آیدانیتو > ثبت نام بدون کنکور سراسری 98
بدون کنکور, دکتری بدون آزمون سراسری, شرایط و زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری, شرایط و زمان ثبت نام کاردانی بدون کنکور سراسری, شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور سراسری, کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری

ثبت نام بدون کنکور سراسری 98





ثبت نام بدون کنکور سراسری 98

تحصیل در دانشگاه های سراسری با رتبه علمی بالا و خوب هدف بسیاری از دانش آموزان است. در گذشته تنها راه تحصیل در دانشگاه های دولتی، شرکت و قبول شدن در کنکور سراسری بوده است. اما امروزه امکان تحصیل و ثبت نام بدون کنکور سراسری 98 نیز وجود دارد. ما در این مقاله سعی می کنیم شما را با نحوه و تاریخ و چگونگی ثبت نام بدون کنکور سراسری 98 آشنا کنیم.

ثبت نام بدون کنکور سراسری شامل حال چه کسانی می شود؟

احتمالاً این سؤال برایتان پیش آمده است که چه کسانی می توانند بدون کنکور در دانشگاه های سراسری به تحصیل بپردازند؟ پاسخ این سؤال برای مقاطع مختلف، متفاوت است. برای مقاطع کاردانی و کارشناسی تمامی افراد دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند، می توانند شرکت کنند. البته رشته های این دوره محدود است و در دفترچه انتخاب رشته صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آمده است. ثبت نام این دوره اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.   برای مقاطع ارشد و دکتری نیز تنها کسانی که به عنوان استعداد درخشان ثبت نام کرده اند و دارای شرایط لازم هستند، می توانند اقدام به تحصییل و ثبت نام بدون کنکور سراسری 98 کند.

دانشگاه سراسری در چه مقاطعی پذیرش بدون کنکور دارد؟

دانشگاه های سراسری در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو بدون کنکور می پذیرد. البته شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری 98 برای مقاطع مختلف، متفاوت است.

کارشناسی و کاردانی سراسری بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور سراسری 98 مقطع کارشناسی و کاردانی از طریق سایت سنجش انجام می شود. دانشگاه سراسری دو بار در سال برای نیمسال اول در مردادماه و برای نیمسال دوم در آذرماه بدون کنکور دانشجو می پذیرد. البته نحوه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبین است. لیست رشته ها در دفترچه راهنما وجود دارد.

دوره های مورد پذیرش کارشناسی بدون کنکور

دانشگاه سراسری در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در تمامی دوره های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و غیر انتفاعی دانشجو می پذیرد.

نحوه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور سراسری

برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور سراسری 98 هم کسانی که در آزمون سراسری شرکت کرده اند و هم کسانی که شرکت نکرده اند، می توانند در زمان اعلام شده که برای نیمسال اول غیر دوم مردادماه است، به سایت سنجش مراجعه کنند. پس از دریافت کارت اعتباری ثبت نام همزمان با ثبت نام می توانند به انتخاب رشته بپردازند. نتایج هفته آخر شهریورماه اعلام می شود.

کارشناسی ارشد و دکتری بدون کنکور سراسری

برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری بدون کنکور تنها یک راه وجود دارد. تحصیل از طریق استعداد درخشان! استعداد درخشان به دانشجویانی گفته می شود که معدل کارشناسی آن ها بالاتر از 16 برای رشته های  غیر انتفاعی و بالای 17 برای رشته های انسانی باشد. به علاوه سه چهارم واحدهای درسی خود را تا ترم 6 گذرانده باشند و جو 10% – 15% نفرات برتر ورودی خود باشند. این افراد می توانند به عنوان استعداد درخشان ثبت نام کرده و جهت تحصیل در مقطع بعدی اقدام کنند. شرایط پذیرش هر دانشگاه برای پذیرش و ثبت نام بدون کنکور سراسری 98 ارشد و دکتری متفاوت است. داوطلبین در صورت دارا بودن شرایط می توانند اقدام به انتخاب رشته، همسان با دوره قبلی تحصیلی خود کنند. مشاوران آیدانیتو آماده ارایه راهنمایی و مشاوره به شما عزیزان برای ثبت نام بدون کنکور سراسری 98 هستند. شما می توانید برای ثبت نام بدون کنکور سراسری 98 از مشاوران آیدانیتو مشاوره بگیرید. در این مقاله با موضوع ثبت نام بدون کنکور سراسری 98 همراه شما بودیم. در صورتی که دوره کاردانی خود را تمام کرده اید نیز میتوانید کارشناسی خود را بدون کنکور در دانشگاه های سراسری بخوانید به این منظور مقاله شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری 97 را مطالعه کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *