مهاجرت به ترکیه

بیمه در ترکیه






بیمه در ترکیه

ترکیه از آن گروه کشورهایی است که در طول چند سال اخیر در زمینه های بسیاری روندی صعودی داشته و به موفقیت هایی دست پیدا کرده است. از جمله این پیشرفت ها می توان از پیشرفت هایی در زمینه پزشکی، صنایع و بهبودی قابل توجه در اقتصاد را نام برد. مطابق موارد ذکر شده می توان رشد ترکیه در زمینه سلامت و خدمات درمانی را نیز مشاهده کرد. بیمه درمانی در کشور ترکیه از جمله عوامل کاهش هزینه های درمانی است و روند درمان را برای افراد آسان تر می کند. امروزه، با عنایت به قانون جدید این کشور، تمامی شهروندان ترکیه لزوماً باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و هر یک از اتباع خارجی بایستی به وسیله یکی از شرکت های موجود در این کشور، اقدامات لازم را جهت دریافت بیمه در ترکیه انجام دهند. در این مطلب، قصد ارائه توضیحاتی در رابطه با بیمه در ترکیه را برای شما عزیزان داریم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با بیمه در ترکیه به دست آورید.

انواع بیمه درمانی در کشور ترکیه

مطابق قوانین کشور ترکیه باید تمام شهروندان ساکن در این کشور را بیمه باشند و تمامی آن ها باید از خدمات درمانی بیمه با پرداخت هزینه کم و یا به شکل رایگان بهره مند گردند. علاوه بر این تمامی اتباع خارجی باید در طول اقامت خود در این کشور، تحت پوشش بیمه قرار داشته باشند. در نتیجه، هر یک از شما دوستان که به وسیله یکی از روش های مهاجرت مانند سرمایه گذاری، تحصیلی و یا توریستی قصد اخذ اقامت و مهاجرت به ترکیه را دارید، جهت تمدید اقامت خود در این کشور به بیمه نیاز دارید. تمامی اتباع خارجی به دو شکل امکان قرار گرفتن تحت پوشش بیمه را دارند. در این قسمت، به دادن پاره ای از توضیحات درباره این دو روش می پردازیم:

بیمه خصوصی شرکت های خصوصی

این روش معمول ترین راهی است که بسیاری از ایرانیان جهت بیمه شدن از آن بهره می گیرند. در نتیجه، در صورتی که به هر طریقی به غیر از کار و سرمایه گذاری وارد ترکیه می شوید، لزوماً باید به این وسیله نسبت به دریافت بیمه اقدام فرمایید.

بیمه دولتی شرکت های خصوصی

این روش از بیمه شدن به افرادی اختصاص دارد که اقدام به ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری در ترکیه نموده اند و یا حتی در یکی از شرکت های ترکیه ای مشغول فعالیت هستند. در این صورت، شخص کارفرما امکان دریافت بیمه دولتی برای شخص متقاضی بیمه را با پرداخت حق بیمه سالیانه دارد.

نرخ بیمه درمانی ترکیه

هزینه بیمه درمانی در کشور ترکیه با توجه به نوع بیمه متفاوت است ولی بر طبق قوانین این کشور تمامی افراد بالای 65 سال و همین طور جوانان زیر 17 سال می توانند به صورت رایگان بیمه شده و مجبور به پرداخت هیچ حق بیمه ای نیستند. مابقی افراد قرار نگرفته در این دو گروه بالاجبار باید حق بیمه سالیانه را پرداخت نمایند که معمولاً برای اشخاصی بین 18 تا 23 سال از 400 لیر آغاز و گاهی تا 3000 لیر نیز جهت افرادی تا سن 65 سال می رسد.

در صورت نیاز به ادامه روند درمان در یکی از مراکز درمانی ترکیه ،مطابق بیمه بین 10 تا 40 درصد از هزینه های درمانی را شما دوستان به عنوان تبعه خارجی باید پرداخت کنید. مابقی هزینه درمان را بیمه متقبل شده و نیازی به پرداخت توسط شما نیست. باید متذکر شویم که برخی از بیمه ها تمامی هزینه های درمانی شما را متقبل شده که در این صورت شما نیاز به پرداخت مبلغ بیشتری به عنوان حق پرداخت دارید. علاوه بر این، در صورت عدم ابتلاء به بیماری حاد، امکان ویزیتی کاملاً رایگان با مراجعه به پزشکان مستقر در داروخانه ها و دریافت داروهای خود را خواهید داشت.

مزیت های بیمه در ترکیه

بیمه در کشور ترکیه مزایای بسیاری برای شما دارد. به عنوان نمونه، تمامی هزینه های بستری شدن در بیمارستان های ترکیه، درمان جراحی بینی و دندانپزشکی که در اثر تصادف و یا حادثه اتفاق افتاده باشند، درمان های سرپایی، تمامی هزینه های دارو، تصویربرداری و رادیولوژی، هزینه های پیوند عضو و یا خدماتی مانند رادیولوژی، آزمایشگاه، بی هوشی و اتاق عمل ارائه شده در بیمارستان ها تحت پوشش بیمه و خدمات درمانی قرار می گیرند. علاوه بر این ها بیمه در ترکیه تمامی هزینه های دیالیز، پرتودرمانی و شیمی درمانی را نیز شامل می شود.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با بیمه در ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل نگاهی نیز به مقاله مهاجرت به ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه بیمه در ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *