تکمیل ظرفیت آزاد تجربی

تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد

تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد

اگر موافق باشید مقاله امروز را با توضیح مختصری در مورد تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی آغاز می نماییم. مرکز آموزشی که تاریخ تأسیس و روی کار آمدن آن به سال های قبل از انقلاب اسلامی باز می گردد. دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان یکی از شناخته شده ترین مؤسسات آموزش عالی ایران، قدمتی 47 ساله داشته و پیشرفت های قابل توجهی را در طول این سال ها تجربه کرده است. نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی در همین روزها به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. بعد از اعلام نتایج و احتمال تکمیل نشدن ظرفیت تعدادی از رشته های معرفی شده در این دانشگاه، شرکت برخی از افراد در مرحله تکمیل ظرفیت ضرورت پیدا می کند.

تکمیل ظرفیت به رویای بسیاری از افراد برای تحصیل در رشته و مرکز دانشگاهی مورد علاقه آنها جامه عمل می پوشاند. همان طور که در جریان هستید، دانشگاه آزاد در هیچ کدام رشته ها و در تمامی مقاطع تحصیلی پذیرش با آزمون نداشته و این امر تنها در مورد رشته پزشکی و پیراپزشکی صدق می کند، در نتیجه با توجه به شرط در نظر گرفته شده برای تکمیل ظرفیت (حضور در جلسه کنکور سراسری)، تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد تنها برای رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی صورت می گیرد.

در این مقاله، بحث گرم و جذاب تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد را مطرح می نماییم. با ما همراه باشید تا با اطلاعات ضروری در ارتباط با تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد آشنا شوید.

شرایط تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد

باید این نکته را متذکر شویم که به داوطلبانی فرصت ثبت نام و انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد داده می شود که در کنکور مربوط به رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا کرده و پس از مدتی نتایج آن رابه شکل کارنامه از سایت دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرده باشند. به عبارتی شرط اصلی شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، صدور کارنامه کنکور است.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد

خدمت شما دوستان گرامی عرض می کنیم که پس از آشنایی با دانشگاه های پذیرنده رشته پزشکی، در مرحله تکمیل ظرفیت قادر به گزینش بیست رشته محل خواهید بود.

از این رو، نخستین انتخاب های خود را از میان مراکز سطح بالای ارائه دهنده این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده (انتخاب های خوشبینانه) و سایر موارد را مطابق رتبه و تراز کسب شده تان در فرم انتخاب رشته وارد کنید. این گونه انتخاب ها به نام انتخاب های واقع بینانه در میان داوطلبان نامیده می شوkد. واحدهای دانشگاهی که حتماً در آن ها قبول شده ولی مایل به تحصیل در آن ها نیستند و فقط با عدم پذیرش در واحد دانشگاهی مورد نظر و مورد علاقه تان ممکن است به تحصیل در آنها تن دهید را در پایان برگزینید.

زمان تکمیل ظرفیت آزاد پزشکی

هر یک ازشما داوطلبان عزیز قادر به دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد در اواسط مهرماه سال 1397 خواهید شد. ثبت نام تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد از همین تاریخ آغاز و تا اواسط ماه آبان امکان ورود به سایت وجود دارد. پس از اعلام نتایج و قبولی در تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد، به عنوان دانشجویان ورودی ماه بهمن ، می توانید تحصیل خود را ادامه دهید.

تراز قبولی تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد

با درنظر گرفتن محدودیت های موجود در ثبت نام تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد، به خرج دادن وسواس و دقت بالا در انتخاب رشته دوره تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد، مهم است. با توجه به این موضوع، آگاهی از تراز قبولی رشته پزشکی در مرحله تکمیل ظرفیت، می تواند کمک مؤثری به شما عزیزان کند.

رشته دانشگاهیتراز مورد قبولواحد دانشگاهی
پزشکی9804پزشکی تهران

 

در این مقاله، مبحث جالب و خواندنی تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد را مطرح کردیم. در صورت تمایل، نگاهی به مطلب کارنامه سبز دانشگاه آزاد نیز خالی از لطف نیست.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *