پزشکی بدون آزمون

زمان و شرایط ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور 98





زمان و شرایط ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور 98

در این مقاله زمان و شرایط ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور 98 را بررسی خواهیم کرد. رشته دامپزشکی در دو مقطع ارائه می شود. کاردانی و دکترای پیوسته. در مقاله زمان و شرایط پذیرش ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور 98 راجع به مقطع دکترای پیوسته صحبت خواهیم کرد. علاقه مندان به رشته دامپزشکی در این مقاله همراه ما باشند تا از جزئیات پذیرش و شرایط آن مطلع شوند.

دامپزشکی بدون کنکور

سؤالی که برای علاقه مندان به رشته های پزشکی و دامپزشکی پیش می آید، برگزاری بدون آزمون رشته های مورد نظر آن ها است. باید بگوییم دامپزشکی بدون کنکور در مقطع دکتری برگزار می شود. اما شرایط پذیرش دانشجو در این رشته مانند دیگر رشته های گروه تجربی و یا ریاضی و … نیست. در واقع شرایط ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور 98 بسیار متفاوت است. در ادامه مطلب با این شرایط آشنا خواهید شد.

شرایط ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور

در این مبحث به طور کامل راجع به زمان و شرایط ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور  قبل از سال 98 صحبت خواهیم کرد، داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری پیوسته دامپزشکی را داشتند، باید تمامی شرایط زیر را به دست می آوردند تا بتوانند از شرایط بعدی در داخل کشور استفاده کنند.

  • رشته تحصیلی دوران دبیرستان داوطلبان باید تجربی و ریاضی باشد.
  • معدل دیپلم داوطلبان باید بالای 16 و معدل مدرک پیش دانشگاهی باید بالای 17 باشد.
  • 72 واحد درسی دامپزشکی را در خارج از کشور و در دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت بگذرانند.
  • معدل 72 واحد پاس شده باید بیش از 15 باشد.

داوطلبانی که تمامی شرایط گفته شده را داشتند، می توانستند برای انتقالی به یکی از پردیس های ایرانی که رشته و دامپزشکی را ارائه می کرد، درخواست پذیرش بفرستند و با بررسی شرایط داوطلب، دانشگاه و واحدهای پاس شده با انتقالی وی موافقت یا مخالفت می شد، شرط سوم است که خود دارای شروط خاصی است که باید به آن توجه می کردند. داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه های خارج از کشور را داشتند،باید دانشگاه ها و کشورهایی را انتخاب می کردند که مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم قرار گرفته بود. در غیر این صورت با پذیرش آنها در دانشگاه های ایران مخالفت و در مدرک خود با مشکلاتی مواجه می شدند. هر ساله در وب سایت وزارت بهداشت لیستی از دانشگاه های مورد تأیید در سراسر جهان ارائه می شود . به این دلیل که هر ساله دانشگاه ها از جهات مختلف مورد بررسی قرار می گیرفت لازم بود برای انتخاب دانشگاه لیست جدید را دانلود کنند. در ضمن لازم است بگوییم 72 واحد گذرانده شده باید با چارت درس دامپزشکی وزارت بهداشت مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت با پذیرش شما موافقت نمی شد.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان دامپزشکی خارج از کشور

متقاضیان و علاقمندان به رشته دامپزشکی لازم است تغییرات سال 98 را مورد توجه قرار دهید ، توجه داشته باشید قوانین و شرایط ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور 98 تغییر کرده است، با توجه به تغییرات دانشجویانی که به قصد انتقالی و پذیرش دانشگاه های ردیس به روش بدون کنکور به دانشگاه های خارج از کشور می رفتند دیگر نمیتوانند از پذیرش (انتقالی) حین تحصیل استفاده کنند، طبق بیانات معاون آموزشی وزارت بهداشت افرادی که از ابتدای سال 2019 برای تحصیل از ایران خارج می شوند تا آخر سال تحصیلی نمی توانند به داخل کشور منتقل شوند، تنها در صورتی که در یک دانشگاه معتبر تحصیل کرده باشند می توانند در صورت موافقت در ارزیابی های انجام شده وارد کشور شوند. اگر در حال حاضر به منظور منقل شدن در دانشگاهای پردیس در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستید برای اطلاع از شرایط و تکلیف تحصیلات داخل کشور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه زمان و شرایط ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور 98 مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور دامپزشکی 98 را نیز مطالعه کنید. اگر سؤالی پیرامون زمان و شرایط ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور 98 و انتخاب رشته برای شما ایجاد شده است، می توانید آن را با مشاوران خبره آیدانیتو در میان بگذارید، اگر از لیست دانشگاه ها و کشور های مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم مطلع نیستید با ما تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *