مهاجرت به کانادا

تحصیل در مدارس کانادا






 


تحصیل در مدارس کانادا

کانادا یکی از توسعه یافته ترین کشورهای جهان و سیستم آموزشی آن بسیار پیشرفته است. پیش دبستانی، دبستان، آموزش متوسطه و کالج / دانشگاه، چهار سطح سیستم آموزشی این کشور هستند. تحصیل در مدارس کانادا از 5 یا 6 سالگی شروع می شود و به مدت 12 سال ادامه دارد. در استان کبک، دانش آموزان از مقطع دبستان تا دیپلم را به مدت 11 سال طی می کنند و دوره پیش دانشگاهی هم دو سال طول است.

دروس مختلف در کشور کانادا به زبان انگلیسی یا فرانسوی تدریس می شوند. دو نوع مدرسه خصوصی و دولتی در کانادا وجود دارد.

امروزه افراد زیادی در سراسر جهان خواهان این هستند که از سن کم وارد کشور کانادا بشوند و در مقاطع پایین تحصیلی در مدارس کانادا مشغول به تحصیل شوند. چون با این روش، کودکان و نوجوانان خیلی زودتر با فرهنگ این کشور خو می گیرند، زبان انگلیسی یا فرانسه شان تقویت می شود، تجربیات زیادی به دست می آورند و امکان اخذ اقامت دائم برای آن ها بالا می رود.

بسیاری از والدین ایرانی به دنبال این هستند که امکانات تحصیل در مدارس کانادا را برای فرزندانشان فراهم کنند. دانش آموزان بین المللی، در بعضی استان ها خارجی محسوب می شوند و برای ثبت نام در مدارس روزانه کانادا باید شهریه ای را به عنوان یک فرد خارجی بپردازند که سالیانه شامل مبلغی بین ده تا پانزده هزار دلار است.

اما در استان های دیگر، دانش آموزان بین المللی می توانند به صورت رایگان از خدمات آموزشی و تحصیلی استفاده کنند. به طور کلی سیاست های آموزشی در مدارس مختلف کانادا به استانی که آن مدرسه در آن واقع است بستگی دارند.

ویزای همراه والدین

والدین دانش آموزانی که قصد دارند تحصیل در مدارس کانادا را دارند، می توانند با اخذ یک ویزای توریستی، از نوع پنج ساله، فرزندانشان را همراهی کنند.

روش Home stay

در روش Home stay ، یک دانش آموز بین المللی می تواند در خانه یک خانواده کانادایی زندگی کند. البته آن خانواده باید قبلاً مجوز این کار را دریافت کرده باشد. با این روش دانش آموز با فرهنگ کانادایی به خوبی آشنا و زبانش تقویت می شود.

هزینه Home stay ماهیانه حدود 900 دلار است.

گاردین یا کاستودین

در بعضی شهرهای کانادا، افراد زیر 18 سال و در بعضی دیگر افراد زیر 19 سال، برای حضور در کانادا و تحصیل در مدارس کانادا ، حتماً به یک مراقب نیاز دارند. والدین دانش آموز خارجی یا کسی که صلاحیت نگهداری از او را دارند، باید ثابت کنند که امکانات لازم را برای او فراهم می کنند و مراقبش هستند. مراقب می تواند یکی از والدین، یک فرد کانادایی یا کسی که اقامت دائم دارد باشد.

والدین فرد و کسی که قصد دارد در کانادا از او مراقبت کند، باید حتماً فرم مخصوصی را پر کنند و اگر خارج از کانادا هستند با استفاده از ویزای گاردین وارد این کشور شوند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تحصیل در مدارس کانادا پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «سیستم آموزشی کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد فرایند اخذ پذیرش تحصیل در مدارس کانادا ، می توانید با مشاوران مهاجرت آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *