کارشناسی بدون کنکور

تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور






تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور

دانشگاه های آزاد و سراسری هر ساله برای تکمیل ظرفیت صندلی های خالی مانده خود، اقدام به جذب دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور می کنند. تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور شامل رشته هایی است که پذیرش در آنها نیاز به شرکت در کنکور و قبولی بر اساس رتبه کنکور ندارد. تمامی دانشگاه های آزاد، سراسری، پیام نور و غیرانتفاعی دارای مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور هستند. با توجه به اهمیت این مطلب در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور می پردازیم.

تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور آزاد

دانشگاه ازاد اسلامی در 80% از رشته های خود، دارای پذیرش بدون کنکور است. در صورتی که ظرفیت واحدهای دانشگاه آزاد در رشته های بدون کنکور خالی بماند، این دانشگاه به پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور روی می آورد.

زمان و نحوه ی ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور آزاد

برای ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور آزاد ، باید به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نمایید. سپس با انتخاب دوره کارشناسی و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور ، می توانید مراحل ثبت نام و انتخاب رشته را طی کنید. به منظور ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور آزاد ، لازم است که کارت اعتباری به ارزش 40 هزار تومان را خریداری کنید. شما می توانید 20 کد رشته محل ارائه شده در دفترچه راهنما تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور آزاد را انتخاب کنید و سپس منتظر اعلام نتایج بمانید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور آزاد از نیمه اول مهرماه آغاز شده است و تا اواخر مهرماه نیز امکان ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور آزاد وجود دارد.

زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور سراسری

دانشگاه های سراسری نیز در سال های اخیر اقدام به پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی کرده اند. این نوع از پذیرش نیز همانند سایر پذیرش ها، دارای مرحله تکمیل ظرفیت است. تکمیل ظرفیت این مرحله با عنوان تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور سراسری ارائه می شود. معیار پذیرش در این مرحله نیز بر اساس سوابق تحصیلی است.

تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور سراسری تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، مجازی و پردیس خودگردان را در بر می گیرد. به منظور ثبت نام در تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور سراسری بایستی در هفته آخر آبان ماه، به سایت سازمان سنجش (به نشانی Sanjesh.org) مراجعه کنید و با انتخاب گزینه تکمیل ظرفیت کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی، به انتخاب رشته های موجود در دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور سراسری بپردازید. پذیرش در این مرحله نیز بر اساس سوابق تحصیلی است و پس از بررسی سازمان سنجش، اسامی پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور سراسری ، اعلام خواهد شد.

تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی

موسسات غیرانتفاعی نیز، دارای مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور هستند. تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی از تاریخ 10 مهرماه آغاز شده است و طبق اطلاعیه سازمان سنجش، آخرین مهلت ثبت نام و تکمیل فرم 30 مهرماه است. دقت کنید که ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی از طریق سایت سازمان سنجش و بر اساس لینک جستجو انجام می شود.
میتوانید مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را نیز مطالعه کنید.

برای اطلاع از رشته ها و واحدهای پذیرنده دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور سراسری آزاد و غیرانتفاعی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *