آیدانیتو > برنامه ریزی دکتری فناوری نانو
برنامه ریزی و منابع دکتری علوم و فناوری نانو-نانوشیمی, برنامه ریزی و منابع دکتری فناوری نانو-نانومواد

برنامه ریزی دکتری فناوری نانو






برنامه ریزی دکتری فناوری نانو

واژه فناوری نانو نعمتی است که به همه فناوری های پیشرفته در زمینه کار با مقیاس نانو اشاره می کند. منظور از مقیاس نانو به طور معمول 1nm تا 100 nm است. جالب است بدانید که اولین جرقه شکل گیری این علم در سال 1959 میلادی زده شد. در همین سال بود که فردی به نام ریچارد فانیمن در طی سخنرانی خود ایده فناوری نانو را مطرح کرد. بر طبق نظریه داده شده توسط وی در آن زمان در آینده ای نه چندان دور امکان دستکاری اتم ها و مولکول ها به طور مستقیم فراهم می شد. اما در مورد واژه فناوری نانو باید گفت که این لغت برای نخستین بار به وسیله نوریوتانیگوچی یکی از اساتید دانشگاه علم توکیو بر سر زبان ها افتاد. امروزه نانو فناوری به عنوان رشته دانشگاهی و در مقاطع مختلف تدریس می شود. علاوه بر این مجموعه نانو فناوری رشته ها و گرایش های مختلفی را شامل می شود. به عنوان مثال در دوره دکتری شاهد وجود دو رشته نانو الکترونیک و نانو مواد هستیم. از آنجایی که شاید بسیاری از دانشجویان مشغول به تحصیل و یا دانش آموخته این رشته در مقطع ارشد مایل به گرفتن مدرک دکتری آن نیز هستند وجود برنامه ریزی فناوری نانو به جهت قبولی صد در صدی در این رشته تحصیلی ضروری به نظر می رسد در این مقاله، به ذکر مسائل مرتبط با برنامه ریزی دکتری فناوری نانو برای شما می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود را در ارتباط با برنامه ریزی دکتری فناوری نانو به دست آورید.

برنامه ریزی دکتری فناوری نانو

در مورد برنامه ریزی دکتری فناوری نانو باید بگوییم که این برنامه جامع باید ویژگی هایی چند را دارا باشد. در میان این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

توجه به کیفیت برنامه ریزی در کنار کمیت

از جمله اشکالات موجود در اکثر برنامه ریزی های انجام شده برای دکتری فناوری نانو می توان به توجه یک جانبه به کمیت اشاره کرد. اما حقیقت این است که توجه به کیفیت نیز از ضروریات برنامه ریزی دکتری فناوری نانو است. در نتیجه، هر داوطلب باید در حین اجرای برنامه به کمک مفاهیمی هچون عمق بخشیدن به یادگیری، ترک عادت های نادرست و بهره گیری از روش های جدید مطالعه کیفیت را در مطالعه مورد توجه قرار  دهند.

برنامه ریخته قابلیت اجرا را داشته باشد

از آنجایی که برنامه ریزی دکتری فناوری نانو بر طبق واقعیات نوشته می شود، مسلماً قابل اجراست. حتماً مطلع هستید که برنامه ریزی بدون اجرا تنها چند نوشته روی کاغذ است و این اجرای برنامه است که اهمیت آن را بالا می برد.

واقع بینانه بودن برنامه ریزی دکتری فناوری نانو

در برنامه ریزی دکتری فناوری نانو توجه به واقعیات از اهمیتی اساسی برخوردار است. به این معنا که باید سعی در نوشتن برنامه بر طبق فعالیت های فوق برنامه همچون استفاده از کامپیوتر، تماشای تلویزیون، ورزش، استراحت و تغذیه را نیز در برنامه خود وارد نمایید. البته توجه کنید که این قبیل کارها نباید ساعات زیادی را در طول روز از شما بگیرند. به فرض مثال تماشای بیش از حد تلویزیون می تواند آسیب جدی به برنامه ریزی دکتری فناوری نانو شما بزند.

ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی نانو

در مورد ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی نانو باید بگوییم که با توجه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری سال 97 در گرایش نانو الکترونیک بالاترین ظرفیت پذیرش به دانشگاه تهران تعلق دارد که اقدام به پذیرش 5 نفر کرده است. اما کمترین ظرفیت پذیرش یعنی یک نفر به دانشگاه صنعتی شریف اختصاص دارد. اما در گرایش نانو مواد دانشگاه سمنان با ظرفیتی معادل 5 نفر بالاترین ظرفیت پذیرش و دانشگاه صنعتی اصفهان با ظرفیت 3 نفر پایین ترین ظرفیت پذیرش دانشجو را در این گرایش از آن خود کرده است.

دانشگاه های دکتری مهندسی فناوری نانو

در آخرین بخش از مقاله پیش رو لیست دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی فناوری نانو را خدمت شما عنوان می کنیم.

ردیف

لیست دانشگاه های پذیرنده دکتری فناوری نانو

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه کاشان

3

دانشگاه صنعتی شریف-تهران

4

دانشگاه سمنان

5

دانشگاه صنعتی اصفهان

6

دانشگاه شهید باهنر کرمان

7

دانشگاه تربیت مدرس

در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی دکتری فناوری نانو پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.

اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی دکتری فناوری نانو ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *