آیدانیتو > بازار کار دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی

بازار کار دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی

بازار کار دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی

دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی به چهار گرایش کارآفرینی، مدیریت تکنولوژی، آینده پژوهی و سیاست گذاری علم و فناوری تقسیم می شود و خود گرایش تکنولوژی به سه گرایش تخصصی تر به نام های مدیریت نوآوری، مدیریت تحقیق و توسعه و مدیریت انتقال تکنولوژی و مالکیت معنوی، ریزتر می شود. تنوع این گرایش ها و امکان ادامه تحصیل در آنها تا مقطع دکتری در کنار کاربرد رو به افزونشان علاقه مندان به آن ها را نیازمند این می کند که اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی و حوزه های فعالیت دکتری این رشته کسب نمایند که در ادامه به آنها می پردازیم.

بازار کار و درآمد دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی

رشته دکتری کارآفرینی همان طور که از نام آن مشخص است به ایجاد و نگه داری و ارتقاء یک حرفه کاری می پردازد و متخصصانی تربیت می کند که از دانش و تخصص لازم برای خلق یک کسب و کار برخوردار باشند. این رشته در دنیای کنونی که کارآفرینی و ایجاد ارزشی که کسب درآمد کند یک امتیاز و ویژگی افراد موفق به شمار می آید بسیار کاربردی است و قطعاً کسانی که دانش و علم لازم برای کارآفرینی را کسب کنند و در کنار ایده و خلاقیت خود به آن بعد علمی ببخشند، نتیجه بسیار خوبی کسب خواهند کرد.
فارغ التحصیل دکتری کارآفرینی اگر در کنار داشتن ایده و خلاقیت، دانش و علم لازم برای آن را نیز داشته باشد، به خوبی نتایج و روند خلق آن را تحلیل و بررسی خواهد کرد. درکنار این زمینه کاری مطلوب، فارغ التحصیل یا  دانشجوی دکتری کارآفرینی می تواند به عنوان مشاور ارشد و هدایتگر یک فرد کارآفرین مشغول به کار شود و یا در سمت مدرس، در مراکز آموزشی تدریس کند.
گرایش دیگر که مدیریت تکنولوژی نام دارد، خود دارای سه گرایش تخصصی تر به نام های مدیریت نوآوری، مدیریت تحقیق و توسعه و مدیریت انتقال تکنولوژی و مالکیت معنوی است. رشته مدیریت تکنولوژی در جهت استفاده بهینه از سیستم های تکنولوژی برای بهبود عملکرد سازمان ها و مراکزی که از آنها استفاده می کنند، تعریف شده است.
در گرایش مدیریت نوآوری که خود منشعب شده از گرایش مدیریت تکنولوژی است، در جهت حفظ و عملی کردن ایده ها و خلاقیت ها در یک ارگان یا مؤسسه تلاش می کند و در راستای ارائه آنها با آپدیت ترین شکل ممکن به جامعه تمرکز دارد. قطعاً یک سازمان برای پرورش و عملی کردن و حفظ ایده های خود به متخصصان مدیریت نوآوری در مقطع دکتری که اشراف کافی بر حیطه دانش آن دارند، نیازمند است. خوبی این گرایش و گرایش کارآفرینی در این است که فارغ التحصیلان آن در کنار اشتغال در تمامی مراکز و سازمان های دولتی و خصوصی می توانند خود به عنوان کارآفرین، ایده و خلاقیت خود را مدیریت کنند و آن را به عرصه ظهور و بالفعل برسانند.
گرایش دیگر رشته مدیریت تکنولوژی، مدیریت انتقال تکنولوژی و مالکیت معنوی است. این گرایش به بررسی و تحلیل و طراحی شیوه ها و راههای انتقال تکنولوژی و انواع سبک های آن توجه دارد و با توجه به اینکه تکنولوژی با سرعت نور در حال پیشروی است، آشنایی با خود تکنولوژی و راههای انتقال آن در هر سازمان و مرکزی اهمیت دارد. از این رو فارغ التحصیلان دکتری رشته مدیریت تکنولوژی و مالکیت معنوی در صورت داشتن خلاقیت و مهارت لازم برای حرفه کاری خود حوزه اشتغال گسترده ای دارند.
در نگاه کلی بازار کار دکتری رشته کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی دارای چند وجوه است که وجه اول آن مدرک دکتری آن است. در جامعه ما در کنار مهارت و تجربه، ارائه مدرک تحصیلات تکمیلی و عالی نکته مثبتی در جهت ارتقاء جایگاه شغلی فرد است. آنچه که اهمیت دارد، داشتن تجربه کاری و مهارت شغلی است و داشتن همین معیارها بازار کار یک رشته را در هر یک از مقاطع تحصیلی برای فرد مطلوب و قابل توجه می کند. از این رو توصیه می شود به ارتقاء و بهبود این ابعاد بپردازید و با وجود داشتن آنها در رشته دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی هرگز بیکار نمی مانید. الان زمان آن رسیده است که بدبینی ها را کنار بگذارید و واقع بینانه پیش بروید.

حوزه های فعالیت دکتری رشته کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی

حوزه های کاری رشته های کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی به هم مرتبط و وابسته است که یک کارآفرین، نیازمد تخصص آینده پژوهی است و در کنار آن به استفاده از تکنولوژی و شیوه ها و راههای استفاده از آن نیز نیازمند است و مدیران نوآوری برای رشد و ارتقاء یک سازمان باید ایده ها را عملی و بالفعل نمایند و در عین حال این امر به توسعه و مدیریت آن سازمان کمک خواهد کرد.
فارغ التحصیلان دکتری رشته کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی در تمامی گرایش های آن امکان اشتغال در اکثر سازمان های دولتی و خصوصی مثل شرکت ها و کارخانه های صنعتی و تولیدی، خدماتی و فناوری اطلاعات دارند و وظایفی همچون درک کامل رویکردهای حال و آینده یک شرکت، کشف خلاقیت های نو و تغییر آنها به کالا و محصولات تجاری، سنجش روش های جدید فناوری و تکنولوژی در آینده و پیاده سازی آن ها و گسترش دائم ظرفیت های توسعه و پیشرفت را عملی می کنند.
در کشور ما با توجه به کارآفرینی و تکنولوژی های کاربردی و توسعه از یک بنگاه کوچک اقتصادی یا تولیدی گرفته تا سطح کلان دولتی و خصوصی رو به افزایش است و با توجه به کمبود متخصصان لازم برای تصاحب عنوان های شغلی ایجاد شده، بازارکار این رشته ها در آینده قابل توجه است و هر چه تخصص و مهارت و دانش فرد بالاتر باشد، امکان تصاحب شغل های بهتر با درآمد بیشتر متغیر خواهد بود.
میزان دستمزد و درآمد نیز وابسته به همین معیارها و نیز خصوصی یا دولتی بودن سازمانی که فرد در آن شاغل است، متفاوت خواهد بود. معمولاً پایه حقوق هر رده شغلی بر اساس قانون وزارت کار تعیین می شود و افزایش آن وابسته به میزان ارزش افزوده ای است که فرد در محیط کار تولید می کند. بنابراین با توجه به تمامی این نکته ها و ابعاد در بازار کار رشته کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی با مدرک دکتری، فرصت های مطلوب اشتغال را بدست بیاورید.

بهترین گرایش دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی

از جمله مهم ترین موارد در زمان انتخاب رشته کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی در دوره دکتری شناخت بهترین گرایش تحصیلی در این رشته است. زیرا فرد داوطلب باید بداند که کدام یک از این گرایش ها از بازار کار بهتر و مناسب تری برخوردار هستند. اطلاع از این موضوع اثر زیادی در آینده شغلی فرد دارد. در صورت تمایل به انتخاب این رشته تحصیلی در مقطع دکتری و نیاز به کسب اطلاعاتی راجع به این موضوع دارید می توانید از مشاوران آیدانیتو کمک بخواهید. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید و از اطلاعات آن ها استفاده نمایید. مشاوران آیدانیتو بهترین و جامع ترین اطلاعات را در این زمینه در اختیار شما دوستان گرامی قرار می دهند.
در صورت داشتن هر گونه پرسشی در مورد بازار کار دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

تحصیل خارج از کشور در دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی

تحصیل در یکی از دانشگاه های خارج از کشور می تواند با جذابیت های خاصی برای افراد و بالاخص جوانان همراه باشد. عزیمت به کشوری خارجی و تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های دنیا می تواند تجربه خوبی برای هر فرد مایل به ادامه تحصیلات دانشگاهی باشد. شما هم می توانید مانند بسیاری از افراد به تحصیل خارج از کشور آن هم در یکی از باکیفیت ترین دانشگاه های دنیا فکر کنید. در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با مشاوران خبره آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما هر گونه اطلاعات مورد نیاز شما را در این زمینه در اختیار شما دوستان گرامی قرار می دهند.

در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید.
اگر سوالی در زمینه بازار کار دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *