آیدانیتو > بدون کنکور مجازی 98
بدون کنکور, کارشناسی ارشد بدون کنکور مجازی, مجازی

بدون کنکور مجازی 98

بدون کنکور مجازی

بدون کنکور مجازی 

تا چندین سال پیش، افراد جهت تحصیل در دانشگاه های کشور مجبور به حضور در کلاس و برقراری ارتباط با اساتید بودند. این موضوع برا بسیاری از افراد با صرف زمان و هزینه زیاد برای رفت و آمد نیز همراه بود. اما خوشبختانه با ورود دوره های مجازی به تعدادی از دانشگاه های کشور این مشکل برای بسیاری از افراد حل شده و مشکلی در این زمینه ندارند.
در حقیقت، آموزش الکترونیکی یا تحت عنوان رایج آموزشی مجازی روشی از آموزش است که به کمک نشریه های الکترونیکی یا تحت عنوان رایج آموزش مجازی روشی از آموزش است که به کمک نشریه های الکترونیکی، کامپیوتر، نشریه های الکترونیکی، دیسک های چندرسانه ای، خبرنامه های مجازی و کامپیوتر صورت می گیرد.
از جمله دانشگاه های ارائه دهنده این دوره می توان به دانشگاه هایی همچون اصفهان، خواجه نصیر، علم و صنعت، شیراز و امیرکبیر اشاره کرد. دقت کنید که دانشگاه مجازی به دو صورت یعنی با برگزاری آزمون لسراسری و بدون کنکور اقدام به جذب و گزینش دانشجو می نماید. در این مقاله، به تحلیل دوره های بدون کنکور مجازی 98 برای داوطلبان مایل به تحصیل در این دوره می پردازیم. در کنار این موضوع توضیحاتی پیرامون تاریخچه، شرایط لازم برای تحصیل، لیست دانشگاه های مجازی در کشور، رشته های تحصیل نیز آورده می شود.

تاریخچه دانشگاه مجازی در جهان

باید بگوییم که نخستین کشوری که به اقدام و گزینش دانشجو در دانشگاه های مجازی کرد، کشور آمریکا بود. در واقع این ایده و طرح از جانب انگلیستان مطرح گردید. در مورد ایران نیز باید بگوییم که در سال تحصیلی 87-86 دانشگاه تهران دانشجویانی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت مجازی جذب کرد. باید بگوییم که کیفیت آموزشی و شمار رشته ها در این دانشگاه در مقایسه با نخستین سال های تأسیس دوره های مجازی در آن بسیار بهتر شده است.

شرایط ضروری برای ادامه تحصیل در دوره های مجازی دانشگاه ها

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در کلاس های الکترونیکی دوره های بدون کنکور مجازی 98، دانشجو محدودیت زمانی نداشته و نیازی به برقراری ارتباط اینترنتی همزمان با اساتید خود را ندارد مگر در مواردی مانند دروس آزمایشگاهی که نیاز به ورود همزمان استاد و دانشجو به سیستم را دارد. از جمله شرایط بسیار لازم برای تحصیل در دوره های مجازی می توان به سه مورد داشتن اینترنتی پرسرعت (حداقل 256 مگابایت، داشتن حجم اینترنت بالا به طوری که فرد بتواند در هر ماه معادل 4 گیگابایت را صرف دانلود مطالب درسی نماید) و در نهایت داشتن کامپیوتر یا لپ تاپ اشاره کرد.

لیست کلیه دانشگاه های مجازی در ایران

در این قسمت از مقاله، لیست تمامی دانشگاه های ارائه دهنده دوره های بدون کنکور مجازی 98 را خدمت شما دوستان متقاضی شرکت در این دوره ها ارائه می دهیم.
لیست دانشگاه های مجازی:
عنوان مرکز آموزشینشانی
1مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسیhttps://elearning.kntu.ac.ir
2مرکز آموزش‌های‌ الکترونیکی دانشگاه صنعتی اصفهانhttp://elearning.iut.ac.ir
3دانشگاه الکترونیکی فارانhttp://im.faran.ac.ir
4مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نور طوبیhttp://nooretouba.ac.ir
5مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهرانhttp://utec.ut.ac.ir
6مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت ایرانhttp://vc.iust.ac.ir
7دانشکدۀ مجازی علوم حدیثhttp://vu.hadith.ac.ir
8دانشکدۀ آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه قمhttp://vu.qom.ac.ir
9دوره‌های الکترونیکی دانشگاه شهید بهشتیhttp://vu.sbu.ac.ir
10مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه اصفهانhttp://vu.ui.ac.ir
11دانشگاه مجازی المصطفی (ص)http://www.almostafaou.com
12مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه امیرکبیرhttp://www.aut.ac.ir/virtual-aut
13مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه تربیت معلم آذربایجانhttp://www.azarvu.com
14مؤسسه آموزش عالی فارابیhttp://www.farabi.ac.ir
15واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامیhttp://www.iauec.com
16دانشگاه مجازی امام خمینی (ره)http://www.ikvu.ir
17مؤسسه غیرانتفاعی آموزش عالی رایانه‌ای تهرانhttp://www.iran-vu.com
18دانشگاه مهر البرزhttp://www.mehralborz.com
19دانشکدۀ آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیرازhttp://www.reisu-fars.com
20آموزش‌های مجازی دانشگاه سیستان و بلوچستانhttp://www.usb.ac.ir
21مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه سهندhttp://www.vu-shand.com

رشته های موجود در دانشگاه های مجازی

دانشگاه های مجازی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های مختلف تحصیلی را کرده که از میان آن ها می توان به مهندسی کامپیوتر، مدیریت جهانگردی، مهندسی پزشکی، شیعه شناسی، علوم تربیتی، جامعه شناسی، حسابداری، فقه حقوق اسلامی، حقوق، الهیات و روابط بین الملل اشاره کرد.

نکته های مورد توجه در زمان تحصیل در دانشگاه های مجازی

. گرفتن انتقالی به دانشگاه دیگر و یا تغییر رشته تحصیلی برای دانشجویان دوره های مجازی امکان پذیر نیست. . برخی از دانشگاه های مجازی اقدام به برگزاری امتحانات پایان ترم را به شکل حضوری و امتحانات میان ترم را به شکل الکترونیکی می کنند. . امکان گرفتن مرخصی تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. طول این مدت 6 ماه است. در این مطلب مفید و جامع، به تحلیل بدون کنکور مجازی 98 برای داوطلبان علاقمند به ادامه تحصیل در این دوره ها پرداختیم.
اگر مایل هستید، مقاله مربوط به بدون کنکور غیر انتفاعی نیز می تواند اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما دوستان قرار دهد.
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. اگر سوالی در زمینه  بدون کنکور دانشگاه مجازی دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *