تکمیل ظرفیت آزاد انسانی

تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی






تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی

حتماً اطلاع دارید که مدتی قبل نتایج نهایی دانشگاه ها به اطلاع داوطلبان متقاضی داشتن تحصیلات عالیه رسید. شاید شما هم به عنوان خواننده این مقاله از نتایج نهایی آزمون خود اطلاع پیدا کرده و ثبت نامتان را نیز در دانشگاه مورد قبولی خود انجام داده باشید. اما در این بین افرادی هستند که از نتیجه انتخاب رشته خود چندان راضی نبوده و به دنبال راهی برای تغییر رشته و دانشگاه خود هستند. در این زمان تنها از یک راه می توان بر این مشکل فائق آمده و آن را حل کرد. استفاده از طرح تکمیل ظرفیت فرصت طلایی است که در این اوقات به شما دوستان پیشنهاد می شود. پس از اعلام نتایج نهایی، برخی از صندلی ها به دلیل عدن ثبت نام داوطلبان خالی می مانند. به همین منظور بازه زمانی جهت پذیرش تعداد بیشتر دانشجویان و جلوگیری از خالی ماندن صندلی ها از طرف سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود. به عنوان مثال دانشگاهی قصد پذیرش 70 نفر را در زمان انتخاب رشته دانشگاه ها داشته است، اما تنها موفق به جذب 50 نفر شده است. بنابراین، این دانشگاه می تواند 20 صندلی خالی باقی مانده را در طی مرحله تکمیل ظرفیت پر کند. در واقع، در دوره تکمیل ظرفیت فرصتی دوباره به داوطلبان داده می شود تا احتمال ورود خود به دانشگاه ها را به میزان زیادی بالاتر ببرند. در این مقاله، مبحث تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی را مطرح می کنیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید جواب سوال های خود را در زمینه تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی بیابید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی

همان طور که می دانید تکمیل ظرفیت برای رشته هایی اجرا می شود که ورود به آن ها با شرکت در آزمون سراسری امکان پذیر است. از طرف دیگر رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی به شکل بدون کنکور دانشجویان را جذب می کنند. اما  در سال گذشته تکمیل ظرفیت گروه آزمایشی مختلف از جمله تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی برگزار شد. امسال نیز احتمال برگزاری طرح تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی وجود دارد. علاوه بر این، داوطلبی که در زمان اعلام نتایج نهایی ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور زیر شاخه های انسانی پذیرفته شده اند، امکان شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی را دارند.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی

هر یک از داوطلبان برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی باید به سایت دانشگاه آزاد (به نشانی sanjesh.org) مراجعه کرده و نسبت به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی اقدام نمایند. نکته بسیار حائز اهمیت در زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد انسانی ، الویت بندی رشته های معرفی شده مطابق علاقه داوطلب است. پیشنهاد ما به شما در نظر گرفتن انتخاب های اولیه به صورت خوش بینانه و عدم توجه به عدم قبولی و یا قبولی در آن ها است. مابقی انتخاب های شما نیز باید کاملاً منطقی و مطابق علاقه باشد.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی

مطابق زمانبندی سال های گذشته، پیش بینی می شود که ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی در اواخر مهر ماه آغاز و تا اوایل آبان ماه ادامه یابد. با توجه به اینکه این امکان وجود دارد که امسال تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی برگزار نشود، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی دقیق با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله کارنامه سبز دانشگاه آزاد بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت آزاد کنکور انسانی با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *