رشد و توسعه ی فردی

تست شخصیت شغلی

تست شخصیت شغلی

تست شخصیت شناسی شغلی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزارهای روانشناختی است. امروزه در جوامع توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند که اگر آدم ها شغلی متناسب با ویژگی های شخصیتی، علائق، استعدادها و رغبت هایشان داشته باشند، موفق تر خواهند بود و نقش تأثیر گذارتری در پیشرفت جامعه خواهند داشت.

متأسفانه بسیاری از ما این اصل را فراموش کرده ایم و صرفاً به منظور در آمد داشتن، مشغول کاری بودن یا هم سو بودن زندگی شخصی مان با تمایلات والدین مشغول به کاری هستیم.

رضایت شغلی یکی از عوامل تأثیر گذار در سلامت روانی است. آدم هایی که شغل شان را دوست نداشته باشند، نمی توانند صبح ها با اشتیاق از خواب بیدار و در محل کار حاضر شوند. معمولاً در طور روز با بی میلی و رخوت کار می کنند، نمی توانند استعدادهایشان را شکوفا کنند و دچار روزمرگی می شوند. عدم رضایت شغلی حتی با افسردگی و اضطراب هم رابطه دارد.

تست شخصیت شغلی فرصتی را برای دانش آموزان و متخصصان فراهم می کند تا با توجه به توانمندی ها، استعدادها، علائق و… به این آگاهی برسند که چه شغلی برایشان مناسب است و در همین راستا اهداف شغلی را مشخص کنند.

در این مقاله تلاش کرده ایم که چند تست شخصیت شغلی را به شما معرفی کنیم. تست هایی که در سراسر جهان شناخته شده هستند و کارآمدی خودشان را ثابت کرده اند.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

 

تست شخصیت MBTI

تست شخصیت مایرز- بریگز یا MBTI ، به مدت بیشتر از 50 سال به آدم های زیادی در اقصی نقاط دنیا کمک کرده است که از طریق تحلیل های عمیق شخصیتی، شغل مورد نظرشان را پیدا کنند. طبق آمارها، هر ساله بیش از دو میلیون نفر از این تست استفاده می کنند.

این آزمون با استفاده از ارزیابی شخصیتی به آدم ها کمک می کند تا به علائق شغلی شان پی ببرند و مسیر مناسبی را در زندگی انتخاب کنند. تست MBTI ، شخصیت را بر اساس درونگرایی، برونگرایی، حسی بودن، شهودی بودن، قضاوت گری، ادراکی بودن و میزان احساساتی یا متفکر بودن بررسی می کند و در نهایت شغل های متناسب با خصوصیات آزمون دهنده را به او پیشنهاد می دهد.

تست هالند

تست هالند تستی است که در سال 1958 توسط جان هالند تهیه شد. تست شخصیت هالند بنابر نظریه ای است که شغل و شخصیت را در ارتباط با هم و هم خوان می داند. در این تست شش تیپ شخصیتی معرفی می شوند: تیپ های واقع گرا، سازمان یافته و قراردادی، جست و جوگر، هنری، اجتماعی و متهور. این تیپ ها هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند و بهتر است که افراد شغلی متناسب با این ویژگی ها انتخاب کنند.

به عنوان مثال افراد واقع گرا می توانند مهندس های موفقی شوند، آدم های سازمان یافته و قراردادی برای شغل هایی مثل حسابدار، مسئول دفتر، منشی و… مناسبند، جست وجوگرها استعداد پژوهشگری و استاد دانشگاه شدن دارند، هنری ها باید به یک فعالیت هنری بپردازند، آدم های اجتماعی می توانند معلم، پرستار، مددکاراجتماعی، مشاور خانواده و… شوند و شغل هایی مثل کارشناس علوم سیاسی، قاضی، وکیل و… برای افراد متهور مناسب است.

اگر دانش آموز هستید و به مسیر آینده زندگی فکر می کنید، چنانچه از شغل خودتان رضایت ندارید و قصد جدی دارید که به کاری متناسب با شخصیت تان مشغول شوید و اگر کارفرمایی هستید که ترجیح می دهید آدم هایی را متناسب با فرصت شغلی ای که ارائه می دهید استخدام کنید، استفاده از انواع مختلف تست شخصیت شغلی را فراموش نکنید.

در ادامه مطالعه مقاله تست MBTI را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه انواع تست شخصیت شغلی ، می توانید با مشاوران حرفه ای و با تجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *