آیدانیتو > زمان انتخاب رشته ارشد 98
کارشناسی ارشد

زمان انتخاب رشته ارشد 98





زمان انتخاب رشته ارشد 98

آزمون کارشناسی ارشد هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شود و داوطلبان لازم است بعد از آن منتظر اعلام نتایج اولیه به شیوه کارنامه کتبی و اینترنتی و در نهایت انتخاب رشته باشند. کسانی از میان داوطلبان کنکور ارشد می توانند انتخاب رشته نمایند که موفق به کسب درصدهای لازم در دروس عمومی و اختصاصی و در نتیجه به دست آوردن رتبه لازم برای ورود به هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد شوند. ثبت نام و برگزاری آزمون ارشد سراسری و آزاد در هم ادغام شده است و مسیر این داوطلبان تا زمان اعلام نتایج و رویت کارنامه در سایت سازمان سنجش یکی است. اما پس از آن از هم جدا می شود که در ادامه مطالب بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

زمان انتخاب رشته ارشد آزاد 98

بعد از مشاهده نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، متقاضیان دانشگاه آزاد می توانند با وارد نمودن کد دسترسی در سایت آزمون دانشگاه و خرید کارت اعتباری، انتخاب رشته ارشد آزاد 98 را انجام دهند. نتایج اولیه داوطلبان در نیمه اول خرداد ماه اعلام میشود. زمان انتخاب رشته ارشد آزاد 98 زیر مجموعه زمان انتخاب رشته ارشد 98 است و قوانین مشخص شده در دفترچه ثبت نام ارشد برای انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد یکسان است. بر این اساس در دهه دوم خردادماه، مطابق دفترچه، دستورالعمل های انتخاب رشته آزاد صادر می شود و داوطلبان از طریق سایت آزمون دانشگاه آزاد می توانند در تاریخ تعیین شده، انتخاب رشته کنند. در این زمان مشخص شده، ضروری است متقاضیان به سایت مراجعه کرده و مطابق قوانین تعیین شده، انتخاب رشته خود را انجام دهند. تمدید این تاریخ انتخاب رشته مشخص نیست. از این رو منطقی است که داوطلبان انتخاب رشته خود را در تاریخ مقرر انجام دهند و آن را به روزهای پایانی موکول ننمایند.

زمان انتخاب رشته ارشد سراسری 98

اعلام نتایج اولیه و صدور کارنامه ارشد سراسری 98 در نیمه اول خرداد ماه در سایت سازمان سنجش می باشد، داوطلبان با یک روز فاصله دفترچه انتخاب رشته ارشد 98 را در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مشاهده خواهند کرد. زمان انتخاب رشته ارشد 98 در دانشگاه های سراسری که شامل: پردیس خودگردان، شبانه، پیام نور، روزانه و غیر انتفاعی است، در دهه دوم خردادماه خواهد بود. انتخاب رشته ارشد 98 از نیمه اول خرداد آغاز خواهد شد به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. بر طبق دفترچه انتخاب رشته ارشد 98، اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته در همین بازه زمانی خواهد بود. در صورتی که داوطلبان، رتبه های لازم برای قبولی در هر یک از کد ضریب های رشته آزمونی خود را کسب کرده باشند، مجاز به انتخاب رشته هستند و می توانند انتخاب رشته ارشد سراسری را انجام دهند. در مورد تمدید این مهلت نمی توان نظری قطعی داد. از این رو ضروری است مجاز شدگان در زمان مشخص شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و با دانلود دفترچه و مطالعه دقیق آن و با به کارگیری اصول انتخاب رشته صحیح، انتخاب رشته خود را انجام دهند و آن را به تأخیر نیاندازند.  در نهایت پس از زمان انتخاب رشته ارشد  98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد 98  بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *