آیدانیتو > ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوشبری 98
پزشکی بدون آزمون

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوشبری 98





ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوشبری 97

امروزه بسیاری از افراد مایل اند به دانشگاه وارد شوند و مشغول به تحصیل در رشته مورد علاقه خود شوند، اما آمادگی شرکت در کنکور را ندارند. از این رو به سمت تحصیل بدون کنکور می روند. در این مقاله می خواهیم امکان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوشبری 97 را برای علاقه مندان به این رشته مورد بررسی قرار دهیم. 

هوشبری چیست؟

هوشبری یکی از رشته های پیراپزشکی است و محل کار آن در بیمارستانها و کلینیک های دارای اتاق عمل است. در رشته هوشبری دانشجویان با وسایل و تجهیزات بیهوشی و نحوه استفاده از آنها، نحوه مراقبت از بیماران بیهوش، نحوه مراقبت از بیماران در حین خروج از بی هوشی و مراقبت های ویژه آشنا می شوند. بعد از تحصیل در رشته هوشبری و پیدا کردن مهارت کافی به عنوان دستیار بیهوشی در اتاق عمل می توانند مشغول به کار شوند. توجه کنید که متخصصین بیهوشی پزشکانی هستند که بعد از دوره پزشکی عمومی دوره تخصصی بیهوشی و یا دوره کارشناسی ارشد بیهوشی را خوانده اند.

مقاطع مورد پذیرش دانشجو در رشته هوشبری

از آنجایی که رشته هوشبری یکی از رشته های پرطرفدار و پر کاربرد گروه پیراپزشکی است در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. تحصیل بدون کنکور در ایران در مقطع کاردانی رشته هوشبری امکان پذیر است و شرایط خاص خود را دارد که در این مقاله نمی گنجد

کارشناسی بدون کنکور هوشبری 97

حالا می خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که آیا امکان تحصیل در رشته هوشبری و مقطع کارشناسی بدون شرکت در کنکور امکان پذیر است؟ در پاسخ باید بگوییم بله، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوشبری 97 امکان پذیر است. اما شرایط خود را دارد. برای تحصیل در رشته کارشناسی هوشبری در ایران تنها راه، شرکت در کنکور و قبولی از طریق آن است. اما برای تحصیل بدون کنکور در این رشته می توانید از کشور خارج شوید و در دانشگاه های کشورهای دیگر به تحصیل بپردازید. شرایط پذیرش هر کشور و دانشگاه متفاوت است. بنابراین بهتر است با افراد دارای اطلاعات در این زمینه مشورت کنید. شما میتوانید جهت مشاوره با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوشبری 97

برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوشبری 97 در ابتدا باید یک کشور و دانشگاه را انتخاب کنید و برای گرفتن پذیرش در آن تلاش کنید. برای گرفتن پذیرش بدون کنکور هوشبری، دارا بودن شرایط زیر الزامی است: 1- شما باید دارای دیپلم ریاضی یا تجربی باشید. 2- معدل دیپلم شما باید بالاتر از 17 و معدل پیش دانشگاهی بالاتر از 16 باشد. 3- ویزا کشور مورد هدف را اخذ کرده باشید که برای اخذ آن نیاز به پاسپورت، وضعیت مالی مناسب، گواهی سلامت و عدم وجود مانع برای خروج از کشور دارید. توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو در رشته هوشبری، آزمون داخلی برگزار می کنند و باید در آن آزمون پذیرفته شوید. گذراندن دوره کالج نیز برای ورود به برخی از دانشگاه ها الزامی است. برای آنکه بتوانید بعد از تحصیل به ایران برگردید و مشغول به کار شوید و یا در حین تحصیل به ایران منتقل شدید و تحصیل خود را در ایران به اتمام برسانید، باید دانشگاه هایی را انتخاب کنید که مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم باشد. از آنجایی که دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت در سال چند بار کم و زیاد می شود، بهتر است قبل از خروج، دانشگاه مقصد را بررسی کنید و تأییدیه های لازم را کسب کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید. البته از ابتدای سال 2019 با توجه به شرایط پیش آمده امکان گرفتن انتقالی در حین تحصیل به ایران وجود ندارد. و شرایط کاملا تغییر کرده است.

گرفتن انتقالی به ایران

قبل از شهریور ماه 97 افرادی که برای تحصیل پزشکی و پیراپزشکی از ایران خارج می شدند میتوانستند بعد از ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوشبری 97  به ایران منتقل شوند اما میبایست شرایط زیر را در نظر می گرفتند.

  • لازم است در حین تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور 72 واحد درسی مطابق با چارت درسی رشته هوشبری دانشگاه های ایران را بگذرانید.
  • معدل شما باید بالای 15 و یا درجه A و B باشد.
  • دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اید باید مورد تأیید وزارت بهداشت ایران باشد.

اما با توجه به شرایط پیش آمده ، وزارت بهداشت طی اطلاعیه ای تغییر روند گرفتن انتقالی به ایران در حین تحصیل را اعلام کرد. به عبارت دیگر بهتر است بگوییم معاونت آموزشی وزارت بهداشت امکان گرفتن انتقالی به ایران در حین تحصیل برای دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی را به طور کامل ملغی اعلام کرد. طبق این بیانیه که در دهم شهریور ماه اعلام شده است، افرادی که از ابتدای سال 2019 برای تحصیل به خارج از کشور میروند ، امکان گرفتن انتقالی به داخل را ندارند و باید تحصیل خود را به اتمام برسانند. بعد از اتمام تحصیل درصورتی که دارای مدرک معتبری از نظر وزارت بهداشت باشند میتوانند به ایران برگردند. برای کسب اطلاعات بیشتر و متناسب با شرایط خود میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط جدید گرفتن انتقالی دانشجویان هوشبری خارج از کشور

شرایط گرفتن انتقالی دانشجویان هوشبری خارج از کشور در تابستان امسال تغییر کرد. طی این تغییر امکان گرفتن انتقالی از دانشگاه های خارج از ایران به پردیس های خودگردان ایران وجود ندارد. این تغییر براساس صلاح دید وزارت بهداشت صورت گرفته است. معاون وزارت بهداشت اعلام کرد ظرفیت آموزش وزارت بهداشت بسیار مناسب است و نیروی انسانی لازم تا 5 سال آینده نیز در نظر گرفته شده است. از این رو داوطلبانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند لازم است تحصیل خود را به اتمام برسانند و سپس با مدرک دانشگاهی که در آن به تحصیل پرداخته اند به ایران برگردند. معاون وزارت بهداشت در طی بیانیه خود نیز اضافه کرد تسهیلات ارزی برای آن دسته از دانشجویانی که در حال تحصیل در خارج از کشور هستند در نظر گرفته شده است. برای اطلاع از پاسخ سوالات خود متناسب با اطلاعیه جدید میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

نکاتی که برای انتخاب دانشگاه باید در نظر بگیرید

1- با اینکه در بالا گفتیم اما به دلیل مهم بودن باز هم می گوییم دانشگاهی را انتخاب کنید که مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران باشد. 2- برخی از دانشگاه ها دارای شرایط سنی هستند. 3- پذیرش در بعضی از دانشگاه ها بر اساس رزومه تحصیلی است. 4- گذراندن دوره کالج برای برخی دانشگاه ها اجباری است. 5- در بعضی از کشورها مجوز کار به دانشجویان داده نمی شود. بهتر است به موارد بالا نیز دقت کنید تا در زمان تحصیل در کشور و دانشگاه خارج از کشور، دچار مشکل نشوید. همچنین برای اطمینان می توانید با افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه دارند، مشورت کنید. در این مقاله نکات قابل توجه برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوشبری 97 را برایتان شرح دادیم. برای اطلاع از پذیرش بدون کنکور می توانید مقاله پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی 97 را مطالعه کنید.

برای اطلاع از چگونگی ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوشبری 97 بر اساس شرایط و قوانین جدید و همچنین اطلاع از آخرین تغییرات صورت گرفته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *