آیدانیتو > ثبت نام دانشگاه پیام نور
کارشناسی بدون کنکور پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور

بر طبق آخرین تصمیمات گرفته شده توسط مسئولین سازمان سنجش آموزش کشور در حدود 85 درصد از مراکز دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی کشور بر طبق سوابق تحصیلی و به شکل بدون آزمون دانشجویان را در انواع رشته های دانشگاهی جذب و پذیرش می کنند. از جمله این دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می توان از دانشگاه پیام نور نام برد که با فراهم کردن امکان تحصیل بدون آزمون برای دانش آموزان و داوطلبان به آرزوی بسیاری از افراد یعنی ورود آسان تر به دانشگاه ها جامه عمل پوشانده است. بدین ترتیب متقاضیان ورود به دانشگاه پیام نور جهت ورود و گذراندن تحصیلات دانشگاهی در اکثریت غریب به اتفاق رشته های این مرکز دانشگاهی هیچ احتیاجی به ثبت نام و حضور در سر جلسه کنکور سراسری ندارند. تمامی رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور تنها در دوره کارشناسی پیوسته برای داوطلبان ارائه می شوند و هیچ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی در این دانشگاه به صورت بدون کنکور عرضه نمی شود. تمامی داوطلبان جهت ثبت نام دانشگاه پیام نور به شکل بدون کنکور دوبار یعنی برای دو نیمسال مهر و بهمن زمان خواهند داشت که نسبت به ثبت نام دانشگاه پیام نور اقدامات لازم را انجام دهند. در این مقاله به بحث در رابطه با ثبت نام دانشگاه پیام نور در رشته های با آزمون و بدون آزمون می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم را درباره زمان، نحوه و سایر جزئیات مربوط به ثبت نام دانشگاه پیام نور به دست آورید.

زمان و نحوه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور

در اینجا باید عرض کنیم که نحوه ثبت نام در دانشگاه پیام نور در رشته های بدون آزمون برای ورودی های مهر و بهمن ماه کاملاً متفاوت است. به این صورت که ثبت نام ورودی های مهر این دانشگاه در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور و به صورت اینترنتی انجام می گیرد. اما ثبت نام در دانشگاه پیام نور برای متقاضیان شروع تحصیل از ماه بهمن به شکل حضوری و در خود واحد مد نظر فرد داوطلب صورت می گیرد. در رابطه با زمان دقیق ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه شناخته شده با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

زمان و نحوه ثبت نام با آزمون دانشگاه پیام نور

همان طور که در بالا اشاره کردیم تعداد کمی از رشته های دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون جذب و پذیرش دانشجو دارند و جهت قبولی دانش آموز در این قبیل از رشته ها علاوه بر سوابق تحصیلی وی به رتبه کسب شده در آزمون سراسری ورود دانشگاه ها نیز بستگی دارد.

زمان و نحوه ثبت نام با آزمون دانشگاه پیام نور

همان گونه که در بالا اشاره کردیم پذیرش در دانشگاه پیام نور و به صورت با آزمون تنها در شمار اندکی از رشته های تحصیلی دانشگاهی صورت می پذیرد. نحوه ثبت نام در این دوره از این دانشگاه به این شکل است که این امر به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش و هم زمان با ثبت نام در سایر رشته های با کنکور دانشگاه و البته در زمان مشخصی انجام می پذیرد. جهت کسب اطلاع در رابطه با نحوه و همین طور زمان ثبت نام در دوره با آزمون پیام نور با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

مدارک ثبت نام بدون آزمون پیام نور

ثبت نام هر فرد در دروه بدون آزمون این دانشگاه در گرو تهیه مدارکی نیز هست در میان این مدارک می توان از کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه داوطلب، شش قطعه عکس بدون حاشیه اضافی و تاخوردگی و مربوط به سال جاری و کپی و اصل مدرک دیپلم فرد داوطلب اشاره کرد. جهت کسب اطلاعاتی دقیق تر در رابطه با کلیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام متقاضیان در دوره های بدون آزمون این دانشگاه نیمه دولتی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

مدارک ثبت نام با آزمون پیام نور

ثبت نام با آزمون در این دانشگاه نیمه دولتی با تهیه شماری از مدارک از جانب فرد متقاضی ثبت نام همراه است. در میان این مدارک ضروری می توان کارت ملی و شناسنامه، کد دانش آموزی و کد سوابق تحصیلی دیپلم، اسکن فایل عکس فرد متقاضی و غیره را نام برد. با تماس با مشاوران تحصیلی آیدانیتو می توانید از لیست کامل مدارک از قبل در نظر گرفته شده برای تحصیل در دوره های کارشناسی این دانشگاه نیمه دولتی و مشهور اطلاع پیدا کنید.

شرایط ثبت نام با کنکور و بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام داوطلب در دوره های بدون کنکور و با کنکور این دانشگاه نیمه دولتی با شرایطی از جمله دارا بودن و یا دریافت گواهی نامه پیش دانشگاهی تا 21 شهریور 98، دارا بودن مدرک کاردانی و دیپلم نظام قدیم و یا اخذ آن ها تا تاریخ 31 شهریور 98 نیز همراه است. اگر به دنبال تحصیل در این دانشگاه به عنوان دانشگاهی نیمه دولتی هستید جهت اطلاع از شرایط تحصیل در آن می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در پایان مقاله ثبت نام دانشگاه پیام نور پیشنهاد می‌کنیم به مقاله ثبت نام بدون کنکور پیام نور هم سر بزنید.
برای کسب آگاهی از ثبت نام دانشگاه پیام نور و دانشگاه هایی که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *