آیدانیتو > انتخاب رشته زبان دانشگاه آزاد 98
انتخاب رشته زبان

انتخاب رشته زبان دانشگاه آزاد 98





انتخاب رشته زبان دانشگاه آزاد 98

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته زبان دانشگاه آزاد 98 پرداخته ایم، به داوطلبان عزیز گروه آزمایشی زبان که قصد دارند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز شرکت داشته باشند، پیشنهاد می کنیم با مقاله پیش رو همراه باشند. داوطلبانی که در یکی از گروه های آزمایشی اصلی: ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی شرکت کرده اند، می توانند در گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز ثبت نام و انتخاب رشته کنند. با توجه به ادغام آزمون سراسری و دانشگاه آزاد، داوطلبان با شرکت در یک آزمون می توانند در دانشگاه سراسری و آزاد انتخاب رشته کنند، اما از نظر انتخاب رشته مسیر دانشگاه سراسری و آزاد از هم جدا خواهد شد. اما نکته ای که وجود دارد این است که تنها راه ورود به دانشگاه آزمون (کنکور 98) نیست، داوطلبان می توانند بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی به تحصیل در رشته های گروه های آزمایشی متفاوت من جمله زبان بپردازند. سهمیه هایی که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی زبان تأثیرگذار خواهد بود، شامل سهمیه عادی، سهمیه بسیج فعال، سهمیه ایثارگران است. در واقع در انتخاب رشته زبان دانشگاه آزاد 98، سهمیه مناطق و بومی گزینی تأثیرگذار نخواهد بود.

زمان انتخاب رشته زبان دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه چند روزی از زمان برگزاری آزمون گروه آزمایشی زبان نمی گذرد، زمان دقیق انتخاب رشته آزاد مشخص شده است. اما طبق روال سال های گذشته انتظار می رود که انتخاب رشته زبان دانشگاه آزاد 98 در نیمه دوم مردادماه آغاز شود. داوطلبان عزیز می توانند با مراجعه مجدد به مقاله پیش رو در روزهای آینده از زمان دقیق انتخاب رشته مطلع شوند.

تراز قبولی زبان

داوطلبانی که قصد دارند در دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنند، باید تمام سعی خود را در کسب تراز بالا به کار گیرند. به این دلیل که در انتخاب رشته زبان آزاد 98، نمره کل آزمون (تراز) مورد توجه و بررسی قرار می گیرد. بنابراین با توجه به تراز کسب شده در هر زیرگروه، گروه آزمایشی زبان های خارجی انتخاب رشته خود را انجام دهید.

نحوه انتخاب رشته زبان و دانشگاه آزاد

لازم است در ابتدا بگوییم که انتخاب رشته زبان آزاد در سال 98 مانند گذشته سخت و غیر قابل پیش بینی نیست و با توجه به تغییراتی که در نحوه بررسی انتخاب ها ایجاد شده است، داوطلبان با خیال آسوده تر به انتخاب رشته می پردازند. در حال حاضر داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت این دانشگاه به نشانی www.azmoon.ir مراجعه می کنند و فرم انتخاب رشته را پر می کنند. اما برای پر کردن فرم انتخاب رشته زبان داوطلبان در فرم انتخاب رشته مجاز به وارد کردن 20 کد رشته هستند که رشته ها را در 3 دسته جای می دهند.
  1. دسته اول انتخاب های مورد علاقه و خوشبینانه
  2. دسته دوم انتخاب های مورد علاقه و منطقی
  3. دسته سوم انتخاب های بدبینانه
در چند  انتخاب اول (4 الی 5 گزینه) انتخاب های خود را تنها بر اساس رشته مورد علاقه، تراز، سطح علمی دانشگاه و دانشگاه های مورد علاقه وارد کنید. در انتخاب های بعدی (منطقی) به تراز کسب شده و تراز  قبولی دانشگاه ها در هر رشته و زیرگروه توجه کنید و با توجه به اینکه به رشته ها علاقه دارید و تراز لازم را هم برای قبولی کسب کرده اید، انتخاب های خود را انجام دهید. دسته سوم انتخاب هایی که چند گزینه آخر را در بر می گیرد به تمامی عوامل شامل: کاهش ظرفیت ها، افزایش میزان تراز قابل قبول در هر رشته، ظرفیت های موجود و … توجه خواهید کرد. داوطلبان در اولین انتخابی که تراز قبولی را کسب کنند، پذیرفته خواهند شد و سایر انتخاب ها مورد بررسی قرار نمی گیرد. بنابراین به اولویت بندی انتخاب ها توجه کنید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته زبان آزاد

طبق روال سال های قبل پیش بینی می شود در نیمه دوم شهریور نتایج دانشگاه آزاد مشخص شود و داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد، نتایج نهایی را مشاهده کنند. به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله انتخاب رشته زبان دانشگاه آزاد 98 به مقاله زمان انتخاب رشته آزاد 98 مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب رشته کارشناسی آزاد و قوانین نظام وظیفه ، با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *