آیدانیتو > برنامه ریزی ارشد مکانیک
برنامه ریزی مهندسی مکانیک

برنامه ریزی ارشد مکانیک

برنامه ریزی ارشد مکانیک


برنامه ریزی ارشد مکانیک

یکی از رشته های ارشد که متقاضی زیادی نیز دارد، رشته مکانیک است، تمایل به تحصیل در ارشد مکانیک، تعداد بالای داوطلبان و تعداد محدود پذیرش، دلیلی برای برنامه ریزی ارشد مکانیک و پشتکار و تلاش برای قبولی در آن است. برنامه ریزی ارشد مکانیک به معنای مدیریت زمان و با تمام قوا تلاش کردن برای قبولی در ارشد مکانیک است. به این منظور باید از نکات و تکنیک های برنامه ریزی ارشد مکانیک مطلع بود.

گام اول برای برنامه ریزی ارشد مکانیک، مدیریت زمان است. زمان محدود است و نمی توان آن را بیشتر کرد اما با برنامه ریزی و استفاده دولت از زمان می توان بازدهی و کارایی در زمان محدود را افزایش داد. در ابتدا تعداد ساعات روز را که می توانید به مطالعه اختصاص دهید را مشخص کنید. سعی کنید زمان های مرده خود را نیز پیدا کنید. زمان های مرده زمان هایی هستند که به هر دلیل در آن زمان به انجام کار خاصی نمی پردازید. مثل زمانی که در راه هستید. علاوه بر زمان های مرده، دزدهای زمان خود را نیز شناسایی کنید. دزد زمان برای هر کس متفاوت است و اگر بخواهیم چندی از این سارقان زمان را نام ببریم می توانیم به گردش بی دلیل در فضای مجازی، توجه به شایعات و دنبال کردن اخبار زرد، تلفن های غیرضروری، بیرون رفتن و مهمانی های کم اهمیت و بی دلیل، ناتوانی در نه گفتن به خواسته های نابجا افراد، صررف زمان زیاد برای تماشای تلویزیون و بازی ها و… اشاره کرد.

مدیریت زمان مهمترین گام برای برنامه ریزی ارشد مکانیک است اما تنها اقدام نیست. هدف گذاری نیز یکی دیگر از موارد مهم و برنامه ریزی ارشد مکانیک است. هدف های کوتاه مدت و بلند مدت به شما انگیزه می دهد تا به برنامه خود عمل کنید. استفاده از منابع مناسب نیز اهمیت بالایی دارد. اگر از منابع جامع و مناسب استفاده کنید، می توانید در زمان محدود بیشترین حد یادگیری را داشته باشید.

جدول برنامه ریزی کنکور ارشد

حال که زمان هایی که می توانید به مطالعه اختصاص دهید را مشخص کرده اید، هدف گزاری کرده اید و منابع مناسب را تهیه کرده اید، لازم است یک جدول برنامه ریزی ارشد مکانیک تهیه  کنید. زیرا یادداشت کردن در جدول برنامه ریزی ارشد مکانیک به شما کمک می کند تا آنچه برنامه ریزی کرده اید را اجرا کنید. جدول برنامه ریزی ارشد مکانیک شما باید ویژگی هایی را داشته باشید تا به یک جدول برنامه ریزی حرفه ای تبدیل شود. اولین ویژگی مشخص بودن زمان انجام کار است. شما باید تعیین کنید چه زمانی را می خواهید به مطالعه چه مبحثی اختصاص دهید. ویژگی دیگر منطقی بودن برنامه ریزی است. با ایده آل گرایی برنامه ریزی کنید. بهتر است به نحوه زمان های مطالعه را تقسیم کنید که بتوانید از پس انجام آن برآیید. سعی کنید برنامه منعطفی داشته باشید تا از برنامه خود عقب نمانید. از زمان استراحت، خواب، و تفریح غافل نشوید. استراحت کردن بازدهی شما را بالا می برد و تفریح داشتن نیز باعث می شود دچار دلزدگی و خستگی نشوید. بهتر است در جدول برنامه ریزی زمانی را برای جبران در نظر بگیرید. زیرا ممکن است بر اساس اتفاقی توانید مطابق برنامه خود پیش روید و یا مبحثی بیشتر از آنچه شما در نظر گرفته اید زمانبر باشد. در زمان جبران می توانید خود را به برنامه برسانید تا دچار استرس نشوید.

بودجه بندی سؤالات کنکور ارشد مکانیک

یکی دیگر از مواد تأثیر گذار بر زمان بندی و برنامه ریزی ارشد مکانیک، بودجه بندی و ضریب دروس سؤالات است. با اطلاع از ضریب دروس و بودجه بندی سؤالات زمان بیشتری را به مباحثی اختصاص دهید که دارای سؤالات بیشتر و یا ضریب بالاتری هستند. ضریب دروس امتحانی ارشد مکانیک از یک تا چهار می باشد. این ضرایب برای هر درس در رشته و گرایش های ارشد مکانیک متفاوت است. بنابراین ابتدا رشته و گرایش مد نظر خود را انتخاب کنید و سپس متناسب با ضرایب دروس آن اقدام به برنامه ریزی ارشد مکانیک کنید.

مصاحبه با نفرات برتر کنکور ارشد مکانیک

از جمله افرادی که می توانند به شما در برنامه ریزی ارشد مکانیک و انتخاب صنایع کمک بسیاری می کنند مشاوران تحصیلی و نفرات برتر ارشد مکانیک سال های گذشته هستند. بررسی نحوه مطالعه، تست زنی و مرور و همچنین منابع مورد مطالعه نفرات برتر می تواند به شما کمک کند تا با ایجاد انگیزه و هدف و قدم گذاشتن در مسیری مطمئن به اهداف خود دست یابید. در صورتی امکان مشورت با نظرات برتر سال های گذشته را ندارید، نگران نباشید شما می توانید از مشاوران تحصیلی آیدانیتو راهنمایی بخواهید.
با منابع ارشد مکانیک نیز آشنا شوید.
مشاوران آیدانیتو می توانند شما را در جهت تهیه جدول برنامه ریزی ارشد مکانیک راهنمایی کنند و همچنین منابع مناسب را به شما معرفی کنند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *