تکمیل ظرفیت آزاد زبان

تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد






تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد

پذیرش در برخی از رشته های زبان دانشگاه آزاد همچنان نیاز به قبولی در کنکور و پذیرش بر اساس رتبه و تراز کنکور دارد. البته تعداد رشته های زبان که در این دسته قرار می گیرند، بسیار زیاد نیست. اما همچنان تقاضا داوطلبین برای قبولی در این رشته ها وجود دارد. اگر شما نیز جز این دسته از داوطلبین هستید، اما موفق به قبولی در رشته محل مورد نظر خود نشده اید، می توانید در تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد شرکت و شانس خود را امتحان کنید.

از آن جایی که تعداد شرکت کنندگان گروه زبان دانشگاه آزاد در استان تهران بسیار بالا است، تمامی کد رشته های گروه زبان که قبولی در آن ها  منوط به قبولی در کنکور است، متعلق به واحدهای استان تهران می باشد.

واحدهای پذیرنده رشته زبان با کنکور دانشگاه آزاد شامل واحدهای تهران مرکزی، علوم و تحقیقات، تهران جنوب و رودهن است. اگر شما مایل به قبولی در این واحدها هستید می توانید بار دیگر در تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد شرکت کنید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد

برای شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد لازم است در کنکور سراسری شرکت کرده باشید و کارنامه اولیه برای شما صادر شده باشد. اینکه در مرحله شهریور ماه جزء پذیرفته شدگان قرار داشته اید یا نه، هیچ منعی را برای شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد ایجاد نمی کند.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد

ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد در سال های گذشته در آبان ماه انجام شده است. در سال جدید خبری مبنی بر این که ممکن است مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته های دارای آزمون وجود داشته باشد، منتشر نشده است، اما این یک احتمال است و ممکن است به مانند سال های قبلی مرحله تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد وجود داشته باشد.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد

برای ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد ، بعد از باز شدن سایت برای انتخاب رشته، به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید. سپس وارد قسمت تکمیل ظرفیت شده و از منوی سمت راست ثبت نام و انتخاب رشته را انتخاب کنید. حال می توانید انتخاب های خود را بر اساس الویت بندی خود وارد کنید.

در  دانشگاه آزاد، رشته های گروه زبان های خارجه که پذیرش در آن ها  به قبولی کنکور وابسته است، شامل رشته های زیر در استان تهران می باشد:

  • مترجمی زبان انگلیسی
  • آموزش زبان انگلیسی
  • مترجمی زبان آلمانی
  • زبان و ادبیات انگلیسی

اگر شما مایل به تحصیل در زبان های خارجه دانشگاه آزاد هستید، به شما پیشنهاد می کنیم نگاهی به پذیرش و ثبت نام بدون کنکور نیز بیندازید. بیشتر رشته های گروه زبان های خارجه دارای پذیرش بدون کنکور هستند. لازم به ذکر است که واحد پذیرنده، اساتید، نحوه آموزش، زمان آموزش، اعتبار مدرک و واحدهای ارایه شده برای پذیرفته شدگان با کنکور و بدون کنکور یکسان است و هیچ تفاوتی در زمینه آموزش بین دو گروه راه یافته به دانشگاه وجود ندارد.

شما برای اطلاع از دانشگاه های آزاد پذیرنده در رشته مورد نظر در استان خود می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو شما را به طور کامل با پذیرش بدون کنکور و تکمیل ظرفیت کنکور زبان آزاد آشنا می کنند و آن چه باید بدانید را در اختیارتان قرار می دهند. شما می توانید ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور زبان خود را نیز به دست مشاوران باتجربه آیدانیتو بسپارید.

برای تحصیل در رشته زبان علاوه بر شرکت در تکمیل ظرفیت زبان آزاد میتوانید در دانشگاه های بدون کنکور ثبت نام کنید به این منظور مقاله تکمیل ظرفیت پیام نور را مطالعه کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *