آیدانیتو > تأثیر معدل در کنکور ارشد
کارشناسی ارشد

تأثیر معدل در کنکور ارشد

تأثیر معدل در کنکور ارشد

تأثیر معدل در کنکور ارشد

مبحث تأثیر معدل در کنکور ارشد مسئله ای مهم و اساسی است که ابهام های بسیاری را در ذهن داوطلبان و متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ایجاد کرده است. بر طبق اصول و قوانین موجود در دفترچه ثبت نام ارشد، پذیرش داوطلبان ثبت نام شده در آزمون کارشناسی ارشد به این صورت است که 20 درصد معدل مقطع کارشناسی فرد داوطلب و 80 درصد هم رتبه کسب شده در کنکور کارشناسی ارشد در پذیرش داوطلب اثر دارد. در این میان احتمال دارد با این سؤال مواجه شویم که آیا معدل مقطع کارشناسی فرد متقاضی می تواند ملاک و معیار خوبی جهت سنجش و ارزیابی متقاضیان در نظر گرفته شود؟

جواب این سؤال چیزی به جز خیر نیست. به این دلیل که دانشگاه های ارائه دهنده مقطع کارشناسی ارشد در انواع رشته های تحصیلی به جهت سطح کیفی با یکدیگر تفاوت دارند و به هیچ وجه انصاف نیست که معدل مقطع کارشناسی متقاضی بدون توجه به جوانب آن بر روی رتبه نهایی آزمون ارشد داوطلب تأثیر بگذارد.

به همین جهت سازمان سنجش آموزش کشور دست به تحلیل و بررسی عواملی که در معدل مقطع کارشناسی و داوطلب اثر می گذارد می پردازد و با دقت خاصی این معدل را ترازبندی می کند. در این مقاله به بحث در رابطه با تأثیر معدل در کنکور ارشد برای شما عزیزان و متقاضیان شرکت در کنکور سراسری کارشناسی ارشد می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و موثقی را در ارتباط با تأثیر معدل در کنکور ارشد به دست آورید.

درصد تأثیر معدل در کنکور ارشد

در این بخش از مقاله مرتبط با تأثیر معدل در کنکور ارشد باید خدمت شما داوطلبان مایل به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد 99 که از 16 آذر آغاز می شود عرض کنیم که با توجه به بالا بودن و پایین بودن سطح کیفی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی معدل کارشناسی داوطلبان و متقاضیان بر طبق نمره علمی کنکور ارشد، دانشگاه محل تحصیل کارشناسی و همین طور رشته تحصیلی وی تحت عنوان معدل مؤثر پس از اعلام نتایج در کارنامه ارشد وی درج می گردد.

دقت داشته باشید که هر کدام از داوطلبان باید معدل کارشناسی خود را به دقت و صحیح در زمان ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وارد نماید. علت این موضوع را می توان در میزان اهمیت معدل در کنکور ارشد جستجو کرد و این میزان اهمیت تا حدی است که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور در زمان جهت ویرایش معدل در نظر گرفته است.

نحوه محاسبه معدل مؤثر در آزمون ارشد

با توجه به تفاوت قابل توجه در سطح علمی دانشگاه ها شاهد اختصاص ضریب به خصوصی برای هر کدام از دانشگاه ها هستیم. نکته بسیار مهم دیگر این که درصد اثرگذاری معدل برای هر کدام از داوطلبان و متقاضیان با توجه به نمره آزمون ارشد آن ها با یکدیگر متفاوت است. به این معنی که در صورت کسب رتبه بالا در آزمون ارشد داوطلب نباید انتظار اثر گذاری زیاد معدلش را در نتیجه ارشد خود داشته باشد.

کلیه داوطلبان دقت داشته باشند که با قبولی در کنکور کارشناسی ارشد و در زمان ثبت نام در دانشگاه لزوماً باید اصل مدرکی که نشان دهنده صحیح بودن معدل درج شده در کارنامه باشد را همراه با مابقی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به مؤسسه و یا دانشگاه محل قبولی ارائه نماید. در صورت مغایرت معدل موجود در کارنامه با معدل درج شده متقاضی در مدرک کارشناسی وی برخورد قانونی با وی صورت می گیرد.
در ادامه مقاله تأثیر معدل در کنکور ارشد مطالعه مقاله ثبت نام کنکور ارشد را به شما پیشنهاد می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه تأثیر معدل در کنکور ارشد و جزئیات مربوط به آن می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *