تکمیل ظرفیت کاردانی بدون کنکور سراسری

تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه





 

تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه

داستان کنکور سال 97 و انتخاب رشته آن به پایان رسیده است و در چند روز آینده نتایج آن نیز اعلام می شود. در این بین بسیاری از افراد از محل پذیرش خود راضی نیستند و مایل به شرکت در دوره تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه هستند. در این مقاله سعی می کنیم هر آنچه لازم است تا درباره تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

در ابتدا لازم است با معنا و مفهوم تکمیل ظرفیت آشنا شوید. بعد از اعلام نتایج، مهلتی برای تکمیل روند ثبت نام در نظر گرفته می شود. در این بین افرادی که مایل به تحصیل در محل پذیرفته شده هستند، اقدام به ثبت نام می کنند. اما برخی از افراد برای ثبت نام مراجعه نکرده و جای آنها خالی است. دانشگاه های مربوطه بعد از اتمام زمان ثبت نام، به منظور پر کردن جاهای خالی، وارد مرحله تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه می شوند. البته مرحله تکمیل ظرفیت تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و … را در بر می گیرد. نحوه پذیرش تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه به دو صورت با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد. در ادامه آنچه باید درباره تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه بدانید را یادآور می شویم.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه

ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه از آبان ماه آغاز می شود و مهلت ثبت نام آن نیز محدود است. شما می توانید علاوه بر شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه، سایر دوره ها را نیز انتخاب کنید.

دفترچه تکمیل ظرفیت کاردانی دوره روزانه

تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه در دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 97 قرار خواهد گرفت. این دفترچه در آبان ماه از طریق سایت سنجش منتشر می شود و شما می توانید آن را دانلود کنید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه

برای ثبت نام لازم است دفترچه مربوطه را دریافت و رشته های موردنظر خود را انتخاب کنید.

شما می توانید از 1 تا 50 انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه را انجام دهید. پس از انتخاب و اولویت بندی انتخاب های تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه خود، به سایت سنجش مراجعه و در صفحه خود لیست انتخاب های تکمیل ظرفیتتان را ثبت کنید. به یاد داشته باشید که در آخرین مرحله باید کد رهگیری دریافت کنید و عدم دریافت کد رهگیری به معنای عدم تکمیل فرآیند انتخاب رشته است.

رشته های تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه

همان طور که گفتیم نحوه پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته های کاردانی به دو صورت با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی است. در پذیرش با آزمون، رتبه و تراز شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نمره شما در آزمون ملاک قبولی نیست. بلکه معدل شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در جدول زیر رشته های مورد پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت برای دوره روزانه سال 96 را ذکر کرده ایم:

رشته های مورد پذیرش تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه 96

کاردانی علوم ورزشی

کاردانی فنی خط و ابنیه

کاردانی فنی عمران

کاردانی تکنولوژی آبیاری

کاردانی مکانیزاسیون کشاورزی

کاردانی معماری

کاردانی دامپزشکی

کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی

کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی

کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری

کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی

کاردانی تولید و فراوری خرما

 

همان طور که مشخص است تعداد رشته های تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه بسیار محدود است و واحدهای کمی ارایه دهنده آن ها هستند. اما با این حال شانس قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت بسیار بالاست.

به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مناسبی داشته باشید از مشاوران آیدانیتو مشورت بگیرید. همچنین می توانید مراحل ثبت نام در تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.

مقاله دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری را نیز نگاهی بیندازید.

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *