آزمون ارشد

تکمیل ظرفیت ارشد شبانه

تکمیل ظرفیت ارشد شبانه

یکی از دوره های تحصیلی در ایران دوره نوبت دوم یا شبانه بوده که زیر نظر وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری، وزارت خانه بهداشت و درمان و همین طور وزارت آموزش پزشکی اداره می گردد. لازم به ذکر است که کلیه دانشجویان این دوره تحصیلی تمامی شرایط و همین طور امکانات دوره روزانه برخوردار بوده و تنها مجبور به پرداخت هزینه ای به عنوان شهریه برای درس خواندن در دانشگاه هستند. علاوه بر این به دانشجویان دوره شبانه به مدت کمتری می توانند از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها استفاده نمایند. بدین معنی که تنها برای چند ترم تحصیلی امکان استفاده از خوابگاه برای آن ها وجود دارد.

 همان طور که مطلع هستید دانشگاه های شبانه در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به جذب دانشجو کرده و در هر سه دوره تحصیلی نیز پذیرش با آزمون و بدون آزمون دارد. علاوه بر این ها مرحله تکمیل ظرفیت در دوره شبانه نیز وجود دارد.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد شبانه

باید خاطر نشان کنیم که امکان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد شبانه تنها به شکل غیرحضوری و از طریق اینترنت برای شما دوستان گرامی امکان پذیر است. نکته دیگر اینکه سایت سنجش تنها سایتی است که به منظور ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد شبانه از آن استفاده می شود.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد شبانه

باید به عرض شما دوستان گرامی برسانیم که فقط در صورتی که مدرک کارشناسی داشته باشید، امکان ثبت نام در آزمون ارشد دانشگاه شبانه برایتان میسر است. فراموش نکنید که علی رغم شرکت در انتخاب رشته ارشد شبانه، باز هم فرصت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد شبانه به شما داده می شود.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه شبانه

باید خاطر نشان کرد که رشته های انتخابی شما در تکمیل ظرفیت ارشد شبانه در قیاس با مرحله انتخاب رشته ارشد کمتر است. همین موضوع کمی داوطلبان را در زمان تکمیل ظرفیت ارشد شبانه در بحران قرار داده و در واقع دست آن ها در انتخاب رشته بسته است. به عبارت دیگر، شما داوطلبان گرامی تنها می توانید 20 رشته را برطبق علایق خود انتخاب کنید. لطفاً در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد شبانه ، نکات زیر را از نظر دور ندارید:

1-    دقت داشته باشید که همه شما دوستان گرامی به هیچ وجه امکان گزینش رشته هایی به  غیر از گروه آزمایشی خود را ندارید.

2-    باید در زمان تکمیل ظرفیت و پر کردن فرم انتخاب رشته همه حواس و دقت خود را به کار گرفته و بهترین انتخاب رشته را داشته باشید، چون در صورت قبولی، پذیرش شما در دانشگاه و رشته مورد قبولی به طور کل لغو شده و رشته محل مورد قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد شبانه شما جایگزین آن می شود.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد شبانه

همان طور که در جریان هستید، تاریخ دقیق و مشخص انتخاب رشته و ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد شبانه هنوز به اطلاع داوطلبان متقاضی شرکت در آن نرسیده است، اما همانند سال های گذشته اوایل مهر سال جاری منتظر انتشار اطلاعیه آن در سایت سازمان سنجش آموزش کشور خواهیم بود.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت ارشد شبانه پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر، سری هم به مقاله انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد بزنید.

    اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت ارشد شبانه دارید، با مشاوران متخصص تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *