بدون کنکور

بدون کنکور سراسری 98





بدون کنکور سراسری 98

همان طور که می دانید امروزه داشتن تحصیلات آکادمیک اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و درصد بالایی از مردم و بالاخص جوانان مصرانه به دنبال داشتن این امر هستند. حتی بسیاری از افراد بر این باورند که بدون دانش و تحصیلات بالا نمی توان به شغل دلخواه و مورد نظر در آینده دست پیدا کرد. اما متأسفانه گاهی موانعی موجب عدم ادامه تحصیل در افراد و در نتیجه سرخوردگی در آن ها می شود. از جمله متداول ترین این موانع می توان به ساعت کاری طولانی اشخاص در طول روز و در نتیجه داشتن زمان بسیار کم برای مطالعه و مرور مطالب درسی مربوط به کنکور سراسری اشاره کرد. اما با راه یابی طرح گزینش بدون آزمون سراسری به دانشگاه های سراسر کشور، این مشکل تا حد زیادی رفع شده است. بنابراین، تمامی افراد خواهان ادامه تحصیل می توانند بدون هیچ دغدغه ای و تنها بر طبق سابقه تحصیلی خود به تحصیل در دانشگاه و رشته مورد علاقه بپردازند. لازم به ذکر است که کلیه دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی، شبانه، مجازی و خودگردان اقدام به پذیرش دانشجو بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری می کنند. در این نوشته، بحث بدون کنکور سراسری 98 را مطرح می نماییم. کلیه داوطلبان گرامی با مطالعه این نوشته می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در ارتباط با شرایط، تاریخ و شیوه ثبت نام دوره های بدون کنکور آزمون سراسری 98 را به دست بیاورند.

 

شیوه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری در سال تحصیلی 1398

کلیه داوطلبان علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور سراسری 98 جهت ثبت نام در رشته مورد نظر خود باید پروسه ای را سپری نمایند. هر فرد پس از مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور می تواند مطابق علاقه فردی اقدام به انتخاب 150 کد رشته از میان کلیه رشته های بدون کنکور اعلام شده توسط سازمان سنجش را نماید. در انتها و پس از پر کردن فرم ثبت نام، شماره رهگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی مخصوص به خود را از سایت دریافت و در جایی یادداشت نماید. حفظ این دو شماره تا زمان قبولی در دانشگاه و شروع سال تحصیلی ضروری است.

شرایط ثبت نامی داوطلبان در دوره های بدون آزمون دانشگاه ها

باید بگوییم که هر کدام از متقاضیان ورود به دانشگاه ها الزاماً باید جهت تحصیل در دانشگاه باید این سه شرط زیر را دارا باشند. 1- عدم وجود مشکل خدمت سربازی و نظام وظیفه برای آقایان 2- هر داوطلب باید تا پیش از ثبت نام در دوره های بدون آزمون مدرک دیپلم دوران متوسطه و پیش دانشگاهی خود را اخذ نموده باشد. 3- داشتن شرایط اختصاصی و عمومی قید شده در دفترچه ثبت نام

انواع کارشناسی بدون آزمون

تمامی داوطلبان گرامی باید بدانند که دو نوع کارشناسی یعنی ناپیوسته و پیوسته وجود دارد. در نوع اول، شخصی پس از اتمام دوران دبیرستان و دریافت مدرک کاردانی اقدام به ادامه تحصیل جهت اخذ مدرک کارشناسی می کند. مدت دوره کاردانی به کارشناسی برابر با 2 سال تحصیلی است. در دوره پیوسته فرد دوره پیش دانشگاهی را تمام کرده و به وسیله پذیرفته شدن در آزمون سراسری به دانشگاه مورد نظرش راه پیدا می کند. طول این دوره برابر با 4 سال است.

رشته های بدون کنکور دانشگاه ها

توجه داشته باشید که داوطلبان امکان تحصیل در تمامی رشته های کارشناسی دانشگاه های سراسری را به صورت بدون آزمون ندارند، در واقع با توجه به گسترش و ماهیت می توان رشته های تحصیلی را در 4 گروه ناحیه ای، کشوری، استانی و قطبی قرار داد.

تاریخ اعلام نتایج نهایی و ثبت نام کارشناسی بدون آزمون سال 98

کلیه داوطلبان شرکت کننده در دوره های بدون آزمون باید بدانند که ثبت نام بدون کنکور سراسری 98 از اسفند ماه شروع شده است و تا شهریور ماه ادامه دارد و نتایج نهایی آن نیز احتمالاً در نیمه دوم شهریور ماه به اطلاع آن ها خواهد رسید. جهت مشاهده نتایج باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرد. در این مقاله، نکات ضروری پیرامون بدون کنکور سراسری 98 شرح داده شد. دانش آموزان مایل به ادامه تحصیل در دوره های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می توانند نگاهی به مقاله بدون کنکور پیام نور 98 بیندازند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *