آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری نساجی 98
انتخاب رشته دکتری, دکتری مهندسی نساجی

انتخاب رشته دکتری نساجی 98






انتخاب رشته دکتری نساجی 98

با نزدیک شدن به مرحله انتخاب رشته 97، در این مقاله به موضوع انتخاب رشته دکتری نساجی 98 می پردازیم. عوامل مهمی در انتخاب رشته دکتری نساجی 98 تأثیر گذار است که در این مقاله به این عوامل اشاره خواهد شد. یکی از این عوامل، ظرفیت دانشگاه های پذیرنده رشته دکتری نساجی 98 می باشد. اطلاع از ظرفیت های اختصاص داده شده به این رشته می تواند در انتخاب رشته منطقی و درست تأثیرگذار باشد. در قسمت های بعدی مقاله به ظرفیت های این رشته اشاره خواهد شد. دومین عامل شناخت رشته مورد نظر می باشد. اطلاعات کسب شده راجع به رشته دکتری نساجی، گرایش های ارائه شده و .. شامل این شناخت می شود. از این رو قبل از صحبت راجع به انتخاب رشته، لازم است توضیح مختصری از رشته دکتری 98 داده شود.

رشته دکتری نساجی 98

همان طور که می دانید نساجی، صنعت بزرگ و مهمی به شما می آید و می توان گفت بعد از صنعت نفت میتوان رشته نساجی را بزرگترین صنعت دانست. این رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد در دو گرایش ارائه شده است.

  • مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی
  • مهندسی نساجی – شیمی نساجی و علوم الیاف

عناوین درسی در کنکور دکتری نساجی 98

عناوین درسی رشته مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی شامل:

  • دوره کارشناسی:

بافندگی و ریسندگی مدرن

  • کارشناسی ارشد

تئوری های ساختمانی پارچه، فیزیک الیافت پیشرفته، فیزیک و مکانیک ساختارهای نانوسیفی رشته مهندسی نساجی – شیمی نساجی و علوم الیاف

عناوین: درسی در کنکور دکتری رشته مهندسی نساجی – شیمی و علوم الیاف شامل:

  • دوره کارشناسی : رنگرزی و فیزیک الیاف
  • دوره کارشناسی ارشد

کالریمتری پیشرفته – تکنولوژی تولید الیاف پیشرفته – فیزیک و مکانیک ساختارهای نانولیفی

ظرفیت رشته دکتری نساجی 98

همانطور که گفته شد، اطلاع از ظرفیت های پذیرش رشته دکتری نساجی در انتخاب منطقی رشته تأثیرگذار می باشد. به دلیل مشخص نبودن ظرفیت های دانشگاه ها در سال 97، مطالب این قسمت بر اساس دفترچه انتخاب رشته 97 می باشد. به دلیل مشخص نبودن ظرفیت های دانشگاه ها در سال 98، مطالب این قسمت بر اساس دفترچه انتخاب رشته 98 می باشد. در سال 96، 8 واحد دانشگاه آزاد در شهرهای مختلف، در رشته ی دکتری نساجی دانشجو جذب کردند. در دانشگاه سراسری، 14 دانشگاه با ظرفیت کل 49 نفر، دانشجو جذب کردند.
اگر پرسشی درباره انتخاب رشته دکتری مهندسی نساجی برایتان مطرح شده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

زمان انتخاب رشته دکتری نساجی

طبق اعلام سازمان سنجش، در هفته آخر فروردین نتایج اولیه کنکور دکتری 98 اعلام خواهد شد، سپس داوطلبان قبول شده در کنکور دکتری، مجاز به انتخاب رشته می شوند. انتخاب رشته دکتری 98، در نیمه اول اردیبهشت ماه 98 انجام می شود.

نحوه انتخاب رشته دکتری نساجی

همانطور که گفته شد، با مشخص شدن نتایج اولیه کنکور در اواخر فروردین ماه 98، داوطلبان در صورت قبولی در کنکور دکتری مجاز به انتخاب رشته می شوند. در نیمه اول اردیبهشت ماه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ، وارد سایت سازمان سنجش می شوند و پس از تأیید مشخصات فردی وارد مرحله انتخاب رشته می شوند. داوطلب 50 کد رشته را می تواند در انتخاب های خود وارد کند و پس از اتمام انتخاب رشته داوطلب کد 16 رقمی دریافت خواهد کرد.

نکات قابل توجه در انتخاب رشته دکتری نساجی 98

داوطلبان عزیز دقت کنند، قبل از انتخاب رشته باید به نکاتی توجه شود:

  • انتخاب رشته و وارد کردن کد رشته های مورد نظر بر اساس اولویت باشد.
  • قبل از انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته را به دقت مطالعه کنید.
  • با ادغام کنکور دکتری آزاد و سراسری، کنکور دکتری دانشگاه آزاد و سراسری همزمان می باشد ولی در انتخاب رشته دکتری، مجزا می باشند.
  • با مطالعه دفترچه انتخاب رشته، به قوانین و تبصره های مندرج در دفترچه دقت فرمایید.

شرایط انتخاب رشته دکتری نساجی

شرکت در انتخاب رشته دکتری مهندسی نساجی منوط به داشتن شرایطی چند برای هر یک از داوطلبان است که لزوماٌ باید رعایت شود . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مشاوران آیدانیتو می توانند به بهترین شکل شما را با شرایط لازم در رابطه با انتخاب رشته دکتری نساجی آشنا نمایند. 

دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی نساجی

باید عرض کنیم که اطلاع از دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی نساجی پیش از هر گونه اقدامی برای انتخاب این رشته تحصیلی و ادامه تحصیل در آن ضروری به نظر می رسد. در نتیجه هر یک از شما داوطلبان عزیز باید پیش از اقدام به انتخاب رشته مهندسی نساجی در دوره دکتری شناختی جامعی نسبت به دانشگاه های پذیرنده آن کسب نمایید. مشاوران آیدانیتو در این رابطه همراه شما هستند. می توانید با آن ها تماس بگیرید. 
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری نساجی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره اصول صحیح انتخاب رشته دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری نساجی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *