مهاجرت به کانادا

دوره های تحصیلی در کانادا






 


دوره های تحصیلی در کانادا

کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی و بعد از روسیه دومین کشور پهناور جهان است. این کشور ده استان و سه ناحیه دارد و توسط دولت استانی و مستقل از هم اداره می شود. اما در کل تحت پوشش دولت فدرال است. شهر اتاوا پایتخت کشور کانادا است و حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.

از آنجایی که کانادا اقتصاد خیلی پویایی دارد و نسبت به مساحتش جمعیت کمی دارد، همه ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل و کار به این کشور مهاجرت می کنند.

کشور کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل است و در زمینه تحصیلات و ارائه بورسیه، سرمایه گذاری بسیار زیادی می کند. سیستم آموزشی این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است و مدارس و دانشگاه های آن از نظر علمی بسیار پیشرفته هستند.

هر ساله هزاران دانشجو از نقاط مختلف جهان، برای ادامه تحصیل در مقطع مختلف به کانادا می روند و به زبان انگلیسی یا فرانسه تحصیل می کنند.

در این مقاله به معرفی دوره های تحصیلی در کانادا می پردازیم:

کالج در کانادا

کالج یکی از دوره های تحصیلی در کانادا است که افراد را برای ورود به دانشگاه یا بازار کار آماده می کند. ورود به کالج ساده تر از ورود به دانشگاه های کانادا است. به همین دلیل افراد زیادی از سراسر جهان برای اخذ پذیرش تحصیل در کالج های کانادا اقدام می کنند.

اما نکته قابل توجه برای تحصیل در کالج های کانادا این است که دریافت ویزا به این منظور کار چندان ساده ای نیست و باید برای اخذ ویزا دقت زیادی به خرج داد. دوره کالج معمولاً بین دو تا چهار سال به طول می انجامد.

دوره پیش از کارشناسی (Pre-Bachelor) در کانادا

گاهی اوقات افراد هنوز برای ورود به دوره کارشناسی آمادگی لازم را ندارند، مثلاً از نظر علمی در سطح مناسبی نیستند، نمراتشان در مقطع پیش دانشگاهی پائین است یا به نمره مورد نظر برای مدرک زبان دست پیدا نکرده اند. در این حالت افراد می توانند دوره پیش از کارشناسی را پشت سر بگذارند و سپس وارد دوره کارشناسی شوند.

دوره کارشناسی (Bachelor) در کانادا

دوره کارشناسی در کشور کانادا چهار سال طول می کشد. کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، در کشور کانادا را دارند باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند و برای تسهیل در فرایند گرفتن ویزا مدرک زبان IELTS را هم ارائه بدهند.

دوره کارشناسی در استان کبک بر خلاف سایر استان ها سه سال است و دانشجویان باید قبل از ورود به دوره کارشناسی، یک دوره مقدماتی دو ساله را پشت سر بگذرانند.

دوره پیش از کارشناسی ارشد (Pre-Master) در کانادا

این دوره همچون دوره پیش از کارشناسی، مخصوص کسانی است که شرایط مناسب را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ندارند. مثلاً نمره زبانشان پایین تر از نمره قابل قبول است یا معدل کارشناسی شان پایین است.

در چنین وضعیتی فرد قبل از ورود به مقطع کارشناسی ارشد، دوره های پیش از کارشناسی ارشد را پشت سر می گذارد.

دوره کارشناسی ارشد (Master) در کانادا

دوره کارشناسی ارشد در کشور کانادا سه تا پنج سال طول می کشد. اخذ بورسیه و کمک هزینه در این مقطع امکان پذیر است وبستگی به رزومه، نمرات و مدرک زبان فرد دارد. دانشجوهای دکترا در کانادا هم در کلاس درس حاضر می شوند و هم بر روی پروژه خود کار می کنند.

دوره کار آموزی (Apprenticeship Programs ) در کانادا

این دوره ها افراد را برای ورود به دنیای کار آماده می کنند و دانش آموزان می توانند بعد از اتمام تحصیل در مقطع دبیرستان وارد مدارس کارآموزی شوند و حرفه خاصی را یاد بگیرند و با تجربه کافی وارد بازار کار شوند.

دوره (Gratuate Diploma) در کانادا

بعضی افراد بعد از به پایان رساندن تحصیلات در دوره کارشناسی، در دروه هایی شرکت می کنند که به کار آموزی یا پایان نامه احتیاجی ندارد. کسانی می توانند در این دوره ها شرکت کنند که دارای مدرک کارشناسی باشند.

دوره گواهینامه ای (Certificate Program) در کانادا

این دوره ها معمولاً دارای 30 واحد تحصیلی هستند و کسانی توانایی اخذ آن ها را دارند که دارای حداقل دیپلم باشند. البته ورود به این دوره ها و گرفتن ویزا برای تحصیل در آن ها کار ساده ای نیست. فرد بعد از پشت سر گذاشتن این دوره، یک گواهینامه دریافت می کند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با دوره های تحصیلی در کانادا پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «سیستم آموزشی کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مدارک مورد نیاز برای دوره های تحصیل در کانادا ، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *