آیدانیتو > دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران
دکتری بدون آزمون سراسری

دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران





 
دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران

دانشگاه تهران به عنوان بهترین و بزرگ ترین مرکز آموزش عالی در ایران شناخته می شود. دانشگاهی که هر دانش آموز و یا دانشجویی آرزوی تحصیل در آن را در سر می پروراند. دانشگاه تهران در جهت اجرای سیاست های هدایت و حمایت کردن از دانشجویان نخبه و برتر برای ورود و ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی و با استناد به مصوبات داخلی دانشگاه و آیین نامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای هدایت استعدادهای درخشان از میان دانشجویان و دانش آموختگان نیمسال آخر دانشگاه های مشمول این فراخوان اقدام به پذیرش دانشجو در تمامی رشته های دارای پذیرش می کند. تمامی متقاضیان در صورت احراز شرایط اعلام شده از طرف سایت دانشگاه تهران باید نسبت به انجام ثبت نام در دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزش دانشگاه تهران اقدام نمایند. در این مقاله به بحث راجع به دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را درباره دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران به دست آورید.

شرایط پذیرش دکتری استعداد درخشان دانشگاه تهران

تمامی دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد بدون نیاز به شرکت در آزمون دکتری تخصصی به وسیله یکی از دو روش زیر می توانند نسبت به تحصیل در دوره دکتری اقدام نمایند. در زیر شماری از این شرایط را برایتان ذکر می کنیم. برای اطلاع از لیست کامل این شرایط در نظر گرفته شده با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

  • دانش آموختگان و فارغ التحصیلانی که مشمول مقررات اخذ بورس از بنیاد ملی نخبگان در دوره تحصیلی دکتری هستند بر طبق معیارها و ضوابط مصوب وزارت امکان معرفی به دانشگاه به وسیله بنیاد ملی نخبگان را دارند تا در صورت پذیرفته شدن در مصاحبه تخصصی مورد حمایت بنیاد مذکور قرار بگیرند و به صورت مازاد بر ظرفیت تعیین شده در این دانشگاه پذیرفته شوند.
  • کلیه فارغ التحصیلانی که از نظر میانگین کل دوره با احتساب نمره پایان نامه در ردیف رتبه های اول تا سوم دانشجویان هم ورودی و هم رشته خود باشند در صورت احراز یکی از شرایط مطرح شده در زیر می توانند متقاضی تحصیل به عنوان استعداد درخشان دکتری دانشگاه تهران باشند.

الف) کلیه رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره های علمی شناخته شده و معتبر از جمله فارابی، رازی، خوارزمی و جوان در مقطع ارشد با مشارکت حداقل 35 % دارای حداقل یک مقاله استخراج شده از پایان نامه چاپ شده یا پذیرفته شده و یا انجام دادن طرح های پژوهشی در مقطع کارشناسی ارشد .

ب) افراد دارای نشان طلای کشوری در المپیادهای دانش آموزی

پ) دانش آموختگانی با رتبه اول در دوره ارشد و کارشناسی با حداقل یک مقاله استخراج شده از پایان نامه که در نمایه های معتبر بین المللی یا ملی چاپ شده است و یا پایان نامه ای که پذیرفته شده است.

مدارک لازم دکتری استعداد درخشان دانشگاه تهران

هر دانشجو برای انجام ثبت نام در استعداد درخشان دکتری دانشگاه تهران باید در ابتدا نسبت به تهیه مدارکی چند اقدام نمایند. در زیر شماری از این مدارک را برای انجام ثبت نام در استعداد درخشان دکتری دانشگاه تهران خدمتتان بر می شماریم. برای اطلاع از لیست کامل مدارک دکتری استعداد درخشان دانشگاه تهران با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

  • ارائه کپی از مدارک کارشناسی ارشد متقاضی
  • ارائه تصویر ریز نمره های تأیید شده در دوره ارشد
  • ارائه دادن معرفی نامه ای از معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای کلیه دانشجویان نمونه کشوری در دوره ارشد.

زمان ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه تهران

ثبت نام استعداد درخشان دکتری دانشگاه تهران در سال گذشته یعنی سال 97 در اردیبهشت ماه انجام شد. در سال 98 نیز احتمالاً ثبت نام در همین ماه صورت می گیرد. برای کسب اطلاعات دقیق تر در این مورد و اطلاع از تاریخ مشخص شده ثبت نام در دکتری استعداد درخشان در سال 98 با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به دکتری بدون آزمون سراسری بزنید.
اگر سؤالی درباره دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *