آیدانیتو > تکمیل ظرفیت تجربی مجازی
تکمیل ظرفیت تجربی سراسری مجازی

تکمیل ظرفیت تجربی مجازی





تکمیل ظرفیت تجربی مجازی

در کنکور سال 97، تعداد شرکت کنندگان گروه تجربی از سایر گروه ها بیشتر بوده است و این تمایل افراد برای تحصیل در رشته های گروه تجربی را نشان می دهد. از آن جایی که ظرفیت پذیرش کمتر از تعداد شرکت کنندگان است، برخی از داوطلبین در گروه مردودین قرار می گیرند و برخی در کد رشته مورد نظرشان قبول نمی شوند. به همین دلیل تعداد افرادی که برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه می کنند کمتر از تعداد پذیرفته شدگان است و این موضوع باعث شکل گیری مرحله تکمیل ظرفیت تجربی مجازی و سایر دوره ها می شود. در این مقاله شما را با تکمیل ظرفیت مجازی آشنا می کنیم تا برای شرکت در تکمیل ظرفیت با تمامی دوره ها آشنا باشید.

معرفی دوره مجازی

دوره مجازی یکی از دوره های پذیرنده دانشجو در دانشگاه های دولتی و مؤسسات غیرانتفاعی است. در این دوره نیازی به حضور فرد بر سر کلاس وجود ندارد و آموزش از راه دور و به صورت اینترنتی انجام می شود. محتوای آموزشی دوره مجازی به صورت ویدئو و صدای ضبط شده به صورت اینترنتی با دانشجویان به اشتراک گذاشته می شود و دانشجویان می توانند سؤالات خود را نیز به همین صورت مطرح کنند.

نحوه پذیرش تکمیل ظرفیت تجربی مجازی

برای پذیرش در تکمیل ظرفیت تجربی مجازی، لازم است در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت نام و انتخاب رشته کنید. پذیرش تکمیل ظرفیت تجربی مجازی بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبین است و نمره کنکور هیچ تأثیری بر قبولی در این دوره ندارد.

نحوه گزینش تکمیل ظرفیت تجربی مجازی نیز به صورت کشوری است و بومی گزینی صورت نمی گیرد.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت تجربی مجازی

ثبت نام تکمیل ظرفیت تجربی مجازی در اواخر آبان ماه تا هفته اول آذر ماه آغاز خواهد شد. زمان دقیق آغاز ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تجربی مجازی از طریق سنجش اعلام خواهد شد. در سال گذشته ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تجربی مجازی در چهارم آذر ماه آغاز و در یازدهم آذر ماه به پایان رسید. انتظار می رود امسال نیز ثبت نام تکمیل ظرفیت تجربی مجازی در هفته اول آذرماه آغاز شود.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت تجربی مجازی

برای شرکت در تکمیل ظرفیت تجربی مجازی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و گزینه تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی را انتخاب کنید. سپس با وارد کردن اطلاعات فردی و انتخاب های خود ثبت نام خود را به اتمام برسانید. شما می توانید 50 کد رشته محل را انتخاب کنید. به این منظور ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مطالعه و رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنید. در حین انتخاب رشته تنها می توانید از میان رشته های ارائه شده در گروه تجربی به انتخاب رشته بپردازید.

رشته و دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت تجربی مجازی

دفترچه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت تجربی مجازی هنوز منتشر نشده است، از این رو ما به بررسی رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت مجازی سال های قبل پرداخته ایم. احتمال می رود امسال نیز این رشته و واحدها در مرحله تکمیل ظرفیت تجربی مجازی دانشجو بپذیرند.

 

 

 

 

واحد

رشته

دانشگاه شیراز

جهانگردی

مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

معارف اسلامی و اخلاق

معارف اسلامی و ادیان

معارف اسلامی و تاریخ

معارف اسلامی و علوم قرآنی

معارف اسلامی و کلام

معلام اسلامی و علوم تربیتی

معارف اسلامی

در پایان پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری بیاندازید.

برای اطلاع از زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت تجربی مجازی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین می توانید برای انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت تجربی مجازی، روزانه و شبانه با مشاوران آیدانیتو مشورت کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *