آیدانیتو > بازار کار گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر-شبکه و رایانش, انتخاب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر-معماری سیستم های کامپیوتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم, انتخاب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی, مهندسی کامپیوتر

بازار کار گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر






بازار کار گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر در زمان کنونی سبب شده است تا مردم دنیا در زمینه ارتباط و رد و بدل اطلاعات به سرعت از همدیگر با خبر شوند و این روند رو به گسترش در آینده بسیار سریع تر و پربار تر خوهد بود. از این رو آینده از آن مهندسان کامپیوتر با گرایش های مختلف آن است. با توجه به این زمینه و شرایط در ادامه مطلب به بررسی بازار کار گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شامل گرایش های هوش مصنوعی، شبکه و رایانش، معماری سیستم های کامپیوتر و نرم افزار و الگوریتم می پردازیم.

بازار کار دکتری مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی

گرایش هوش مصنوعی در زمینه طراحی، ساخت و تولید سیستم های هوشمند که دارای اعمال مشابه انسان باشند، فعالیت می کند. با توجه به گسترش رو به افزون کاربرد سیستم های هوشمند در انواع صنایع نظامی، پزشکی، کشاورزی و امنیتی می توان گفت که بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی مطلوب و رو به رشد است. در بازار کار رشته ها به اهمیت تجربه و مهارت معمولاً اشاره می شود و در واقع شرط اصلی برای تصاحب شغل است. این قانون برای بازار کار رشته هوش مصنوعی نیز صادق است. اما در برخی از رشته ها کسب مدرک بالاتر و گذراندن دروس پایه بیشتر و انجام پژوهش و تحقق سب تعمق و افزایش مهارت فرد می شود. از این رو در کنار این فاکتورها، قطعاً بازار کار فارغ التحصیلان دکتری گرایش هوش مصنوعی با توجه به مدرک بالا و تسلط کافی بهتر و بالاتر خواهد بود.

بازار کار دکتری مهندسی کامپیوتر – شبکه و رایانش

گرایش دکتری شبکه و رایانش که به قالب بندی و اجرای شبکه های رایانه ای و برنامه نویسی آنها می پردازد، به دلیل آنکه یک تخصص کاربردی و لازم در اکثر سازمان ها و مراکزی است که دارای شبکه های کامپیوتری هستند از بازار کار خوبی برخوردار است. در عصر کنونی تمامی شرکت ها و سازمان ها به طراحی، حفظ و ارتقاء شبکه های رایانه ای خود نیاز دارند و این حفظ و نگه داری و بهبود بخشی نیاز همیشگی برای آنهاست. از این رو با توجه به مدرک دکتری شبکه و رایانش که به عنوان یک سطح بالای علم و تخصص شناخته می شود، کسانی که در کنار تجربه و مهارت، مدرک دکتری را هم کسب نمایند، نه تنها بیکار نمی مانند. بلکه جایگاه کاری و درآمد قابل توجه هم کسب خواهند نمود.

بازار کار دکتری مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری

گرایش دکتری معماری سیستم های کامپیوتری به بررسی و تحلیل نحوه ی عملکرد قطعات یک رایانه و ساختارهای کامپیوتری و طراحی های ویژه برای به کار بردن در سیستم های خاص می پردازد. در واقع معماری سیستم های کامپیوتری به جنبه های سخت افزاری یک رایانه می پردازد. فارغ التحصیلان مقطع دکتری این گرایش در کنار تدریس و آموزش می توانند به عنوان: طراح وب، کارشناس شبکه، مدیر وب سایت و کارشناس پایگاه داده فعالیت کنند و با توجه به سطح بالای مدرک و میزان تجربه و مهارت، جایگاه های شغلی مربوطه را تصاحب نمایند. داشتن مدرک دکتری در گرایش معماری سیستم های کامپیوتری در کنار مهارت، تجربه و علاقه و تلاش برای فارغ التحصیلان این رشته امنیت شغلی و سطح درآمد مطلوب به ارمغان خواهد آورد.

بازار کار دکتری مهندسی کامپیوتر – نرم افزار و الگوریتم

گرایش دکتری نرم افزار و الگوریتم با ریاضیات پیشرفته رایانه ای و محاسبات الگوریتمی سر و کار دارد. و تا حدودی به گرایش نرم افزار نزدیک و مرتبط است. بازار کار یک رشته به ویژه گرایش نرم افزار و الگوریتم واجد داشتن فاکتورهایی همچون: علاقه، مهارت، تجربه و دانش و علم لازم است. از این رو اگر ارتقای مدرک تحصیلی به بهبود این فاکتورها کمک می کند، موجب بازار کار مطلوب رشته نرم افزار و الگوریتم خواهد شد. متخصصان دکتری گرایش نرم افزار و الگورتیم رشته مهندسی کامپیوتر باید پایه ریاضیات قوی داشته باشند و با توجه به جدید بودن این گرایش و کمبود متخصصان آن اگر در کنار ارتقا مدرک و دانش در این گرایش، مهارت های کاری خود را نیز بهبود بخشند، آینده کاری قابل توجه خواهند داشت. در کل رشته مهندسی کامپیوتر در تمام گرایش های آن با توجه به کاربرد و کارایی رو به افزون حال و آینده ی آن، بازار کار خوب و درآمد قابل قبول دارد و امنیت شغلی آن نیز با توجه به مهارت و تخصص فرد و ارزش آفرینی او برای سازمان ها و مراکزی که در آن شاغل می شود، تأمین خواهد شد.

در این مقاله به بررسی بازار کار گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دکتری مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *