تکمیل ظرفیت کنکور

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت






دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

شاید باور نکنید اما هر ساله پس از اعلام نتایج کنکور سراسری اشخاصی به هیچ روی از وضعیت قبولی خود در شهرها و دانشگاه های مختلف رضایت نداشته و در جستجوی راهی برای راحت شدن از این وضعیت هستند. به عبارت دیگر، راهی که بتواند فرصتی دوباره را برای انتخاب رشته مجدد در اختیار آن ها قرار داده و شانسشان را به معرض آزمایش بگذارد. این فرصت عالی در اصطلاح اهالی درس و دانشگاه  به نام تکمیل ظرفیت شناخته شده و داوطلبان هرساله استقبال گسترده ای از آن به عمل می آورند. در این مقاله، بحث دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را چه در دانشگاه سراسری و چه در دانشگاه آزاد اسلامی، به چالش می کشیم. در صورت شرکت در کنکور دانشگاه آزاد و یا سراسری ( در مقاطع مختلف تحصیلی ) و تصمیم به ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت، مطالعه این مطلب می تواند راهگشای شما در این امر باشد. باید بگوییم که دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت برای تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد انتشار می یابد.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

قابل توجه شما دوستان عزیز که دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری در ماه آینده یعنی مهر منتشر و به دنبال آن ثبت نام در این مرحله آغاز می گردد. باید بگوییم که منظور از تکمیل ظرفیت جبران کردن تعداد کم دانشجویان پذیرفته شده در رشته های مختلف دانشگاهی بوده که هرساله توسط دانشگاه ها و با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور به مرحله اجرا در می آید. با این اوصاف، تنها اشخاصی که موفق به شرکت در کنکور سراسری دانشگاه ها شده اند و کارنامه ای حاوی نتایج آزمون نیز برای آن ها صادر شده، اجازه شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری را دارند.
کلیه داوطلبان مایل به ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری لزوماً باید انتخاب رشته خود را پس از دانلود و مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت انجام دهند. شما عزیزان می توانید بدون هیچ دغدغه ای ، 50 کد رشته محل را از بین تعداد بی شماری رشته دانشگاهی گلچین کرده و آن ها را وارد فرم مخصوص انتخاب رشته نمایید. دقت داشته باشید که دفترچه دانشگاه های شبانه ، روزانه، پردیس، غیرانتفاعی و پیام نور مجزا از یکدیگر انتشار می یابند. اگر در دوره روزانه در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری پذیرفته شوید، قطع به تعیین قبولی شما در دانشگاه محل قبولی قبلیتان ملغی شده و دیگر نمی توانید در آن به تحصیل بپردازید.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری

همانگونه که متذکر شدیم دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری در طی 2 مرحله انتشار می یابد. به عبارت دیگر در ماه آذر شاهد انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دوره های مجازی، پردیس، شبانه و روزانه هستیم، اما دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی و پیام نور در ماه آبان در دسترس متقاضیان ثبت نام قرار می گیرد.

نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری

دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری در دانشگاه های غیرانتفاعی، پردیس، پیام نور، مجازی، شبانه و روزانه با مراجعه به وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور ( به نشانی Sanjesh.org) برای شما دوستان فراهم می گردد.
خدمت شما دوستان گرامی عرض می کنیم که کسانی مجاز به ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هستند که برای آن ها کارنامه کنکور در سایت وجود داشته باشد.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

شما عزیزان باید بدانید که بعد از مطالعه جز به جز مطالب نوشته شده در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد می توانید با خیالی آسوده، 20 کد رشته محل را برگزیده و آن ها را مطابق علایق خود در فرم مخصوص در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته، درج نماید. همانند دانشگاه روزانه با پذیرش در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی، به طور کل پذیرفته شدن در اولین مرحله انتخاب رشته باطل اعلام می شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 

پیش بینی می شود که انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد همانند چند سال گذشته، در اواسط ماه مهر 97 آغاز و تمامی شما متقاضیان محترم فرصت دارید که تا اواسط آبان 97 ثبت نام خود را تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به انجام برسانید. با ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزاد اسلامی حضور شما در سر کلاس های درسی از بهمن ماه خواهد بود.

نحوه دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد 

با انجام به ترتیب مراحلی که در ادامه ذکر می کنیم، دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد به آسانی برایتان میسر خواهد شد. فقط کافیست که به سایت دانشگاه آزاد اسلامی وارد شوید و وارد بخش “تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی”، شویدد. در انتها، به وسیله منوی موجود در بخش سمت راستی سایت، دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را دانلود کنید.
در انتها پیشنهاد می کنیم پس از بررسی دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، مقاله کارنامه سبز کنکور را نیزمطالعه کنید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه دفترچه انتخاب رشته دوره تکمیل ظرفیت دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *