آیدانیتو > آخرین تغییرات کنکور 98
کنکور

آخرین تغییرات کنکور 98


تغییرات کنکور 98

با آغاز ماه بهمن تمامی دانش آموختگان ودانش آموزان را تب و تاب ثبت نام در کنکور سراسری ورودی دانشگاه در بر می گیرد. در بهمن ماه سال جاری نیز تمامی داوطلبان و متقاضیان شرکت در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها منتظر منتشر شدن دفترچه راهنمای ثبت نامی دقیقاً مانند سال های گذشته بودند. اما در کمال ناباوری بر طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبان واقعاً شوکه شدند و با تغییرات بزرگ و مهمی در کنکور سراسری مواجه گردیدند. کنکور سراسری در میان آزمون های مهم و بزرگی قرار دارد که در هر سال تحصیلی متقاضیان بسیاری را برای ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مورد آزمایش قرار می دهد. در نتیجه ایجاد کوچکترین تغییری در آن باعث به وجود آمدن پرسش های بسیاری برای شمار زیادی از شرکت کنندگان در این آزمون سرنوشت ساز می شود. در این مقاله، به بحث در مورد تغییرات کنکور 98 برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی و جامعی را در ارتباط با تغییرات کنکور 98 به دست آورید. اطلاع از تغییر کنکور 98 برای شما داوطلب عزیز بسیار ضروری می نماید. برای کسب این اطلاعات، مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری را بخوانید.

تغییرات کنکور سراسری 98

در این قسمت، به تفضیل تغییرات کنکور 98 را به طور کامل خدمت شما دوستان گرامی ذکر می کنیم.

افزایش تأثیر معدل داوطلب در نمره کل کنکور

در سال هایی اخیر، اثر معدل کتبی دوران سوم متوسطه به این شکل بود که تنها تأثیر مثبتی بر رتبه قبولی داوطلب داشت. به این معنا که اگر نمره کم شما در یکی از دروس موجب کاهش نمره تراز شما بود به هیچ وجه آن را در نظر نمی گرفتند اما از جمله تغییرات کنکور 98 اثر مطلق و قطعی این معدل است. به این معنا که در صورت تأثیر منفی معدل بر روی نمره تراز یک درس این اثر اعمال می شود و به این شکل نمره پایین یک درس می تواند موجب کاهش نمره تراز آن درس در کنکور سراسری سال 98 شود.

سؤالات غیرمشترک و مشترک در کنکور سراسری 98

باید اشاره کنیم که تغییرات کنکور سال 98 گریبان سؤالات مطرح شده در کنکور سراسری را نیز گرفته است. به این معنا که سرفصل های مشترک بین کتب نظام جدید و نظام قدیم سؤال های مشابهی دارند و سرفصل های غیر مشترک سؤال هاهی متفاوتی را در بر می گیرند. اما سطح آسانی و دشواری سؤال های غیر مشترک به شکلی طراحی می شوند که هر دو گروه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید سؤال هایی با یک سطح از آسانی و سختی را پاسخگو هستند. بدین ترتیب، همه داوطلبان با یکدیگر مقایسه می گردند و به این صورت نیست که داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید رتبه جداگانه ای داشته باشد و در نتیجه ظرفیت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بین آن ها تقسیم می گردد. مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از بهرتین منابع برای رفع مشکلات و افزایش دانسته های شما می باشد.

در حقیقت، هر فرد بسته به رتبه خود شانسی در قبولی و پذیرفته شدن در دانشگاه را دارد. به عنوان مثال، امکان دارد که تمام قبولی های علوم پزشکی تهران در رشته محبوب پزشکی شامل داوطلبان نظام قدیم باشند. زیرا مثلاً رتبه های این قبیل از افراد در مقایسه با رتبه های داوطلبان نظام قدیم از وضعیت بهتری برخودار بوده است.
اگر شما نیز در ردیف داوطلبان و متقاضیان شرکت در آزمون سراسری سال 98 هستید و نیاز به کسب اطلاعات جامع تری در رابطه با تغییرات به وجود آمده در نحوه برگزاری این آزمون و یا حتی جذب و پذیرش دانشجویان را را دارید امکان برقراری تماس شما با مشاوران آیدانیتو فراهم است. 

دیگر تغییرات مهم در کنکور 98

تغییرات کنکور تنها به موارد بالا محدود نمی شود بلکه شاهد ایجاد تغییرات دیگری نیز در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها در سال 98 هستیم. علاوه بر موارد ذکر شده موارد زیر را می توان از جمله مهم ترین تغییرات صورت گرفته در کنکور دانست.

  • اعلام علاقه مندی داوطلبان به شرکت در رشته های مراکز دانشگاهی تربیت دبیر شهید رجایی تهران و فرهنگیان در صورت دریافت مجوزهای قانونی به وسیله وزارت آموزش و پرورش از طریق مراجع ذیصلاح جهت گزینش و پذیرش دانشجو در مرداد ماه سال 98( حدود دهه دوم) به اطلاع آن ها خواهد رسید.
  • تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری باید مدرک پیش دانشگاهی خود را تا تاریخ 31 شهریور سال 98 دریافت نمایند.
  • کلیه متقاضیان و داوطلبان نظام جدید موظف به اخذ مدرک دیپلم خود حداکثر تا تاریخ 31 مرداد سال 98 هستند.
  • تمامی دانشجویان دوره روزانه مراکز مختلف دانشگاهی تنها در صورتی امکان شرکت در کنکور سراسری سال 98 را دارند که در وهله اول از تمامی شرایط اختصاصی و عمومی گنجانده شده در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون برخوردار باشند و در وهله دوم حداکثر تا 25 اسفند ماه سال 97 جهت انصراف قطعی از تحصیل اقدامات لازم را انجام دهند.
  • تمامی رشته هایی همچون موسیقی نظامی، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، آهنگسازی، طراحی لباس، مجسمه سازی و نمایش عروسکی از شکل نیمه متمرکز خارج شده اند و به شرایط رشته های دانشگاهی همراه با شرایط خاص بدل گشته اند. جهت آشنایی و اطلاع از لیست کامل این رشته ها با مشاورن آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
  • تمامی داوطلبان برخوردار از مدرک ارشد در رشته های گروه پزشکی (یعنی رشته های داروسازی) دامپزشکی، پزشکی و دندانپزشکی، امکان شرکت در تمامی دوره را دارند. در صورتی که در سال گذشته این قبیل افراد تنها می توانستند در دوره های دانشگاه آزاد و پردیس بین الملل شرکت کنند.

 در این مقاله به تحلیل و بررسی آخرین تغییرات کنکور 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله شرایط جدید ثبت نام کنکور 98 و لیست رشته های بدون کنکور و با کنکور بزنید.
اگر شما نیز جزء داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال آینده هستید و نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در زمینه تغییرات به وجود آمده در نحوه برگزاری این آزمون و یا نحوه جذب دانشجو را دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

0 دیدگاه در “آخرین تغییرات کنکور 98

  1. حامد علی دوست گفت:

    ما هرچی برنامه ریزی میکنیم یه قانون میاد همه چی عوض میشه این دیگه ایشالا آخرین تغییرات کنکور 98 ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      انشالله که آخرین تغییرات خواهد بود. برایتان آرزوی توفیق داریم.

  2. آیسان محمدی گفت:

    ممنون بابت اطلاع رسانی

  3. علی گفت:

    باز هم تغییرات کنکور سراسری 98 :((((((
    اخه چرا الان یادشون افتاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *