تکمیل ظرفیت سراسری

تکمیل ظرفیت مجازی انسانی





 


تکمیل ظرفیت مجازی انسانی

حتماً اطلاع دارید که در شهریور ماه نتایج نهایی کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع داوطلبان عزیز رسید. به عبارت دیگر، تکلیف هر فرد در رابطه با این که باید درکدام رشته و واحد دانشگاهی ادامه تحصیل دهد، کاملاً مشخص شد. اما همیشه در بین افراد پذیرفته شده افرادی نیز دیده می شوند که به هیچ وجه از رشته قبول شده در آن و همین طور واحد دانشگاهی رضایتی نداشته و در پی تغییر آن هستند. معقول ترین و در واقع بهترین راه حل برای این گونه افراد شرکت در طرح تکمیل ظرفیت بوده که نگرانی های آن ها را بسیار  کم می کند. در این مقاله، به بحث در مورد تکمیل ظرفیت مجازی انسانی می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با تکمیل ظرفیت مجازی انسانی به دست آورید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت مجازی انسانی

در اواسط مهرماه اطلاعیه ای در سایت سازمان سنجش آموزش کشور در مورد آغاز زمان تکمیل ظرفیت مجازی انسانی منتشر می شود. بر طبق این اطلاعیه، امکان ثبت نام تمامی افراد متقاضی در تکمیل ظرفیت مجازی انسانی فراهم می گردد. این زمان حدوداً از اواسط مهر ماه آغاز شده و به طور معمول تا اواسط آبان ،97 می توانید ثبت نام و انتخاب رشته خود را در تکمیل مجازی اسلامی انجام دهید. هر کدام از شما دوستان می توانید رشته های مورد نظر خود را از بین لیست رشته های معرفی شده در تکمیل ظرفیت مجازی انسانی انتخاب کرده و آن ها را در صفحه مربوطه به ثبت نام وارد نمایید. با پذیرفته شدن در تکمیل ظرفیت مجازی انسانی می توانید سال تحصیلی خود را در رشته انتخابی از بهمن ماه سال 97 آغاز کنید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت مجازی اسلامی

پس از انتشار اطلاعیه سایت سازمان سنجش آموزش کشور مربوط به انتخاب رشته و ثبت نام تکمیل ظرفیت مجازی انسانی، ثبت نام در این دوره آغاز می گردد. اما بهتر است که پیش از ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مجازی انسانی ، لیست رشته های معرفی شده در تکمیل ظرفیت مجازی انسانی را مورد بررسی و تحلیل قرار داده و سپس ثبت نام خود را آغاز نمایید. موضوع قابل ذکر این است که هر یک از شما دوستان در زمان ثبت نام در تکمیل ظرفیت مجازی انسانی می توانید 50 رشته را از بین تمامی رشته های گروه آزمایشی انسانی در دانشگاه مجازی انتخاب کنید.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت مجازی انسانی

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مجازی انسانی در سال گذشته یعنی سال 96 تنها مطابق سوابق تحصیلی افراد بود و معدل کتبی دوران متوسطه ملاک قرار می گرفت. برای انجام ثبت نام تکمیل ظرفیت مجازی انسانی توجه به چند شرط اهمیتی اساسی دارد. مورد اول این که حتی در صورت قبولی در یکی از مراکز آموزشی سراسری، باز هم فرصت ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مجازی انسانی به شما داده می شود. موضوع قابل تأمل این که در صورت قبولی در تکمیل ظرفیت مجازی انسانی ، قبولی شما در اولین مرحله انتخاب رشته کاملاً لغو می گردد.

رشته های تکمیل ظرفیت مجازی انسانی

در بخش انتهایی مقاله تکمیل ظرفیت مجازی انسانی به ذکر کلیه رشته های گروه آزمایشی انسانی در دانشگاه های پذیرنده می پردازیم:

 

نام دانشگاه

مقطع

رشته تحصیلی

موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم

مجازی ( صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی

معارف اسلامی و اخلاق

معارف اسلامی و کلام

معارف اسلامی ادیان

معارف اسلامی علوم تربیتی

معارف اسلامی تاریخ

معارف اسلامی علوم قرآنی

معارف اسلامی

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت مجازی انسانی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله کارنامه سبز کنکور سراسری بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت مجازی انسانی با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *