انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد






انتخاب رشته ذخیره آزاد

نتایج کنکور آزاد در 16 شهریور اعلام شد و بسیاری از داوطلبان که در دو راهی انتخاب دانشگاه آزاد و سراسری قرار گرفته بودند با انتخاب خود ظرفیت های برخی از رشته های دانشگاه آزاد را خالی گذاشتند و برخی از داوطلبان که نام آن ها در بین افراد ذخیره وجود داشت با  مشخص شدن ظرفیت های خالی وارد دانشگاه شوند.

همان طور که اطلاع دارید 9 تا 11 مهر زمان تکمیل فرم انتخاب رشته و ثبت نام ذخیرگان دانشگاه آزاد بود و برخی از داوطلبان از موفق به پذیرش نشده اند و یا به هر دلیل موفق به تکمیل فرم نشده اند، آن ها می توانند با فرصت مجددی که دانشگاه آزاد در اختیارشان قرار داده است انتخاب رشته ذخیره آزاد را انجام دهند.

شرایط شرکت در انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد

همان طور که گفته شد داوطلبانی که در لیست ذخیره دانشگاه آزاد قرار گرفته اند مجاز به انتخاب رشته هستند، داوطلبانی که فرم انتخاب رشته که در 11 مهر منتشر شده بود را تکمیل نکرده و یا موفق به پذیرش نشده اند هم می توانند مجدداً در انتخاب رشته ذخیره آزاد شرکت کنند، توجه کنید حداکثر سه رشته به عنوان ذخیره در کارنامه داوطلبان دیده می شود که مربوط به گروه های پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی است. بنابراین تنها داوطلبانی که در رشته های انتخاب شده کلمه ذخیره ثبت شده است مجاز به انتخاب رشته در انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد هستند.
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بهتر و جامع تر در رابطه با مبحث انتخاب رشته ذخیره یا همان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مجرب آیدانیتو تماس بگیرید

زمان انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد

داوطلبانی که از شرایط شرکت در انتخاب رشته ذخیره آزاد برخوردارند به افرادی که در لیست ذخیره قرار گرفته اند با ورود به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی Azmoon.org در فرصت مجدد انتخاب رشته شرکت می کنند.

انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعاتی دیگر از طریق سامانه دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اعلام شده آغاز خواهد شد.
انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد در رشته های مختلف پزشکی در 7 آبان 97 انجام می شود اما ساعت شروع انتخاب رشته به طور دقیق  مشخص نشده است، داوطلبان عزیز لازم است در این تاریخ برای انتخاب رشته اقدام کنند.

فرصت مجددی که در اختیار داوطلبان قرار گرفته است به مرحله تکمیل ظرفیت رشته اهی گروه پزشکی محسوب می شود. بنابراین اگر قصد دارد وارد رشته های ذخیره شوید نیاز است ساعاتی دیگر اقدامات لازم برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت رشته های گروه علوم پزشکی را انجام دهید.

نحوه انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد

داوطلبان برای انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد ( مرحله تکمیل ظرفیت  ) نیاز است وارد سایت azmoon.org شوند و با وارد کردن کد ملی، کد دسترسی انتخاب رشته، عبارت امنیتی وارد سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوند و انتخاب رشته را مطابق قوانین دانشگاه آزاد انجام دهند.

آیا تا به حال به تحصیل در خارج از کشور فکر کرده اید؟

در حال حاضر به علت شرایط عالی و بی نظیر شمار زیادی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی خارج از کشور روز به روز آمار متقاضیان مایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه ها بالاتر می رود. اما شما جزء این دسته از افراد نیستید؟ پیشنهاد می کنیم که به تحصیل در دانشگاه های خارج از ایران نیز فکر کنید. شرایط عالی این دانشگاه ها در کنار بهترین اساتید در رشته های مختلف تحصیلی می تواند تجربه ای مثال زدنی برای شما باشد. در این زمینه می توانید بر روی راهنمایی های مشاوران آیدانیتو حساب کنید. پس وقت را هدر ندهید و با آن ها تماس حاصل فرمایید تااسخ سؤالات خود را در زمینه تحصیل در خارج از کشور بیابید. 

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر بعد از مطالعه مقاله انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد اسلامی مقاله نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد را مطالعه کنید.

اگر سؤالی راجع به نحوه و زمان انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد اسلامی دارید با مشاوران مجرب آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *