آیدانیتو > تحصیل در استرالیا
مهاجرت به استرالیا

تحصیل در استرالیا






تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا جزیره ای بسیار زیبا و شگفت انگیز بوده و از قاره هایی کوچک تشکیل شده است. کشوری که حدوداً 25 برابر جزیره بریتانیا بوده و مساحت آن معادل کشور آمریکاست. استرالیا در ردیف کشورهایی است که دانشگاه های بسیار معتبر و سطح بالا در آن وجود دارد. جالب است بدانید که از بین صد دانشگاه موجود در این کشور، هشت مورد از آن ها از جمله بهترین دانشگاه های دنیا هستند. به همین علت، در هر سال تعداد زیادی از متقاضیان در مقاطع مختلف تحصیلی از سرتاسر دنیا اقدام به مهاجرت به استرالیا و ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر آن می کنند. البته این برتری و تمایز علاوه بر دانشگاه های این کشور وجود مناطقی از نظر شرایط شغلی، هزینه ها و کیفیت زندگی را نیز در بر می گیرد. از آن جایی که زبان تحصیلی در استرالیا انگلیسی است، بیشترین جذب و پذیرش دانشجویان بین المللی علاوه بر آمریکا و انگلستان در استرالیا دیده می شود. در این مقاله، بحث تحصیل در استرالیا را مطرح می کنیم، پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با تحصیل در استرالیا به دست آورید.

تحصیل در کشور استرالیا

از جمله شرایط ورود به دانشگاه ها و تحصیل در استرالیا نمرات گواهی ورود به آموزش عالی (TES) است که به طور معمول در هر ایالت از این کشور به شیوه متفاوتی محاسبه می گردد. ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا در حدود دو سال به طول می انجامد. لازم به ذکر است که در تمامی رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد استرالیا، امکان تحصیل و پذیرش فراهم است. البته باید توجه داشت که به هیچ وجه نمی توانید رشته و گرایش تحصیلی خود در مقطع کارشناسی ارشد را تغییر دهید. دوره دکتری در استرالیا در حدود سه تا چهار سال به طول می انجامد.

تحصیل در مقطع کارشناسی استرالیا

جهت تحصیل در مقطع کارشناسی استرالیا، فرد درخواست دهنده می تواند پس از تحصیل در دوره Foundation در کالج های استرالیا به دانشگاه راه پیدا کند. از جمله شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی استرالیا می توان به کسب نمره حداقل شش در آزمون آیلتس، تقدیم مدرک پیش دانشگاهی و همین طور دیپلم همراه با ترجمه آن ها به زبان انگلیسی و گذراندن واحدهای پیش نیاز (و برخی دروس که در دانشگاه محل تحصیل در استرالیا مورد پذیرش قرار نگرفته اند) را نام برد. طول مقطع تحصیلی کارشناسی در استرالیا چهار سال است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استرالیا

باید بگوییم که نمره زبان شش و نیم و در بعضی موارد هفت، جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های استرالیا ضروری است. طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد استرالیا دو سال بوده و دانشجویان امکان تغییر رشته خود را به جز در رشته های مدیریتی ندارند.

تحصیل در مقطع دکتری استرالیا

تحصیل در مقطع دکتری استرالیا مستلزم داشتن شرایطی خاص و دشوار همانند مقاله های بین المللی، حاضر شدن در سمینارهای علمی بین المللی، داشتن ترجمه در زمینه های مختلف، تألیف کتاب و داشتن معدل بالا در دوره کارشناسی ارشد است.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تحصیل در استرالیا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله هزینه تحصیل در استرالیا بزنید.

اگر سوالی در زمینه تحصیل در استرالیا ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *