برنامه ریزی و منابع دکتری علوم اقتصادی

برنامه ریزی دکتری اقتصاد






برنامه ریزی دکتری اقتصاد

رشته اقتصاد از جمله بهترین و مورد توجه ترین رشته های مقطع دکتری به شمار می رود. هر ساله، شمار زیادی از افراد در کنکور اقتصاد شرکت می کنند. به طور مسلم قبولی در این رشته و مقطع تحصیلی با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان کاری سخت و دشوار به نظر می رسد. به همین دلیل نیاز به برنامه ریزی دکتری اقتصاد چندان دور از ذهن نیست. البته پیش از هر گونه اقدامی جهت برنامه ریزی دکتری اقتصاد نیاز به بررسی مواردی است تا برنامه ریزی دکتری اقتصاد عالی و حرفه ای داشته باشید و شرایط لازم را برای برنامه ریزی دکتری اقتصاد فراهم کنید. در ابتدا یکی از گرایش های رشته اقتصاد را انتخاب نمایید. سپس دروس مورد امتحان و ضرایب آن ها را مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار دهید. توجه داشته باشید که دروس دارای ضریب بالاتر از اهمیت بیشتری نیز برخوردار هستند. در نتیجه، باید زمان بیشتری را برای آن ها در نظر بگیرید. پس از این کار، برنامه روزمره خودتان را مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید تا اوقاتی را که به مطالعه اختصاص داده اید را تعیین نمایید. همواره سعی کنید که از اوقات مرده خود نهایت استفاده را ببرید. بدین معنا که می توانید در طول مسیر دانشگاه و یا محل کار خود به جای گوش دادن به آهنگ صدای ضبط شده خود و یا پادکست های آموزشی را به وسیله هندزفری تلفن همراه گوش دهید.

همواره سعی کنید که ساعات صحبت حضوری یا تلفنی و یا اوقاتی که صرف فضای مجازی می کنید را تا حد ممکن کم کنید. توجه کنید که هدف اصلی شما در حال حاضر قبولی در دکتری اقتصاد است. در نتیجه ملزم به بکار گرفتن تمام تلاش خود جهت قبولی در آن هستید.

برنامه ریزی برای دکتری اقتصاد 98

در زمان برنامه ریزی دکتری اقتصاد در ابتدا باید هدف خود را تعیین کنید و با در نظر گرفتن برنامه عادی روزانه خود بهترین برنامه ریزی را برای قبولی در دکتری اقتصاد داشته باشید. اگرچه اکثریت قریب به اتفاق داوطلبان تحصیل در دکتری اقتصاد به علت مشغله های فراوان کاری زمان زیادی جهت مطالعه ندارند، اما در همین فرصت کم یعنی چهار تا شش ساعت در روز می توانند بهترین بازدهی را داشته باشند. در زمان برنامه ریزی دکتری اقتصاد هرگز از زمان استراحت غفلت نکنید و حتماً آن را در برنامه خود بگنجانید. به عنوان مثال، در نظر گرفتن ده دقیقه استراحت به ازای هر یک ساعت مطالعه به افزایش تمرکز و انرژی شما کمک شایان توجهی می کند. علاوه بر این، زمانی را تحت عنوان زمان جبران را نیز در نظر بگیرید. زمان جبران به اوقاتی گفته می شود که در طول هفته موفق به مطالعه دروس در آن ها نشده ایم و اکنون سعی در به اتمام رساندن مطالعه آنها داریم.

منابع دکتری اقتصاد

در این بخش به ذکر شماری از منابع دکتری اقتصاد برای شما عزیزان می پردازیم.

نام  درس

نام کتاب

مؤلف

مترجم

انتشارات

اقتصاد سنجی

اقتصاد سنجی کاربردی

کیت الف والیس

حمید ابریشمی

سمت

اصول اقتصاد سنجی بارویکرد به مباحث ایران

مجید مداح

 

نور علم

اقتصاد سنجی

تیمورمحمدی
پرویزمحمدزاده

 

ترمه

اقتصاد کلان

اقتصاد کلان جلد یک و دو

تیمور رحمانی

 

دانشگاه پیام نور

2000تست اقتصاد کلان

محسن نظری

 

نگاه دانش

اقتصاد کلان

تیمور رحمانی

 

برادران

ریاضی

ریاضیات

علی رضایی

 

شهرآب

مجموعه تست ریاضیات

کمال حسن نژاد

 

سبزان

در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی دکتری اقتصاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله معرفی منابع دکتری علوم اقتصادی بزنید.
اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی دکتری اقتصاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *