مهاجرت به استرالیا

بیمه در استرالیا






بیمه در استرالیا

از جمله شاخص های رفاه اجتماعی در هر کشور وضعیت بیمه های درمانی و پزشکی در آن بوده که می تواند شاخص مهمی جهت مهاجرت به آن به شمار آید. همان گونه که می دانید تأمین سلامت تمامی افراد جامعه و همچنین برآوردن نیازهای بهداشتی افراد مسئله بسیار مهمی به نظر می رسد. کشور استرالیا نیز همانند سایر کشورها از این امر مستثنی نبوده و تمامی افراد مقیم مشغول به تحصیل و یا کار در این کشور تمایل زیادی به بیمه شدن در استرالیا دارند. در این مقاله، به بحث راجع به بیمه در استرالیا برای شما دوستان عزیز می پردازیم. به بیان دیگر ذکر نکات ضروری در جهت درک بهتر بیمه در استرالیا و همین طور برطرف شدن نگرانی ها و دغدغه های شما و به دست آوردن تجربه در زمینه بیمه در استرالیا لازم است.

بیمه در کشور استرالیا

در مجموع می توان گفت که بیمه در استرالیا در دو دسته بیمه درمانی و غیردرمانی قرار می گیرد. در زیر به ارائه توضیحاتی هر چند کوتاه در مورد هر یک از این دو نوع بیمه و انواع آن ها می پردازیم.
 

بیمه درمانی 

بیمه درمان شامل تمامی شهروندان مقیم استرالیا چه اهالی و چه مهاجران می شود. باید بگوییم که دولت استرالیا دو برنامه ملی طرح حمایت دارویی و بیمه درمانی مدیکر (Medicare) را در این نوع بیمه جهت کاهش هزین های درمان پیشنهاد کرده است. در زیر مفصلاً راجع به این دو نوع بیمه درمانی صحبت می کنیم .

طرح حمایت دارویی در استرالیا

طرح حمایت دارویی یا PBS از جمله طرح های لازم الاجرا برای تمامی شهروندان استرالیا و یا افرادی با اقامت دائم در این کشور است. به موجب این طرح خرید دارو از داروخانه های استرالیا برای شما هزینه کمتری را در برداشته و از مبلغ آن به شکل خودکار به وسیله داروخانه کسر می شود.

بیمه درمانی مدیکر در کشور استرالیا

از طریق بیمه درمانی مدیکر (Medicare) تمامی ساکن استرالیا در صورت داشتن شرایط لازم امکان بهره مندی از خدمات درمانی رایگان در بیمارستان های دولتی و کاهش هزینه های درمان سرپایی را دارند. اما در مورد شرایط برخورداری از این نوع بیمه باید گفت که در صورت داشتن انواع ویزاهای موقت استرالیا مانند ویزای کارآفرینی و ویزای دانشجویی، مشمول دریافت بیمه مدیکر نمی شوید. این امر در صورتی برایتان میسر است که شهروندی کشورهای دارای موافقت نامه درمانی همچون هلند، انگلستان، سوئد، نروژ، ایتالیا، ایرلند، مالت و فنلاند را داشته باشید.

خدمات درمانی تحت پوشش بیمه مدیکر در استرالیا

تمامی موارد گفته شده در زیر تحت پوشش بیمه مدیکر قرار می گیرند:

  • بیشتر اقدامات درمانی و جراحی انجام شده به وسیله پزشک
  • تعدادی از اقدامات جراحی صورت گرفته به وسیله دندانپزشک تأیید شده (تمامی اقدامات دندان پزشکی تحت پوشش بیمه مدیکر قرار نمی گیرند.)
  • آزمایشات چشم انجام شده به وسیله چشم پزشک
  • آزمایش های تجویزی به وسیله پزشک از جمله رادیولوژی و پاتولوژی
  • هزینه های مشاوره انجام شده با دکترهای متخصص

بیمه غیردرمانی در استرالیا

بیمه غیردرمانی در استرالیا هر چیز قابل ارزش گذاری و دارای ارزش مادی را در بر می گیرد. این نوع بیمه تمامی بیمه های جواهرات، ماشین، مسکن، بیمه صدمات وارده، بیمه دوران بارداری، بیمه بیکاری و بیمه بازنشستگی را شامل می شود. در این قسمت به ارائه توضیحاتی راجع به چند مورد از این بیمه ها می پردازیم.

بیمه دانشجویی استرالیا

دریافت بیمه دانشجویی استرالیا برای تمامی دانشجویان خارجی الزامی است. به طور کلی، این نوع از بیمه از جمله شرایط صدور ویزا بوده و فرد باید قبل از ورود به کشور استرالیا اقدام به تهیه بیمه دانشجویی نماید.

بیمه بیکاری استرالیا

این نوع بیمه به افرادی تعلق می گیرد که کار قبلی خود را از دست داده باشند. البته در زمان در خواست بیمه بیکاری ارائه دلیل برکناری از شغل، میزان حقوق دریافتی از محل کار قبلی و همچنین گواهی نامه انفصال استخدام ضروری است.

بیمه بازنشستگی استرالیا

بیمه بازنشستگی به افرادی با سن بالای 61 سال و مردان بالای 65 سال تعلق گرفته و امکان استفاده از مستمری بازنشستگان برای آن ها وجود دارد. البته این امر در صورتی انجام می شود که هر فرد 25 سال از عمر خود را در استرالیا سپری کرده باشد. ( 10 سال از این 25 سال به صورت مستمر باشد).

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با بیمه در استرالیا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله امور حقوقی در استرالیا بزنید.

اگر سوالی در زمینه بیمه در استرالیا ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *