آیدانیتو > برنامه ریزی ارشد حسابداری
برنامه ریزی حسابداری

برنامه ریزی ارشد حسابداری






برنامه ریزی ارشد حسابداری

اگر مایل به شرکت در آزمون ارشد حسابداری هستید، ابتدا باید برنامه ریزی ارشد حسابداری خوبی را تهیه کنید. برنامه ریزی ارشد حسابداری به شما کمک می کند تا راهی روشن و مستقیم به سمت هدف خود بسازید. در آزمون ارشد مجموعه حسابداری دارای سه رشته حسابداری، حسابرسی و حسابداری مدیریت است و ضریب دروس برای هر یک از این رشته ها متفاوت است. بنابراین در ابتدا لازم است رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. دروس امتحانی برای هر سه رشته یکسان به شرح زیر است:

  • زبان
  • حسابداری مالی
  • حسابداری صنعتی
  • ریاضی و آمار

برنامه ریزی حسابداری

وقتی می خواهید به برنامه ریزی ارشد حسابداری بپردازید، ابتدا زمان باقی مانده تا کنکور ارشد را در نظر بگیرید. به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا درس ریاضی و آمار را مطالعه کنید. توجه داشته باشید، روزهای اول شروع به مطالعه به خاطر انرژی زیاد و انگیزه بالا سرعت مطالعه شما نیز بالا است. بنابراین زبان بسیار زیادی را برای مطالعه ریاضی و آمار در نظر نگیرید. منظورمان این است که منطقی برخورد کنید و بیشتر از حدی که لازم است برای مطالعه هر مبحث وقت نگذارید. سپس دروسی که ضریب بالاتری دارند را مطالعه کنید. از آنجایی که ضریب این دروس بالاتر است تأثیر گذاریشان بر قبولی نیز بیشتر است. در مجموعه حسابداری این دروس به شرح زیر هستند:

 

حسابداری

حسابداری مالی

حسابرسی

حسابرسی

حسابداری مدیریت

حسابداری صنعتی

 

در برنامه ریزی ارشد حسابداری خود زمانی را که می توانید به مطالعه اختصاص دهید را محاسبه کنید زمان هایی که می توانید برای مطالعه آزاد کنید را نیز در نظر بگیرید. این زمان های مرده را می توانید به مرور مطالب اختصاص دهید. همچنین به یاد داشته باشید در برنامه ریزی خود از مرور و حل مسئله و تست زنی غافل نشوید.

جدول برنامه ریزی کنکور ارشد حسابداری

حال که زمان های خاص خود را پیدا کرده اید، نوبت به برنامه ریزی ارشد حسابداری رسیده است. یک جدول برنامه ریزی ارشد حسابداری تهیه کنید و زمان هایی که در هر روز می توانید به مطالعه اختصاص دهید را در آن بنویسید. این جدول به شما کمک می کند تا به زمان خود نظم دهید و از آن استفاده بهینه داشته باشید. اگر به سرکار می روید و یا دانشجو هستید، زمانی که سر کار یا دانشگاه هستید را نیز یادداشت کنید. اگر زمان کمی برای مطالعه دارید نگران نباشید. با مطالعه منظم در همان زمان کم نیز می توانید نتیجه و دلخواه خود را کسب کنید. البته تنها در صورتی که یک برنامه ریزی ارشد حسابداری حرفه ای داشته باشید و آن نیز پایبند باشید.

افکار مثبت داشته باشید و به خود انرژی مثبت دهید. به عنوان مثال می توانید در جدول برنامه ریزی ارشد حسابداری خود برای هر هفته خانه ای در نظر بگیرید و هدف خود را در آن یادداشت کنید. آخر هر هفته میزان عملکرد خود نسبت به برنامه را بررسی کنید و با نزدیک شدن به هدف خود انرژی کسب کنید.

نحوه مطالعه برای کنکور ارشد حسابداری

نحوه مطالعه به اندازه برنامه ریزی ارشد حسابداری و محل به آن در قبولی شما تأثیر گذار است. شیوه های مطالعه بسیار متفاوت هستند و بسته به رشته، شخصیت، زمان و… دسته بندی می شوند. اما در بین تمام این روش های مطالعه مشترکاتی نیز وجود دارد. مشترکاتی که نباید از آن ها غافل شد.

  • درک مفاهیم: ابتدا مفاهیم موجود را بخواهید و آن ها را درک کنید. درک صحیح مفاهیم، مسیر حل مسئله را به شما نشان می دهد و خود چراغی در دل تاریکی است.
  • یادگیری: بعد از درک مفاهیم، روش ها و مطالب و هر آن چه باید یاد بگیرید را مطالعه کنید. برای یادگیری زمان مناسب را در نظر بگیرید و پله پله پیش روید. گاهی برای یادگیری، نیاز به حل مسئله نیز هست. بنابراین اگر برای یادگیری نیاز به تمرین دارید آن را نیز در جدول برنامه ریزی ارشد حسابداری خود بیاورید.
  • تکرار و مرور: آن چه شما یاد می گیرید به حافظه کوتاه مدت شما می رود و اگر مرور نشود ممکن است فراموش شود. بنابراین تکرار را فراموش نکنید تا مطالبی را که یاد گرفته اید را فراموش نکنید.
  • حل مسئله و تست زنی: وقتی بر مطالب مسلط شدید، همزمان با تکرار یا برای برخی از مباحث تنها با حل مسئله، آن را مرور کنید. حل مسئله و تست زنی شما را با نکات ظریف آشنا می کند و سرعت عملکرد شما را نیز بالا می برد.

پیشنهاد میکنیم کارنامه و رتبه قبولی ارشد حسابداری را نیز مطالعه کنید.

برای تهیه یک برنامه ریزی ارشد حسابداری حرفه ای می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. فراموش نکنید برنامه ریزی شما را به هدفتان نزدیک می کند.


1 دیدگاه در “برنامه ریزی ارشد حسابداری

  1. پریسانصرتی گفت:

    سلام من قصد دارم کنکور ارشد ۱۴۰۰ دوشرکت کنم لیسانس حسابداری دارم..
    ۵ ساله شرکت کردم امااصلا نخواندم یاااینکه سرجلسه نرفتم…اماامسال ماخوام حتماقبول شم..نیازبه مشاور و برنامه ریزی دارم..ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *