بدون کنکور

دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور 98


دفترچه بدون کنکور

بسیاری از دانش آموزان و همین طور فارغ التحصیلان رشته های مختلف تحصیلی با نزدیک شدن به ماه بهمن تب و تاب ثبت نام در کنکور سراسری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی را می گیرند. در بهمن 97 نیز تمامی داوطلبان انتظار انتشار دفترچه کنکور سراسری دقیقاً همانند سال های گذشته را می کشیدند. اما ناگهان اتفاق عجیبی افتاد. بر طبق اطلاعیه ای انتشار یافته به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور تمامی متقاضیان و داوطلبان کنکور سراسری 98 با تغییرات مهم و بزرگی در شیوه راهیابی و ورود به مؤسسات آموزش عالی و مراکز مختلف دانشگاهی مواجه گردیدند و اخبار منتشره در سایت این سازمان شناخته شده همه را متعجب و شگفت زده کرد. مطابق این اخبار، ورود متقاضیان به مراکز مختلف دانشگاهی واقعاً آسانتر از گذشته شده است و ادامه تحصیل در حدود 85 درصد از رشته های مختلف دانشگاهی معرفی شده در انواع گروه های آزمایشی انسانی، زبان، تجربی، هنر، ریاضی و علوم تجربی فقط بر اساس سوابق تحصیلی دانش آموزان و فارغ التحصیلان یعنی بر طبق معدل کتبی دوران سوم متوسطه آن ها انجام می پذیرد. در شب قبل یعنی 17 بهمن ماه سایت سازمان سنجش اموزش کشور با توجه به اطلاعیه ای از قبل منتشر کرده بود طی اقدامی دفترچه بدون کنکور سراسری را انتشار داد. در این مطلب، بحثی را پیرامون دفترچه بدون کنکور سراسری مطرح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در رابطه با دفترچه بدون کنکور کسب نمایید. به طور مسلم به کسب اطلاعات کافی و وافی در مورد دفترچه بدون آزمون برای شما داوطلب عزیز شرکت کننده در این طرح جامع و فراگیر ضروری می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله رشته های بدون کنکور را مطالعه نمایید.
با توجه به ایجاد تغییراتی قابل توجه و مهم در دفترچه ثبت نام کنکور و معرفی رشته های بدون آزمون، تحصیلی آیدانیتو می توانند راهنماگر شما در این زمینه باشند. پس گوشی تلفن را برداشته و با آن ها تماس حاصل فرمایید. 

محتوای دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور

شما دوستان و داوطلبان گرامی بعد از انجام دانلود و همین طور بررسی دفترچه رشته های بدون کنکور امکان مشاهده بخش های مختلفی را در این دفترچه دارید. در این قسمت، بر طبق ترتیب محتوای درج شده در دفترچه ثبت نام بدون کنکور به ذکر این قسمت های متنوع و همین طور بیان پاره ای توضیحات در مورد هر کدام از این بخش ها پرداخته می شود.

نخستین بخش دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور

اولین قسمت از دفترچه ثبت نام رشته های بدون آزمون به عنوان کردن شرایط و ضوابط انتخاب رشته و ثبت نام داوطلبان برای پذیرفته شدن در انواع مختلف دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی تخصیص داده شده است. در بین این شرایط ذکر شده می توان از دو گروه ضوابط و شرایط اختصاصی و عمومی برای وارد شدن داوطلبان به دوره های بدون کنکور دانشگاه های سراسری نام برد.

موارد مختلفی همچون معتاد نبودن و داشتن ایمان و باور کامل قلبی به دین جامع و مبین اسلام را می توان جزء شرایط و ضوابط عمومی ثبت نام و انتخاب رشته دوره های بدون آزمون سال 98 به حساب آورد. ولی در این میان شروط اختصاصی دارای اهمیت بسیار بالایی در زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون در انواع رشته های بدون کنکور دانشگاه ها برخوردار است. در میان این شرایط اختصاصی با اهمیت ذکر شده در دفترچه رشته های بدون کنکور می توان از موارد زیر نام برد.

  • تمامی دانشجویان قبول شده در دانشگاه های دولتی و یا همان دوره روزانه کنکور سراسری سال 97 در صورت دادن انصراف از ادامه تحصیل تا سی و یکم شهریور ماه سال 98 امکان انتخاب رشته از بین رشته های تحصیلی دوره های مختلف تحصیلی به جز روزانه یعنی پیام نور، پردیس خودگردان، نوبت دوم یا شبانه، غیرانتفاعی و نیمه حضوری را خواهند داشت.

دومین قسمت دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور

در بخش بعدی از دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور سال تحصیلی 98 می توان تمامی سهمیه های اختصاص داده شده به متقاضیان و داوطلبان از جمله سهمیه مناطق، ایثارگران، رزمندگان و شهدا را ملاحظه کرد و آن ها مورد ملاحظه و مطالعه قرار داد. بعد از ارائه توضیحاتی مفصل در مورد این مطلب کلیه قوانین و ضوابط خدمت سربازی برای آقایان را می توان مشاهده کرد.

سومین قسمت از دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور

در بخش سوم از دفترچه انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور با توضیحاتی مفصل و جامع در ارتباط با مراحل مختلف و فرایند جذب و پذیرش دانشجو و همین طور شیوه انتخاب رشته های مختلف تحصیلی روبرو هستیم. با توجه به محتوای مندرج در این قسمت از دفترچه باید به عرض برسانیم که انتخاب رشته و ثبت نام بدون آزمون سراسری از بیستم اسفند ماه سال 1397 شروع می گردد و تا 6 شهریور سال آینده یعنی سال 98 ادامه می یابد. تمامی داوطلبان پس از دانلود و مطالعه جزء به جزء و با دقت مطالب عنوان شده در این دفترچه و در صورت داشتن شرایطی ضروری برای انتخاب انواع رشته های تحصیلی در حدود 100 رشته تحصیلی بدون آزمون را می توانند از میان تمامی رشته های گنجانده شده در دفترچه انتخاب نمایند. تمامی مراحل این انتخاب رشته به شکل اینترنتی و مطابق الویت های متقاضی برای وارد شدن به مراکز مختلف دانشگاهی در سال 98 صورت می گیرد. نکته بسیار مهم و شایان توجه این که در طول مدت انتخاب رشته ها و ثبت نام در این مرحله فرصت مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی به فرد داده می شود. لازم به ذکر است که انجام این ثبت نام و انتخاب رشته با تهیه شماری از مدارک نیز همراه است.

جهت کسب اطلاع از لیست مدارک مورد نیاز می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

چهارمین قسمت از دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور

در چهارمین قسمت از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور می توان لیست جامعی از کلیه واحدهای دانشگاهی و شهرهای پذیرنده، رشته های دانشگاهی و همین آدرس دقیق، نشانی اینترنتی و شماره تلفن این مراکز دانشگاهی نیز قابل مشاهده هستند.
در این مقاله به تحلیل و بررسی دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله شرایط جدید ثبت نام کنکور 98 و لیست رشته های بدون کنکور و با کنکور بزنید.
با توجه به ایجاد تغییرات عمده و قابل توجهی در دفترچه ثبت نام کنکور و معرفی رشته های بدون کنکور، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید و از آن ها کمک بگیرید.

0 دیدگاه در “دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور 98

  1. کیانا لقمانی گفت:

    دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور ۹۸ جدا از دفترچه ثبت نام هست ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور 98 به صورت مجزا از دفترچه ثبت نام رشته های باکنکور 98 است و با عنوان دفترچه صرفا براساس سوابق تحصیلی انتشار می یابد.

  2. آیدا قربانزاده گفت:

    سلام
    برای دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور ۹۸ هم باید هزینه پرداخت کنیم ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر هیچ گونه وجهي بابت ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور 98 اخذ نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *