آیدانیتو > دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98
آزمون دکتری وزارت بهداشت

دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98

دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98

وزارت بهداشت، هر ساله آزمونی را تحت عنوان «آزمون دکتری وزارت بهداشت» در نیمه ی دوم اردیبهشت ماه برگزار می نماید که معمولاً ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت در اواخر بهمن ماه انجام می پذیرد. داوطلبان با توجه به مدرک تحصیلی خود می توانند در دو مجموعه امتحانی شرکت نمایند که کلیه اطلاعات مرتبط با ثبت نام در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته ی علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندان پزشکی درج شده است. پس از شرکت نمودن داوطلبان در آزمون دکتری وزارت بهداشت، به شرط کسب حد نصاب، مجاز به انتخاب رشته خواهند شد. کلیه ی اطلاعات مورد نیاز به منظور انتخاب رشته در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98 ذکر خواهد شد. از آنجایی که دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98 در اواخر خردادماه از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی (sanjeshp.ir) منتشر می شود، در این مقاله به بررسی قسمت های مختلف دفترچه انتخاب رشته دکترا وزارت بهداشت می پردازیم . در ضمن پس از انتشار از طریق سایت سنجش و آموزش پزشکی می توانید دفترچه انتخاب رشته دکتري وزارت بهداشت را دریافت نمایید.

بخش اول دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98

دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98 شامل دو بخش است که در بخش اول با عنوان «ضوابط آزمون دکتری وزارت بهداشت»، مباحثی از قبیل کارنامه اعلام نتیجه آزمون، روش گزینش داوطلبان در مقطع دکتری وزارت بهداشت، انواع دانشگاه ها و مراکز پذیرنده دانشجو در آزمون دکتری وزارت بهداشت، شرایط و ضوابط دانشگاه ها، ظرفیت پذیرش دانشگاه های وزارت بهداشت در مقطع دکتری و نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت مطرح می شود.

بخش دوم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98

در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98، انواع دانشگاه ها و مراکز پذیرش دانشجو، نحوه پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی ارتش و بقیه الله، مدارک تحصیلی مورد نیاز، گرایش های مورد پذیرش در مامایی، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در مقطع دکتری و معرفی استان ها و شهرستان هایی که برای اقامت اتباع خارجی ممنوع هستند، مورد بررسی قرار می گیرد.

چرا مطالعه ی دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ضروری است؟

شاید در نگاه اول انتخاب رشته، کاری بسیار آسان به نظر برسد ولی اگر بیشتر دقت کنیم، انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98 نیز مانند سایر انتخاب رشته هایی که در مقاطع قبلی انجام دادیم، نیاز به دانستن مجموعه ای از نکات دارد که می تواند در نتیجه نهایی بسیار تأثیرگذار باشد.
1) از جمله نکات بسیار مهم در مبحث انتخاب رشته، توجه به تراز قبولی و رتبه کسب شده است. در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت به صورت دقیق به بررسی تراز کل پرداخته می شود.
2) توجه به سهمیه ها نیز می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. همان طور که مستحضر هستید، انواع سهمیه های تعریف شده در آزمون دکتري وزارت بهداشت عبارتند از سهمیه رزمندگان و ایثارگران، سهمیه آزاد، سهمیه استعدادهای درخشان (بدون آزمون ورودی و یا با آزمون ورودی).
3) به این نکته حتماً بایستی دقت کنید که در صورتی می توانید در رشته ای که انتخاب کرده اید قبول شوید که علاوه بر کسب حد نصاب قبولی و موفقیت در مصاحبه، مدرک تحصیلی مورد پذیرش مقطع قبلی تان مطابق با مدارک مورد پذیرش در رشته ی امتحانی باشد که در آزمون آن شرکت نموده اید! در غیر این صورت در هر مرحله از آزمون، علاوه بر محرومیت از شرکت در آزمون بعدی، مجاز به شرکت در آزمون کنونی نبوده و به عنوان متخلف شناخته خواهید شد. به علت عدم انتشار دفترچه دکتری وزارت بهداشت 98 برای آشنایی با لیست رشته ها و دانشگاه های پذیرنده دکتری وزارت بهداشت می توانید سری به دفترچه دکتری وزرات بهداشت 97 بزنید.

انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت با مشاوران آیدانیتو!!!

مسلماٌ داشتن انتخاب رشته ای حرفه ای و دقیق در زمان انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت از اهمیتی اساسی برخوردار است. زیرا در صورت داشتن انتخاب رشته ای ناآگاهانه و غیر حرفه ای در رشته های ارشد وزارت بهداشت ممکن است داوطلب آینده خود را در معرض نابودی قرار دهد. اما نگران نباشید مشاروران آیدانیتو می توانند شما را در امر انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت به بهترین شکل یاری دهند و راهنمایی های لازم را برایتان به عمل آورند.

در نهایت پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت بزنید…

اگر سوالی در زمینه دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *