دکتری بدون آزمون

ثبت نام بدون کنکور دکتری 98






ثبت نام بدون کنکور دکتری 98

همان طور که می دانید، آزمون دکتری تنها بخشی از راه ورود به دانشگاه است. هر داوطلب در صورت کسب نمره ی علمی دعوت به مصاحبه شده و در صورتی که بتواند، توان علمی خود را ثابت کند، می تواند در دانشگاه مشغول به تحصیل شود. اما در این دوره نیز همانند دوره ی کارشناسی ارشد امکانی فراهم آمده است که داوطلبان بدون شرکت در آزمون دکتری، به مصاحبه ی ورودی دانشگاه دعوت شوند. این امکان که پذیرش استعدادهای درخشان نام دارد، دارای شرایطی است که در ادامه ی این مقاله ذکر کرده ایم.

ثبت نام دکتری بدون آزمون 98

مدتی است که صحبت از حذف کنکور به میان آمده است. هدف از این امر تخصصی سازی ورود به مرحله ی دکتری است. زیرا سطح علمی دوره ی دکتری با دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار متفاوت است و پذیرفته شدگان آن باید دارای سطح علمی بالا و قدرت تحلیل بالا باشند و صرفاً با داشتن هنر تست زنی پذیرش شوند، این دیدگاه، از جهات مختلفی صحیح است. اما هنوز به درستی روی آن فکر نشده است و به مرحله ی اجرا نرسیده است. از این رو داوطلبان ورود به دوره ی دکتری 98 ، عموما از طریق کنکور سراسری دکتری 98 پذیرش می شوند. اما نباید امکان ثبت نام بدون کنکور دکتری 98 را فراموش کرد. دانشجویان برتر دوره ی کارشناسی ارشد تا سال 97 می توانند داوطلب ورود بدون کنکور به دوره ی دکتری 98 شوند.  

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون

زمان ثبت نام بدون کنکور دکتری 98 در دانشگاه سراسری، اصلاً مشخص نیست. هر دانشگاه به صورت مجزا در سایت خود اطلاعیه ای مبنی بر پذیرش بدون کنکور دانشجو منتشر می کند که بر اساس آن داوطلبان واجد شرایط در زمان اعلام شده می توانند در خواست خود، مبنی بر پذیرش بدون کنکور را ارسال نمایند. اما پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد بسیار منسجم تر از پذیرش دانشگاه های سراسری است. ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد در آذرماه انجام می شود و داوطلبان پذیرفته شده در مرحله ی اول، دعوت به مصاحبه می شوند.    

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون 98

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه سراسری را هر واحد دانشگاهی به صورت مجزا مشخص می کند، اما شرایط عمومی (حداقل شرایطی که هر دانشجو برای ثبت نام باید داشته باشد) به شرح ذیل می باشند. 1- حداکثر دو سال از زمان فارغ التحصیلی دانشجو گذشته باشد. 2- دانشجو در دوره ی کارشناسی معدل حداقل 16 و دوره ی کارشناسی ارشد معدل حداقل 17 داشته باشد. 3- در نمره ی آزمون زبان، حداقل نمره ی 50 را کسب کرده باشد. 4- مجموع نمره ی 70 را در فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه کسب کرده باشد. و شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز بدین شرح است: 1- حداقل معدل 17 برای گروه پزشکی و دامپزشکی، 18.5 علوم انسانی و 17.5 باقی رشته ها 2- حداقل نمره ی 18.5 با پایان نامه برای همه ی رشته ها 3- پایان یافتن دوره ی کارشناسی ارشد نهایتاً در 4 نیمسال 4-شرکت در رشته ی متجانس با دوره ی کارشناسی ارشد

نحوه پذیرش دکتری بدون کنکور 98

داوطلبان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه سراسری باید به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و در صورت داشتن شرایط پذیرش دانشگاه مقصد، در زمان اعلام شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند. در صورتی که داوطلب دارای شرایط ذکر شده باشد، دعوت به مصاحبه شده و ظرفیت اعلام شده برای پذیرش از میان این مصاحبه شوندگان، تکمیل می گردد. اما داوطلبان دوره ی دکتری دانشگاه آزاد کافیست پس از انتشار دفترچه ی ثبت نام در آذرماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام بدون کنکور دکتری 98 اقدام کنند. فراموش نکنید که پذیرش نهایی دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد پس از انجام مصاحبه ی داوطلب مشخص می گردد.

در این مقاله به بررسی شرایط و زمان ثبت نام بدون کنکور دکتری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله شرایط ثبت نام بدون کنکور دکتری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ثبت نام بدون کنکور دکتری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



0 دیدگاه در “ثبت نام بدون کنکور دکتری 98

  1. میرشکاری گفت:

    با سلام و احترام – اینجانب فارغ التحصیل ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد قائمشهر با معدل 17/75 و نمره پایان نامه 18/50 در تاریخ 16/3/96 می باشم.-خواهشمندم اینجانب را جهت استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان در مقطع دکتری گرایش پژوهش محوری راهنمایی نمایید. با تقدیر و تشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، ثبت نام بدون کنکور دکتری شرایطی دارد که این شرایط برای هر دانشگاه اندکی متفاوت است. پیشنهاد می کنیم مقاله ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد مندرج در آیدانیتو را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *