آیدانیتو > ثبت نام دانشگاه افسری
مشاوره تحصیلی

ثبت نام دانشگاه افسری

ثبت نام دانشگاه افسری

 

ثبت نام دانشگاه افسری

دانشگاه افسری از جمله معتبرترین و بهترین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در ایران شمرده می شود. از میان مهم ترین اهداف احداث و شکل گیری این دانشگاه و کشور می توان به نیاز به وجود نیروی انسانی متخصص، با اعتقاد و پرتوان برای داشتن قدرت دفاعی بالا اشاره کرد. ویژگی ها و خصوصیات مهم و اساسی که در حال حاضر تلاش بسیاری برای دستیابی به آن دردانشگاه نظامی یا افسری صورت می گیرد. در مورد تاریخچه تأسیس و راه اندازی دانشگاه افسری در ایران می توان گفت که مدرسه نظام کامران میرزا تنها مدرسه نظامی است که قبل از احداث دارالفنون در تاریخ ایران به چشم می خورد. اما پس از گذشت سال ها و بنا به نیاز کشور به وجود افسران جوان تحصیل کرده نام مدارس سه گانه قشون در سال 1314 شمسی به دانشکده افسری، دبیرستان و دبستان نظم تغییر پیدا کرد. در طول گذشت سال ها استقبال مردم بالاخص جوانان از تحصیل در دانشگاه افسری روز به روز بیشتر شد و تعداد دانشجویان این دانشگاه در طول زمان افزایش پیدا کرد. در این مقاله، به بحث در مورد ثبت نام دانشگاه افسری برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با ثبت نام دانشگاه افسری به دست آورید.

ثبت نام دانشگاه افسری ارتش

ارتش جمهوری اسلامی ایران یا به اختصار «اجا» هر ساله برای تکمیل کادر افسری خود آزمونی را به صورت مستقل برگزار می کند. در واقع جذب و پذیرش دانشجو در این دانشگاه به وسیله کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها نیست و تمامی داوطلبان ملزم به ثبت نام در آزمون ورودی مختص دانشگاه افسری هستند. باید خدمت شما دوستان گرامی عرض کنیم که دانشگاه افسری از بین تمامی دانش آموزان فارغ التحصیل گروه انسانی، تجربی و همچنین ریاضی اقدام به جذب و گزینش دانشجو می کند.

زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه افسری

نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنیم زمان های متفاوت ثبت نام دانشگاه افسری برای گروه های مختلف آزمایشی است. در واقع در سال 97 ثبت نام دانشگاه افسری که به صورت اینترنتی انجام گرفت برای رشته های تجربی و ریاضی فیزیک از تاریخ پنجم آذرماه آغاز شد و تا چهاردهم دی ماه ادامه داشت. اما این زمان برای گروه علوم انسانی تا 15 دی ماه بود. کلیه متقاضیان ثبت نام دانشگاه افسری می توانند به وسیله مراجعه به سایت آجا به نشانی www.aja.ir و به دنبال آن خرید کارت اعتباری مورد نظر به مبلغ 60 هزار تومان و همچنین دریافت کد رهگیری خرید نسبت به ثبت نام دانشگاه افسری اقدام کنند. نکته بسیار حائز اهمیت این که تعیین حوزه امتحانی در زمان ثبت نام برای داوطلبان الزامی است. برای کسب اطلاعات کافی و مورد نیاز در رابطه با زمان دقیق ثبت نام دانشگاه افسری در سال 98 و همین طور اطلاع از جزئیات بیشتر در زمینه نحوه انجام ثبت نام می توانید با مشاوران بر جسته آیدانیتو تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان بگذارند.

شرایط ثبت نام دانشگاه افسری

ثبت نام دانشگاه افسری و پذیرش دانشجو در این دانشگاه منوط به داشتن شرایطی چند از جانب فرد متقاضی است. شرایطی که در دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی قرار می گیرند. در زیر اشاره ای کلی به شرایط در نظر گرفته شده برای شرکت و ثبت نام دانشگاه افسری برای شما داریم. اما برای کسب اطلاعاتی دقیق تر و کامل تر درباره شرایط عمومی و اختصاصی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

1) داشتن قد حداقل 1 متر و 65 سانتی متر

2) داشتن سن حداقل 16 سال و حداکثر 22 سال برای فرد متقاضی

3) برخورداری از دید چشم 10/10 برای رشته خلبانی و 8/10 برای سایر رشته های تحصیلی

4) عدم امکان ثبت نام برای افراد متأهل با توجه به شبانه روزی بودن دوره های آموزشی

5) عدم امکان ثبت نام برای داوطلبانی که به بیماری های همچون کوررنگی، بیماری های صعب العلاج، مشکلات عمده ارتوپدی و بیماری های مزمن اعصاب و روان مبتلا هستند.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی ثبت نام دانشگاه افسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به آزمون دانشگاه افسری بزنید.
اگر سؤالی درباره آزمون دانشگاه افسری ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *