آزمون تیزهوشان

زمان ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان





زمان ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان

زمان ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان که در عام به نام آزمون تیزهوشان شناخته می شود، معمولا در فروردین ماه صورت می گیرد. این آزمون فیلتر ورودی دانش آموزان مستعد و تیزهوش به مدارس تیزهوشان می باشد که از لحاظ سطح کیفی آموزش نسبت به سایر مراکز آموزشی بالاتر است و داوطلبان بسیاری را مجذوب خود کرده است. از لحاظ آماری میتوان گفت که  ثبت نام آزمون های ششم به هفتم و نهم به دهم هر سال در حدود 250.000 متقاضی دارد که متاسفانه درصد بسیار کمی از این داوطلبان پذیرش می شوند.  

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 98

با توجه به زمان مشخص شده ثبت نام آزمون تیزهوشان 97 ، ثبت نام در تاریخ 28 فروردین آغاز و تا تاریخ 5 اردیبهشت ادامه یافت. پیش بینی می شود که ثبت نام آزمون تیزهوشان 98 نیز در اواخر فروردین آغاز و تا هفته اول اردیبهشت ماه ادامه یابد.

مهلت ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان

معمولاً حدود یک هفته الی ده روز را به عنوان مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان در نظر می گیرند. از این رو برای مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان 98 نیز همین بازه ی زمانی در نظر گرفته شده است. باتوجه به تاریخ اعلام شده دانش آموزان عزیز یک هفته زمان برای ثبت نام آزمون استعداد های درخشان ( تیزهوشان ) خواهند داشت. در صورت اعلام تمدید مهلت ثبت نام، متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 98

لازم میدانیم در این بخش به موضوع شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 98 بپردازیم. در ادامه به شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 98 در دوره اول و دوم به صورت مجزا اشاره کرده ایم. برای اطلاع بیشتر میتوانید به سایت Azmoon.medu.ir مراجعه فرمایید یا با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. توصیه ما به دانش آموزان عزیز، مطالعه دقیق عناوین مختلف ثبت شده راجع به زمان، نحوه و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان می باشد. مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان، به دانش آموزان اطلاعات کافی و دقیق راجع به تمام ابهامات موجود در ذهن دانش آموز میدهد.  از این جهت مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان قبل از ثبت نام امری ضروری است. در ادامه سایر منابع و عناوین می تواند برای فهم و درک بیشتر شرایط و ضوابط موجود موثر واقع شود.

شرایط ثبت نام داوطلبان آزمون ششم به هفتم

1- تابعیت ایران (البته پذیرش توابع خارجی در شرایط ویژه امکان پذیر است) 2- کسب نمره  خیلی خوب در همه ی درس ها و یا کسب نمره ی خوب در یک درس و نمره ی خیلی خوب در دیگر درس ها

شرایط ثبت نام داوطلبان آزمون نهم به دهم

1- تابعیت ایرانی (امکان ثبت نام داوطلب خارجی در صورتی که دارای شرایط ذکر شده باشد) 2- کسب حداقل معدل 19 (در پایه هشتم)

مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان

دانش آموزان عزیز برای ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان موظف به ارائه کامل مدارک مورد نیاز می باشند. مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون تیزهوشان شامل موارد زیر است :
1- فرم تکمیل شده ی تقاضانامه ی ثبت نام
2- فایل اسکن شده ی عکس پرسنلی داوطلب ( فایل عکس 300x 400 پیکسل باشد. و با فرمت jpg ذخیره شده باشد، عکس باید دارای زمینه ی سفید بوده و نهایتاً دارای حجم 70 کیلوبایت باشد)
3- پرداخت وجه ثبت نام در آزمون (حدود بیست هزار تومان)
زمان ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان

برای ثبت نام هر دو پایه ی ششم به هفتم و نهم به دهم به طور همزمان یک دفترچه منتشر می گردد که در این دفترچه تمام اطلاعات مربوط به آزمون تیزهوشان اعم از زمان ثبت نام، نحوه ی ثبت نام، شرایط ثبت نام، مواد امتحانی و ضرایب دروس ذکر شده است.
برای دانلود دفترچه ی راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان 98 + pdf کلیک کنید.

ثبت نام بدون آزمون مدارس تیزهوشان

مدتی قبل بر اساس یک بخشنامه، شرایطی برای پذیرش بدون آزمون داوطلبان دوره ی متوسطه دوم مطرح شد. به این صورت که دانش آموزان دوره ی متوسطه اول مدارس تیزهوشان در صورت کسب معدل 17 بدون آزمون وارد دوره ی متوسطه دوم مدارس تیزهوشان شوند. دانش آموزان برای ثبت نام آزمون تیزهوشان در تاریخ مشخص شده لازم است به سایت Azmoon.medu.ir مراجعه کنند. اما به علت بحث های بسیاری که این تصمیم در پی داشت، اجرایی شدن به تعویق افتاد و دیگر صحبتی از آن به میان نیامده است. از این رو در سال جاری تمامی دانش آموزان دوره ی متوسط دوم از طریق آزمون ورودی پذیرش می شوند.

در این مقاله به بررسی زمان ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله آزمون تیزهوشان 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه زمان ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *