آیدانیتو > ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی
کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی

ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی

ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی 

دندانپزشک شدن رویای بسیاری از دانش آموزانی است که در دبیرستان رشته تجربی را انتخاب کرده اند. درآمد بالای دندانپزشکان و موقعیت اجتماعی برجسته آنها، جوانان بسیاری را ترغیب می کند که در این رشته تحصیل کنند. اما درباره رشته دندانپزشکی رویا را به واقعیت تبدیل کردن همت بلندی می طلبد؛ برای قبولی در رشته دندانپزشکی باید در گروه آزمایشی تجربی رتبه ممتاز کسب کنید. اما چند وقتی است که خبری مبنی بر ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی 98 منتشر شده است که بسیاری از داوطلبان گروه علوم تجربی را به سر شوق آورده که به شیوه آسانتری می توانند در رشته دندانپزشکی تحصیل کنند. اما آیا این خبر واقعیت دارد؟

آیا ثبت نام در رشته دندانپزشکی بدون شرکت در آزمون سراسری امکان پذیر است؟

پاسخ به این سوأل هم بله و هم خیر است. شما بدون شرکت در کنکور و کسب حدنصاب لازم برای قبولی در این رشته امکان وارد شدن به رشته دندانپزشکی را ندارید؛ اما شرایطی برای ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی 98 برای دانشجویان رشته دندانپزشکی در دانشگاه های خارج از کشور فراهم شده است.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی

تا قبل از امسال (سال 98) شرایط برای ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی در نظر گرفته شده بود که عبارت بودن از:

شرط اول این بود که دانشجوی رشته دندانپزشکی دانشگاه های خارج از کشور بودید و دانشگاهی که در آن تحصیل می کردید، مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد.

شرط دوم این بود که 72 واحد از دروس رشته دندانپزشکی را در دانشگاهی که تحصیل می کردید، گذرانده بودید و این دروس باید از طرف وزارت بهداشت تأیید می شدند.

شرط سوم این بود که معدل دروس گذرانده شما باید از 15 بالاتر می بود.

شرط چهارم این بود که باید دیپلمه ریاضی یا تجربی می بودید. برای منتقل شدن به دانشگاه های علوم پزشکی داخل، یکی دیگر از شروط داشتن معدل 17 به بالا در دیپلم و 16 به بالا در پیش دانشگاهی بود. با توجه به شرایطی که گفتیم، ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی 98 در واقع یک نوع انتقال از دانشگاه های خارج از کشور به دانشگاه های علوم پزشکی داخلی تعریف می شد. بنابراین، اگر خارج از کشور در رشته دندانپزشکی تحصیل می کردید و قصد بازگشت به کشور را داشتید، در صورتی که از شرایط لازم برخوردار بودید می توانستید تقاضای انتقال را به مراجع مربوطه ارائه داده، و تحصیل تان را داخل کشور پیگیری کنید.

اما در حال حاضر شرایط بسیار فرق کرده است. مطابق با آئین نامه های جدید، پذیرش دانشجویان به صورت بدون کنکور در رشته های پزشکی امکان پذیر نمی باشد و تنها راه ادامه تحصیل بدون کنکور، پذیرش از طریق دانشگاه های خارجی است. مطابق این قانون، شما فقط در صورتی می توانید به کشور برگردید که فارغ التحصیل شده باشیدو مدرک تان نیز مورد تایید کشور ایران باشد.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان دندانپزشکی خارج کشور

مطابق آخرین اطلاعیه ها، از سال 2019 به بعد ، دانشجویان خارج از کشور که در رشته دندانپزشکی بدون کنکور تحصیل می کنند، نمی توانند با شروط سال های گذشته پس از گذراندن 72 واحد به کشور بازگردند و بایستی حتما فارغ التحصیل شوند. البته دانشجویان پس از فارغ التحصیل نیز به شرط تایید مدرک و موفقیت در سنجش، می توانند نسبت به ادامه تحصیل در مقاطع دیگر در ایران اقدام کنند.

در این مقاله به بررسی ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی 98 پرداختیم، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر مقاله پزشکی بدون کنکور 98 را نیز مطالعه کنید.
اگر سوالی در زمینه ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی 98 دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *