آیدانیتو > زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری 98
شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور سراسری, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور سراسری

زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری 98





زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری 98

اگر بخواهیم لیستی از پرطرفدارترین رشته های گروه ریاضی و فنی در دانشگاه سراسری تهیه کنیم، بی تردید مکانیک در بالای لیست قرار می گیرد. این رشته به دلیل تنوع گرایش و نیز بازار کار خوبی که از آن برخوردار است، از انتخاب های اصلی اغلب داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی به شمار می رود. وضعیت مکانیک بدون کنکور هم غیر از این نیست و عده زیادی از داوطلبان کنکور مایل هستند از این امکان ارزنده برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود استفاده کنند. به همین دلیل در این مطلب زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری 98 را بررسی می کنیم.

پذیرش کارشناسی بدون کنکور سراسری

پیش از بررسی زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری 98 می بایست به نحوه پذیرش بدون کنکور کارشناسی سراسری به طور مختصر اشاره کنیم. پذیرش بدون کنکور کارشناسی سراسری براساس سوابق تحصیلی است؛ رشته مکانیک هم از این قاعده پیروی می کند. پذیرش براساس سوابق تحصیلی به این معنا است که حداقلی برای معدل تعیین نشده است ولی داوطلبانی که معدل بالاتری داشته باشند، شانس قبولی بیشتری در رشته مورد نظرشان دارند. به عبارت دیگر، هر دانشگاه براساس ظرفیت خود از میان متقاضیانی که معدل بالاتری دارند اقدام به ثبت نام می کند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مهندسی مکانیک سراسری 98

دومین نکته درباره موضوع زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری 98 که داوطلبانی که قصد دارند برای پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری اقدام کنند باید به آن توجه کنند، شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری است. داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم متوسطه برای متقاضیان ضروری است. افرادی که در شاخه فنی و حرفه ای یا کار و دانش تحصیل کرده اند، برای پذیرش حتما باید مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته داشته باشند.

نحوه ثبت نام کارشناسی مهندسی مکانیک سراسری بدون کنکور 98

سومین نکته ای که در مقاله زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری 98 می خواهیم درباره آن صحت کنیم، نحوه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور مکانیک سراسری است. اساسا ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور همزمان است. ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود و افرادی که قبلا در کنکور 98 ثبت نام کرده اند، نیازی به ثبت نام و خرید کارت اعتباری ندارند و صرفا اطلاعات ثبت نامی خود را باید در سایت وارد کنند و انتخاب رشته را انجام دهند. داوطلبانی که در کنکور سراسری 98 ثبت نام نکرده اند،  برای ثبت نام ابتدا باید کارت اعتباری خریداری کنند که هزینه آن برای سال 98 ، 22000 تومان تعیین شده است  هر داوطلب با هر کارت اعتباری که خریداری می کند می تواند فقط از یک گروه آزمایشی اصلی انتخاب رشته کند. داوطلبان مجاز هستند تا 150 کد رشته را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند. کد رشته های انتخابی حتما با رعایت اولویت بندی علاقه مندی در فرم انتخاب رشته ثبت شوند.

زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مهندسی مکانیک سراسری 98

دفترچه راهنمای پذیرش براساس سوابق تحصیلی، 14 مرداد در سایت سنجش منتشر می شود و زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری در سال 98 ، نیمه دوم مرداد آغاز می شود و تا حدود اواخر مرداد ادامه دارد. مرحله دوم ثبت نام که در واقع مرحله تکمیل ظرفیت محسوب می شود در آذر ماه انجام می شود. در مطلب پیش رو، به طرح موضوع زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری 98 پرداخیتم. برای کسب اطلاعات بیشتر سری هم به  لیست دانشگاه های بدون کنکور سراسری  بزنید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری 98 دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *