نام دیگر اجباری به عنوان یکی از سخت ترین مراحل برای برخی از مشمولین محسوب می شود چرا که به این عقیده اند، 21 ماه از بهترین دوران زندگی در اوج جوانی و بدون کسب کردن تجربه و…. تلف خواهد شد. اما باید بگوییم در هر کشوری به نحوی دفاع از مرزها و استقلال آن کشور انجام می شود، در واقع در تمامی کشورها سربازی انجام می شود ولی نوع آن متفاوت است در برخی از کشورها مانند ایران، ویتنام،کوبا، گینه، تایلند و….. سربازی اجباری و بیش از 18 ماه است. در برخی دیگر همانند فیلیپین، سنگاپور، کویت خدمت وظیفه داوطلبانه وجود دارد.

به هر حال موضوعی که مطرح است، اجبار به خدمت سربازی افراد ذکور ایرانی است که وارد سن مشمولیت می شوند، تمامی مشمولین که حتی معافیت تحصیلی و… دریافت می کنند در نهایت باید دوره ضرورت را سپری کنند، گرچه در اکثر مواقع افزایش تخصص و مدرک شرایط ساده تری برای افراد در سربازی ایجاد می شود.

بنابراین ارسال دفترچه و اعزام به خدمت برای مشمولین اجباری است، اما در مواقعی با ارسال دفترچه و قبل از روز اعزام مشکلاتی برای مشمولین ایجاد می شود که مانع رفتن او به سربازی است بنابراین این مشمول می تواند از شرایط تمدید تاریخ اعزام استفاده کند.

شرایط تمدید تاریخ اعزام به خدمت

اولین و مهم ترین مبحث عدم غیبت در سربازی است، افرادی که با تاخیر و غیبت در سربازی مواجه هستند نمی توانند از قانون تمدید استفاده کنند.

  • درخواست مشمولین برای تاخیر در اعزام به خدمت بررسی خواهد شد.
  • مشمولین باید حداقل 40 روز قبل از موعد اعزام به خدمت برای تکمیل فرم وثبت درخواست خود اقدام کنند.
  • در برخی از موارد حاد در اخذ اعزام نیز احتمال تعویق افتادن اعزام وجود دارد به عنوان مثال ، بیماری هایی که مانع انجام دوره ی ضرورت می شود، فوت بستگان درجه یک و… که مدت به تعویق افتادن هر علت متفاوت است.

فوت بستگان درجه یک مشمول حداکثر دو ماه تمدید تاریخ اعزام مشمولانی که به علت بلایای طبیعی و یا حوادث ( سقوط هواپیما، سیل ، زلزله و..) به اعضای درجه یک خانواده به طور جدید آسیب دیده باشد .یک تا شش ماه تمدید، پذیرفته شدگان قطعی دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی که زمان ثبت نام و ادامه تحصیل آنان بعد از موعد اعزام باشد. حداکثر شش ماه خواهد بود.

در سایر موارد در صورت احراز معادیر موجه بنا به تشخیص رئیس سازمان وظیفه عمومی موعد اعزام مشمولات از یک ماه تا یک سال قابل تمدید است. مشمولان می توانند یا با مراجعه مراکز نظام وظیفه ( پلیس +10) در خواست خود را ثبت کنند و یا به صورت اینترنتی وارد ششود به پروفایل خود در خواست تمدید و دلایل خود را ثبت کند. درخواست داوطلب همان طور که گفته شد بعد از ثبت مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت موافقت تاریخ اعزام به تعویق می افتد.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه شرایط تمدید تاریخ اعزام مقاله مراحل تمدید تاریخ را مشاهده کنید.

 اگر سوالی پیرامون شرایط تمدید تاریخ اعزام دارید با  مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *