آیدانیتو > رشته فیزیوتراپی بدون کنکور
بدون کنکور

رشته فیزیوتراپی بدون کنکور

رشته فیزیوتراپی بدون کنکور

رشته فیزیوتراپی بدون کنکور

رشته فیزیوتراپی از جمله رشته های زیر مجموعه گروه علوم تجربی به شمار می آید و افراد و داوطلبان جهت ورود و ادامه تحصیل در این رشته محبوب و پرطرفدار باید رتبه خوب و مناسبی را در کنکور سراسری علوم تجربی به دست آورند. فیزیوتراپی در میان رشته های توانبخشی قرار دارد و شامل مجموعه اقدامات و کارهایی است که برای یک شخص بیمار و یا معلول انجام می شود. کمک به این قبیل افراد نیازمند این است که فیزیوتراپیست آن ها را از نظر اجتماعی، جسمانی و روانی به حداقل استقلال برساند و نقشی مؤثر در بهبودش داشته باشد. رشته فیزیوتراپی به عنوان یکی از شاخه های گروه پزشکی از عواملی همچون نور، ورزش، الکتریسیته، سرما و گرما جهت توان بخشیدن به بیماران استفاده می کند. برخی از حوادث و وقایع پیش آمده در طول زندگی فرد از جمله تصادف می توانند موجب ناتوان شدن اندام حرکتی در انسان و از کار افتادن آن ها شوند. در این زمان و جهت بهبود این شرایط و وضعیت شخص فیزیوتراپیست وارد عمل می شود. وی به کمک استفاده از حرکات پزشکی و همین طور ابزارهای الکترونیکی به افزایش کارایی اندام ها و رفع معلولیت بیماران کمک می کند. در این مقاله به بحث در رابطه با رشته فیزیوتراپی بدون کنکور برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با رشته فیزیوتراپی بدون کنکور به دست آورید.

رشته فیزیوتراپی بدون کنکور آری یا خیر؟

همان طور که در جریان هستید رشته فیزیوتراپی از جمله محبوب ترین و شناخته شده ترین رشته ها در گروه علوم تجربی و در میان رشته های پیراپزشکی است و حتی بسیاری از افراد به دنبال تحصیل در رشته فیزیوتراپی بدون کنکور نیز هستند. اما آیا تحصیل رشته فیزیوتراپی بدون کنکور می تواند واقعیت داشته باشد یا خیر؟ در اینجا باید خدمت شما دوستان عزیز داوطلب عرض کنیم که ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته فیزیوتراپی بدون کنکور به هیچ وجه در ایران و در هیچ دانشگاهی در کشور برای متقاضیان و داوطلبان امکانپذیر نیست. در واقع ماجرا این است که تا قبل از تصویب قوانینی جدید در رابطه با تحصیل رشته فیزیوتراپی بدون کنکور در آموزش وزارت بهداشت در تاریخ دهم شهریور ماه سال گذشته یعنی سال 97 افراد متقاضی تحصیل فیزیوتراپی بدون کنکور می توانستند ابتدا به خارج از کشور رفته و پس از گذراندن 72 واحد درسی در رشته فیزیوتراپی به کشور بازگردند و به یکی از پردیس های خودگردان جهت تحصیل در فیزیوتراپی بدون کنکور انتقالی بگیرند. البته انجام این کار و تحصیل در فیزیوتراپی بدون کنکور به این شکل با شرایط و ضوابطی همچون کسب معدل 15 برای 72 واحد درسی پاس شده در خارج از ایران و دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم در رشته تجربی یا ریاضی همراه بود. اما در حال حاضر یک داوطلب متقاضی تحصیل فیزیوتراپی بدون کنکور فقط می تواند تحصیلات خود در این دوره و رشته تحصیلی را  در خارج از کشور و بدون حق بازگشت به ایران انجام دهد و پس از اتمام تحصیل بدون آزمون در رشته فیزیوتراپی می توانند به کشور بازگردند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در رابطه با تحصیل رشته فیزیوتراپی به شکل بدون آزمون در خارج از کشور با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه های خارجی پذیرنده فیزیوتراپی بدون آزمون

آیا شما دوست عزیز نیز به  دنبال تحصیل رشته فیزیوتراپی بدون آزمون در دانشگاه های خارج از کشور هستید؟ آیا از لیست دانشگاه های پذیرنده فیزیوتراپی علی الخصوص بهترین دانشگاه ها در کشورهای خارجی مطلع هستید؟ برای شناخت و اطلاع از دانشگاه های خارجی پذیرنده فیزیوتراپی در بهترین کشورها با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در پایان مقاله رشته فیزیوتراپی بدون کنکور پیشنهاد می‌کنیم به مقاله بدون کنکور 98 هم سر بزنید.
برای کسب آگاهی از رشته فیزیوتراپی بدون کنکور و دانشگاه هایی که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *